Σήμερα, το γέμισμα του ΙΧ με βενζίνη συνεχίζει να αποτελεί έναν μεγάλο πονοκέφαλο. Ενας οδηγός μοντέλου βενζίνης μικρομεσαίας κατηγορίας για να γεμίσει με 60 λίτρα το ρεζερβουάρ του θα πρέπει να αφαιρέσει από τη χρεωστική του κάρτα 112,2 ευρώ – με μέση τιμή τα 1,87 ευρώ/λίτρο των 95 οκτανίων.

Ο λογαριασμός εκτοξεύεται αν ο οδηγός επιλέξει τα βελτιωμένα και ακριβότερα καύσιμα περισσότερων οκτανίων.

Πιο τυχεροί οι ιδιοκτήτες των ντίζελ όπου το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου τούς κοστίζει λιγότερο φέτος σε σχέση με πέρυσι και την ίδια περίοδο που η τιμή του ντίζελ είχε πιάσει τα 2 ευρώ (εξαιτίας της λήξης της επιδότησης από το κράτος στα τέλη του Οκτωβρίου 2022).

Αυτή την περίοδο ένα ντίζελ μοντέλο με ένα ρεζερβουάρ 60 λίτρων απαιτεί από την τσέπη του ιδιοκτήτη του – και με γνώμονα ότι η μέση τιμή του λίτρου είναι στα 1,74 ευρώ – 104,4 ευρώ. Πέρυσι, το κόστος είχε σκαρφαλώσει στα 121,2 ευρώ!

CNG

Το φυσικό αέριο αποτελεί μια εναλλακτική μορφή καυσίμου για τα αυτοκίνητα, με τα οφέλη για τον χρήστη που προσφέρει ένα αυτοκίνητο CNG σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο) να είναι τόσο σημαντικά, που καθιστούν το φυσικό αέριο με διαφορά το πλέον οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.

Με το κόστος να αγγίζει τα 1,45 ευρώ/κιλό σημαίνει πως ένα όχημα με ρεζερβουάρ 14 κιλών γεμίζει με 20,3 ευρώ (παρ’ όλο που το μικρό ρεζερβουάρ του προσφέρει μικρότερη χιλιομετρικά αυτονομία).

Το φθηνότερο υγραέριο σε σχέση με το ντίζελ και τη βενζίνη κερδίζει την εμπιστοσύνη των οδηγών. Με μέση τιμή πανελλαδικώς σήμερα της τάξεως των 0,89  ευρώ/λίτρο, ένα όχημα με ντεπόζιτο 40 λίτρων γεμίζει με μόλις 35,6 ευρώ.

Στα ηλεκτρικά μοντέλα το κόστος εξαρτάται σημαντικά από το σημείο που εφοδιάζεται. Αν το φουλάρισμα της μπαταρίας του γίνει σε δημόσιο ταχυφορτιστή με την τιμή της κιλοβατώρας να κοστίζει 0,6 ευρώ, τότε μια μπαταρία των 60 κιλοβατωρών απαιτεί 36 ευρώ για μια πλήρη επαναφόρτιση (υπολογίζεται ότι μια μπαταρία σε ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό προσφέρει αυτονομία κατά μέσο όρο 350-400 χιλιόμετρα, ανάλογα με το στυλ οδήγησης αν είναι στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο).

Σαφώς, αν η επαναφόρτιση του ηλεκτρικού γίνει σε οικιακή παροχή το κόστος απομειώνεται σημαντικά (ανάλογα με την τιμή της κιλοβατώρας του εκάστοτε παρόχου).

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»