Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Αύριο η γιορτή σου ξημερώνει - ό,τι κι αν διαλέξεις λείπει ο Αλέξης

ΣΕΒ: Ο δεκάλογος για εκπτώσεις και προσφορές

ΣΕΒ: Ο δεκάλογος για εκπτώσεις και προσφορές

Οδηγίες για το τι πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις στη διαφήμιση προσφορών

Έναν «Δεκάλογο» για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς εξέδωσε σήμερα ο ΣΕΒ ενόψει της εκπτωτικής περιόδου Black Friday, και  της Cyber Monday που ακολουθεί για τη σωστή ενημέρωση επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Δείτε εδώ τον πλήρη Οδηγό

Στόχος είναι αφενός να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις για τη σωστή εφαρμογή της νομοθεσίας και αφετέρου να προστατεύονται τα συμφέροντα των καταναλωτών.

«Η εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και αγοράς στηρίζεται στη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που θέτει το ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ από την πλευρά τους, οι καταναλωτές είναι σημαντικό να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και πώς να τα προφυλάξουν, είτε επιλέγουν φυσικό είτε ψηφιακό κατάστημα για τις αγορές τους», επισημαίνει ο ΣΕΒ.

1. Περιλαμβάνονται σωστά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τις μειώσεις τιμών;

Πρέπει να αναγράφεται καθαρά η αρχική και η τελική τιμή. «Αρχική» τιμή, είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

2. Ανταποκρίνεται η προσφορά/έκπτωση στην πραγματικότητα;

Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται η προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της έκπτωσης.

3. Παρουσιάζεται η προσφορά/έκπτωση απλά και κατανοητά;

Απαγορεύεται να παρέχονται σημαντικές πρόσθετες πληροφορίες με μικρή γραμματοσειρά και με μη ξεκάθαρο ή εμφανή τρόπο.

4. Αναφέρονται ρητά τα οφέλη για τον καταναλωτή;

Δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.

5. Χρησιμοποιείται σωστά η λέξη «δωρεάν»;

Εκτός από ταχυδρομικά τέλη, κόστος τηλεφωνικής κλήσης, αποστολής γραπτού μηνύματος ή κόστος παράδοσης ή μετακίνησης, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να επιβαρυνθεί με άλλα κόστη, όπως κόστος συσκευασίας.

6. Παρουσιάζεται μεγαλύτερο το πλεονέκτημα του καταναλωτή από αυτό που είναι πραγματικά;

Τυχόν περιορισμοί ή προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση της έκπτωσης πρέπει να αναφέρονται ρητά.

7. Περιέχονται κρυφές χρεώσεις;

Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για όλες τις υποχρεωτικές ή πρόσθετες χρεώσεις και τέλη, ακόμα και κατά προσέγγιση.

8. Περιέχονται παραπλανητικοί ισχυρισμοί;

Ένας ισχυρισμός «έως και» μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός αν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς.

9. Περιέχονται διαφημίσεις «δόλωμα»;

Δεν επιτρέπεται να παραπλανάται ο καταναλωτής ώστε να αγοράσει ένα προϊόν που διαφημίζεται σε πολύ χαμηλή τιμή, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σε εύλογο απόθεμα.

10. Οδηγείται ο καταναλωτής στη λήψη άμεσης απόφασης για αγορά;

Δεν επιτρέπονται ψευδείς δηλώσεις ότι ένα προϊόν θα είναι διαθέσιμο για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε τον «Εικονογραφημένο Πρακτικό Οδηγό για την σωστή επικοινωνία των ανακοινώσεων μείωσης τιμής». Ο Οδηγός δημιουργήθηκε από την Ομάδα Εργασίας Καταναλωτή του ΣΕΒ με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Άλλες πρωτοβουλίες του ΣΕΒ για τη σωστή ενημέρωση επιχειρήσεων και καταναλωτών είναι ο Πρακτικός οδηγός για τη σωστή επικοινωνία επιχειρήσεων και καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο και o Πρακτικός οδηγός συμμόρφωσης για τη χρήση cookies.

Την προσεχή Τρίτη 21 Νοεμβρίου, ο ΣΕΒ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ), διοργανώνει εκδήλωση όπου οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν διεξοδικά για το νομικό πλαίσιο των εκπτώσεων και για τον εικονογραφημένο οδηγό του ΣΕΒ. Περισσότερα στο σύνδεσμο: https://www.sev.org.gr/ekdiloseis/ekptoseis-prosfores-kanto-sosta/

Πηγή: ΟΤ

Must in

Χημικά και κρότου λάμψης στην Ευελπίδων μετά την απόφαση για τον Νίκο Ρωμανό – Βίντεο

Επεισόδια σημειώθηκαν μετά την απόφαση για προφυλάκιση του Νίκου Ρωμανού για εμπλοκή στην υπόθεση της έκρηξης στους Αμπελόκηπους

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024