Κορυφαία εφαρμογή μεταπώλησης πολυτελών ρούχων «κηρύττει πόλεμο» σε fast fashion κολοσσούς
Η Vestiaire Collective αποκλείει 30 εταιρείες μόδας από την πλατφόρμα της, ώστε να σταματήσει εντελώς τη πώληση fast fashion ειδών και να καταπολεμήσει το πρόβλημα των αποβλήτων της βιομηχανίας.
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Ενόψει της Black Friday, οι ιδρυτές της Vestiaire Collective απέσυραν από την πλατφόρμα της τριάντα μάρκες fast fashion, μεταξύ των οποίων η σουηδική εταιρεία H&M, ο κολοσσός της μόδας Gap Inc, η ισπανική Mango, η ιαπωνική εταιρεία Uniqlo και η Zara της Inditex.
Οι συνιδρυτές της Vestiaire Collective κοινοποίησαν στον ιστότοπο τους μια επιστολή που εξηγεί το τριετές σχέδιο για τη σταδιακή αφαίρεση των εταιριών fast fashion από τη πλατφόρμα, το οποίο ξεκίνησε την Black Friday του 2022, καθώς αυτή είναι η ημερομηνία «όπου η κατανάλωση θα εκτοξευθεί στα ύψη, ειδικά σε fast fashion – καταστήματα – ».
Κάλεσαν επίσης τους καταναλωτές ενόψει της Black Friday να ενταχθούν στο κίνημα της Vestiaire «Πρώτα σκέψου, μετά αγόρασε»
Οι ιδρυτές συνέχισαν: «Κάθε χρόνο, η βιομηχανία της μόδας κατασκευάζει 100 δισεκατομμύρια ρούχα. Καθώς καταναλώνουμε ολοένα και περισσότερο και φοράμε ολοένα και λιγότερα, 92 εκατομμύρια τόνοι υφασμάτινων απορριμμάτων πετιούνται σε ετήσια βάση – οι περισσότεροι από αυτούς προέρχονται από εταιρείες fast fashion».
@culted @Vestiaire Collective is en route to wiping all fast fashion from its website. The fashion industry is responsible for ninety-two million tons of textile waste per year, according to the Ellen McArthur Foundation. Vestiaire Collective uses its platform to raise awareness and tackle this environmental crisis, by banning brands such as Gap, H&M, Uniqlo, Zara, and Urban Outfitters, among others. What do you think of the move? 📸: @vestiaireco #vestairecollective #banfastfashion #sustainablefashion ♬ original sound – CULTED
Black Friday ή Better Friday
Κάλεσαν επίσης τους καταναλωτές ενόψει της Black Friday να ενταχθούν στο κίνημα της Vestiaire «Πρώτα σκέψου, μετά αγόρασε» και να δεσμευτούν ότι θα αποκλείσουν εντελώς το fast fashion από τη δική τους ντουλάπα ή ότι θα σταματήσουν να αγοράζουν fast fashion για τον υπόλοιπο χρόνο.
Η Vestiaire Collective προσδιορίζει ως fast fashion τις υπερβολικά χαμηλές τιμές, την ύπαρξη ευρείας γκάμας προϊόντων, τις εντατικές και συχνές περιόδους λανσαρίσματος προϊόντων και τους γρήγορους κύκλους παραγωγής.
Η pre-loved πλατφόρμα υποστηρίζει ότι το πρώτο βήμα για την καταπολέμηση του αυξανόμενου προβλήματος των απορριμμάτων της βιομηχανίας είναι να πούμε όχι στο fast fashion συνολικά και να ξεφύγουμε από αυτό που χαρακτηρίζει ως ένα «ξεπερασμένο, καταχρηστικό» σύστημα που αγοράζει περισσότερα αντικείμενα χαμηλής ποιότητας από κάθε άλλη φορά, αλλά τα χρησιμοποιεί λιγότερο.
Αντ’ αυτού, η εν λόγω πλατφόρμα παροτρύνει τους καταναλωτές να επιλέξουν μεταχειρισμένα ρούχα. Η Vestiaire Collective έχει συμμαχήσει με το δημόσιο φιλανθρωπικό ίδρυμα Or Foundation με έδρα τις ΗΠΑ για να ασκήσει πιέσεις για τη θέσπιση νομοθεσίας σχετικά με τη «διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού».
View this post on Instagram
Θα συνεργαστεί επίσης με το Or για την αναζήτηση πρακτικών λύσεων για τα είδη fast fashion που έχουν ήδη στην κατοχή τους, συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης και της επικοδομιτικής δωρεάς.
Η Vestiare λέει ότι ο στόχος της είναι να είναι 100% χωρίς fast fashion μέχρι τη Black Friday 2024 ή αυτό που αποκαλεί Better Friday.
Οι εταιρείες μόδας αντιδρούν στην απαγόρευση της fast fashion από τη Vestiare
Η H&M δήλωσε στο Just Style ότι σέβεται την απόφαση της Vestiaire Collective, ωστόσο, θέλησε να διευκρινίσει ότι μοιράζεται την ίδια άποψη με την Vestiaire Collective όσον αφορά στην προώθηση της συλλογικής αλλαγής προς μια «κυκλική οικονομία» της μόδας.
View this post on Instagram
Ο εκπρόσωπος δήλωσε: «Η εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με την αγορά των προϊόντων της: Στην H&M θέλουμε να κάνουμε τη βιώσιμη μόδα προσβάσιμη για τους πολλούς. Πιστεύουμε ότι πρέπει να αναζητήσουμε νέους τρόπους κατανάλωσης και παραγωγής ρούχων και γι’ αυτό δοκιμάζουμε και επενδύουμε σε μια σειρά από παροχές ενοικίασης και επαναχρησιμοποίησης. Θέλουμε να προσφέρουμε διαφορετικές επιλογές στους πελάτες μας και να τους ενθαρρύνουμε να ανακαλύψουν τις συλλογές μας με διαφορετικούς τρόπους, διατηρώντας ταυτόχρονα τα προϊόντα μας ως μέρος της «κυκλικής οικονομίας» της μόδας. Επίσης, συνεργαζόμαστε με άλλες πλατφόρμες μεταπώλησης, όπου βλέπουμε ότι οι πελάτες εκτιμούν πραγματικά την ευκαιρία να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα από προηγούμενες συλλογές».
Η Mango, η Inditex, η Gap και η Uniqlo δεν ανταποκρίθηκαν στο αίτημα για σχολιασμό.
Vestiaire Collective
Η Vestiaire Collective είναι κορυφαία εφαρμογή σε παγκόσμιο επίπεδο για μεταπώληση high end – δηλαδή «πολύτιμων» – προϊόντων μόδας που είναι εκτός από περιζήτητα και «μεταχειρισμένα». Στόχος της είναι ο εκσυγχρονισμός της βιομηχανίας της μόδας για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προάγοντας το κίνημα της «κυκλικής μόδας» ως εναλλακτική λύση στην υπερπαραγωγή, την υπερκατανάλωση και τις σπάταλες πρακτικές της βιομηχανίας της μόδας. Παρέχει στην κοινότητά του έμπνευση, μέσα και δυνατότητες για να ηγηθεί της αλλαγής, καθώς πωλεί και αγοράζει μοναδικά pre-loved κομμάτια από τις ντουλάπες των άλλων.
*Με πληροφορίες από Just-style & bcorporation | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Vestiaire Collective
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις