Το μυστήριο του Netflix με τις αθλητικές μεταδόσεις
Το Netflix Cup έδειξε τον δρόμο για επένδυση στον χώρο του αθλητισμού από την συνδρομητική streaming πλατφόρμα.
Ένα φιλικό τουρνουά με παίκτες γκολφ και οδηγούς της Formula 1. Το Λας Βέγκας ως σκηνικό για το σόου. Πρώτος πρωταθλητής ο Κάρλος Σαϊνθ. Όλα αυτά συνέθεσαν το «The Netflix Cup», μια ειδική εκδήλωση που μετέδωσε το Netflix και που σηματοδότησε ένα ενδιαφέρον και μυστηριώδες προηγούμενο αφού ήταν η πρώτη φορά που ο γίγαντας του streaming τόλμησε να μεταδώσει ζωντανά αθλητικό γεγονός.
Από το «Stranger Things», στο «La casa de papel» και στο «The Crown», το Netflix έχει αλλάξει ριζικά τις συνήθειες γύρω από την τηλεόραση και τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι παρακολουθούν τη μικρή οθόνη σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο, υπάρχει ένας χώρος στον οποίο ο κολοσσός του streaming δεν μπήκε ποτέ σε όλη την επιτυχημένη καριέρα του: οι αθλητικές μεταδόσεις.
Ενώ άλλοι ανταγωνιστές όπως η Amazon ή η Apple έχουν επενδύσει πολύ στην αγορά αθλητικών δικαιωμάτων, το Netflix το αγνόησε, εστιάζοντας σε άλλα τηλεοπτικά σχήματα όπως μυθοπλασία (σειρές ή ταινίες) ή τηλεοπτική πραγματικότητα σε όλες τις παραλλαγές της.
Το Κύπελλο Netflix
Για όλα αυτά, ιδιαίτερα σημαντικό ήταν αυτό που συνέβη με το τουρνουά γκολφ «The Netflix Cup», που ήταν το πρώτο πείραμα του Netflix με ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις.
Με ειδικούς κανόνες και πολλαπλές αναφορές στις εκπομπές του Netflix σε όλο το τουρνουά, όπως το «The Squid Game», τέσσερις οδηγοί της Formula 1 (Alex Albon, Pierre Gasly, Lando Norris και Carlos Sainz) και τέσσερις παίκτες γκολφ PGA Tour (Tony Finau, Rickie Fowler, Max Homa, Justin Thomas) αγωνίστηκαν σε ζευγάρια στο Wynn Golf Club στην πόλη του παιχνιδιού.
Ο Sainz και ο Thomas ήταν οι νικητές και ο Ισπανός άφησε επίσης ένα από τα αξιοπερίεργα της ημέρας αφού, σε μια απροσεξία του, έσπασε το τρόπαιο «The Netflix Cup».
Αλλά περισσότερο από την ικανότητα των συμμετεχόντων στο γήπεδο του γκολφ, το «The Netflix Cup» ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για το τι μπορεί να προτείνει (ή όχι) σχετικά με το Netflix και τη σχέση του με τον αθλητισμό.
Το Netflix δεν είναι ένας τιτάνας πολυμέσων εντελώς άσχετος με τον αθλητισμό. Αντίθετα, τα τελευταία χρόνια έχει βρει μερικές από τις πιο δημοφιλείς σειρές της σε αθλητικά ντοκιμαντέρ.
Το πιο ξεκάθαρο παράδειγμα είναι το «Drive to Survive», μια θεαματική και εκπληκτική – αν και κάπως δραματοποιημένη – προσέγγιση στη Formula 1 που, για παράδειγμα, έχει βοηθήσει πολλούς θεατές των ΗΠΑ να ανακαλύψουν το πάθος τους για τα μονοθέσια .
Στη σκιά του «Drive to Survive», που ετοιμάζει ήδη την έκτη σεζόν του, έχουν εμφανιστεί παρόμοιες σειρές ντοκιμαντέρ στο Netflix όπως «Full Swing» (γκόλφ), «Break Point» (τένις) ή «Quarterback» (NFL).
Στην πραγματικότητα, το «The Netflix Cup» προέκυψε σε μεγάλο βαθμό ως ένας τρόπος για την από κοινού προώθηση των «Drive to Survive» και «Full Swing» εκμεταλλευόμενοι το πολυαναμενόμενο Grand Prix του Λας Βέγκας.
Επόμενο βήμα οι αθλητικές μεταδόσεις;
Θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι το φυσικό βήμα για την εταιρεία με έδρα το Los Gatos θα ήταν οι ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις, αλλά οι κορυφαίοι αξιωματούχοι της πλατφόρμας συνεχίζουν να κρύβουν τα χαρτιά τους σχετικά με μια ενδεχόμενη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση.
«Είμαστε στον αθλητικό κλάδο, αλλά βρισκόμαστε στο κομμάτι του αθλητικού κλάδου όπου έχουμε τη μεγαλύτερη αξία, που είναι το αθλητικό δράμα», δήλωσε τον περασμένο Οκτώβριο ο Τεντ Σαράντος, συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix.
Κάτι ανάλογο επεσήμανε το ίδιο στέλεχος τον Ιανουάριο, όταν διαβεβαίωσε ότι δεν έχουν δει «τρόπο για κέρδη» στον κόσμο του ζωντανών αθλητικών μεταδόσεων.
Ωστόσο, και παρά αυτή την υπεκφυγή, το Netflix κινήθηκε το 2022 σε αναζήτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Formula 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αυτά τελικά πήγαν στο ESPN μέχρι το 2025 για μια τιμή μεταξύ 75 και 90 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σύμφωνα με το Sport Business Journal. Αλλά το ενδιαφέρον του Netflix να συμμετάσχει σε αυτήν την προσφορά, δεδομένης της εκπληκτικής επιτυχίας του «Drive to Survive», έδειξε ότι γνωρίζει πολύ καλά τις ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν στις ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις.
Επιμένουν για την F1
Υπό αυτή την έννοια, το Netflix φαίνεται να βρίσκεται πίσω από άμεσους ανταγωνιστές που έχουν πάει all-in στο άθλημα, όπως η Amazon, η οποία πληρώνει τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως στο NFL για να μεταδώσει τον αγώνα ποδοσφαίρου Πέμπτης το βράδυ ή την Apple που υπέγραψε συμφωνία με το MLS για μια δεκαετία και τουλάχιστον 250 εκατομμύρια δολάρια τη σεζόν.
Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και άλλες εταιρείες, όπως η Disney, που προσφέρουν δική τους αθλητικά γεγονότα μέσω άλλων καναλιών ή πλατφορμών (ESPN, στην προκειμένη περίπτωση).
Επιπλέον, το Netflix έχει επίσης δουλειά μπροστά του για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις μιας ζωντανής μετάδοσης, έναν τομέα στον οποίο φαίνεται να ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο όχι μόνο για τις αθλητικές του προεκτάσεις.
Έτσι, η πλατφόρμα μετέδωσε ζωντανά φέτος την κωμική εκπομπή του Chris Rock «Selective Outrage» και μια… δόση του «Love is Blind», αλλά αυτό το τηλεοπτικό πρόγραμμα ριάλιτι δέχτηκε πολλές επικρίσεις λόγω της καθυστέρησης στη μετάδοση και άλλων τεχνικών προβλημάτων.
Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά έκανε αυτό το βήμα, ο αθλητισμός θα μπορούσε να είναι μια νέα πηγή εισοδήματος για την ενίσχυση της ηγετικής θέσης του Netflix, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει λάβει αξιοσημείωτα βήματα για την ενημέρωση του επιχειρηματικού της μοντέλου, όπως ο περιορισμός της χρήσης κοινόχρηστων λογαριασμών ή η διαφήμιση προσφοράς -υποστηριζόμενες συνδρομές σε πιο προσιτές τιμές.
- Ο Μονέκε, ο Ολυμπιακός και το Final Four
- 65ο ΦΚΘ: Αμερικανικές εκλογές SOS – «Ακολουθώντας» την εισβολή στο Καπιτώλιο τον Ιανουάριο του 2021
- Βραζιλία: Επιβάτες αεροπλάνου ξυλοκόπησαν άνδρα – Είχε προσπαθήσει να ανοίξει την έξοδο κινδύνου
- Χρυσοχοΐδης: Πιθανόν να υπάρχει ευρύτερη ομάδα πίσω από την έκρηξη στους Αμπελόκηπους
- Αυξάνει την δημοτική ακίνητη περιουσία του ο Δήμος Αμαρουσίου
- Ελαιόλαδο: Στο έλεος της ανομβρίας – Μειωμένη παραγωγή στη Δυτική Ελλάδα