Χαρίτσης: Αντικατέστησε τη φωτό του ΣΥΡΙΖΑ με τον πίνακα-σύμβολο του Πελίτσα στα social
Πρόκειται για την «Τέταρτη Τάξη» του Τζουζέπε Πελίτσα, σύμβολο κοινωνικών αγώνων για τα προοδευτικά και σοσιαλιστικά κινήματα
Λίγο μετά τη γνωστοποίηση της ανεξαρτητοποίησης των εννέα βουλευτών της ομάδας Αχτσιόγλου στον πρόεδρο της Βουλής, ο Αλέξης Χαρίτσης προέβη λίγο αργότερα σε μια συμβολική κίνηση στον λογαριασμό του στο Facebook.
Αντικατέστησε την εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στο προφίλ του με έναν από τους εμβληματικότερους πίνακες του ζωγράφου Τζουζέπε Πελίτσα ντα Βολπέντο, την «Τέταρτη Τάξη», ο οποίος απεικονίζει μια μαζική διαδήλωση αγροτών και έχει γίνει σύμβολο κοινωνικών αγώνων της εργατικής τάξης.
Το επικό έργο απεικονίζει τις αγροτικές εξεγέρσεις εναντίον των άλλοτε ισχυρών γαιοκτημόνων που είχαν ξεσπάσει στην Ιταλία στις αρχές του 20ού αιώνα. Σήμερα στεγάζεται στο μουσείο Museo del Novecento στο Μιλάνο.
Η «Τέταρτη Τάξη»
Ο πίνακας αποτελεί σύμβολο για τα προοδευτικά και σοσιαλιστικά κινήματα στην Ιταλία και γενικά σε όλη την Ευρώπη.
Κέρδισε μεγάλη δημοσιότητα όταν χρησιμοποιήθηκε στην αφίσα της ταινίας του βραβευμένου με δύο Όσκαρ Ιταλού σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι με τον τίτλο «1900», ένα κινηματογραφικό αριστούργημα το οποίο προβλήθηκε το 1976, με πρωταγωνιστές τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Ζεράρ Ντεπαρντιέ.
Η πλοκή της ταινίας αφορά μια παιδική φιλία ειδωμένη μέσα από την κοινωνική σύγκρουση και μεταβολή που συνέβη στην Ιταλία στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.
Ο Τζουζέπε Πελίτσα ντα Βολπέντο (1868-1907) αυτοκτόνησε το 1907 μετά τον θάνατο της γυναίκας του και του γιου του.
- Το μήνυμα της Μονακό στους φίλους του Ολυμπιακού για Σπανούλη: «Είστε έτοιμοι να συναντήσετε τον θρύλο σας;»
- Κονγκό: Άγνωστη ασθένεια έχει προκαλέσει τον θάνατο 143 ανθρώπων
- Lenny Kravitz: Οι συγκινητικές ευχές για τα γενέθλια της κόρης του
- Σημαντική οικονομική ενίσχυση του Δήμου Αργιθέας για την αποκατάσταση της περιοχής
- Γλυπτά του Παρθενώνα: Η «δέσμευση» Στάρμερ – Τι συζήτησαν με τον Κυριάκο Μητσοτάκη
- Γιατί η Μάντσεστερ Σίτι δεν θυμίζει σε τίποτα τον παλιό της εαυτό