Ευρώπη-ΗΠΑ: «Σκοτώνουν» τα κοσμήματά τους για να επιβιώσουν – Ευημερούν ενεχυροδανειστήρια και μεταχειρισμένα
Στην Ευρώπη και την Αμερική το κόστος διαβίωσης αποδεικνύεται δυσβάσταχτο με αποτέλεσμα τα ενεχειροδανειστήρια να κάνουν -στην πράξη- χρυσές δουλειές.
- Νέο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας: Χτύπησε τη γυναίκα του και την έσερνε με το αυτοκίνητο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Έβαλαν κουτάβια σε τσουβάλια, τα έδεσαν και τα πέταξαν στον Αλφειό
- Όταν ο μισθός δεν φτάνει – Ακρίβεια και φόροι ροκανίζουν το εισόδημα
Η αύξηση του κόστους ζωής έχουν πλήξει ισάξια την αγορά ακριβών brands της μόδας και των κοσμημάτων σε όλο τον κόσμο.
Αντίστοιχα τα ενεχυροδανειστήρια, που αγοράζουν και πωλούν μεταχειρισμένα ρολόγια και κοσμήματα κάνουν χρυσές δουλειές.
Στην αγορά όποτε η διαβίωση γίνεται δυσβάστακτη, όταν ο πολίτης έχει μειώσει αυτά που μπορεί και δεν βγαίνει οικονομικά, αρχίζει να πουλάει κόβοντας από την πολυτέλεια
Με την τιμή του χρυσού να έχει ανέβει, ως μια σταθερή επένδυση την ώρα που η οικονομία δείχνει αβέβαιη, όσοι είχαν σκεφτεί να δανειστούν αφήνοντας ως ενέχυρο κοσμήματα ή ρολόγια βρήκαν την πιο επικερδή στιγμή να το κάνουν ή δεν είχαν άλλη επιλογή.
Οι τομείς που βγαίνουν ενισχυμένοι – Τα μεταχειρισμένα είδη πολυτελείας
Άλλοι προτιμούν να τα πουλήσουν, όπως σημειώνει το Bloomberg. Σε αύξηση βρίσκεται επίσης το ενδιαφέρον για την αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών ειδών, τα οποία συνήθως θεωρείται ότι προσφέρουν καλύτερη αξία και είναι περισσότερο βιώσιμα αλλά και οι ενοικιάσεις ρούχων.
Η εταιρεία μεταπώλησης ρούχων RealReal ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα πωλήσεις και περιθώρια κέρδους που ξεπέρασαν τις προβλέψεις των αναλυτών. Αντίστοιχες εταιρείες έχουν ξεπηδήσει παντού και καλύπτουν μια βασική ανάγκη αυτών των ανθρώπων.
Όταν «χρειάζεσαι» ένα πολύ κομψό και «chic» ρούχο σχεδιαστών για μια φορά, μπορείς να το νοικιάσεις ή να το αγοράσεις μεταχειρισμένο και αν το βαρεθείς να το ξαναπουλήσεις. Η σκέψη είναι πως αν χρειάζεσαι ένα ρούχο για μια και μόνη έξοδο, είναι σπατάλη χρημάτων και πόρων να αγοράσεις κάτι που θα το «φάνε» οι σκώροι και οι ντουλάπα.
Και -τι έκπληξη!- αυτή η μόδα ξεπήδησε από πλατφόρμες που εμπνεύστηκαν ή συνεργάστηκαν με influencers των κοινωνικών δικτύων και ειδικά του Instagram. Ενώ φυσικά πουλάνε και το χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Άλλο βάρος για το περιβάλλον έχει μια ταχυδρομική αποστολή του ίδιου προϊόντος και άλλο η κατασκευή ακόμα ενός κομματιού που θα φορεθεί λίγες φορές γιατί θα είναι εμφανές σε φωτογραφίες.
Με λίγα λόγια, οι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής μέσα στην οικονομική αβεβαιότητα έχουν βγει ζημιωμένοι, κάτι που άφησε περιθώριο σε brands ενοικίασης και μεταπώλησης να ευημερήσουν. Είναι προφανές πως μιλάμε για είδη πολυτελείας που χρησιμοποιούνται από άτομα που δεν είναι πλούσια, αλλά θέλουν να πουλήσουν προς τα έξω την μεγάλη και χλιδάτη ζωή. H ματαιοδοξία σε όλο της το μεγαλείο αλλά πλέον έτσι δουλεύουν οι influencers στα κοινωνικά δίκτυα.
Τα ενεχειροδανειστήρια ζουν στιγμές δόξας
Φυσικά στην απελπισία του κόσμου κάποιος κερδίζει. Η κρίση είναι ευκαιρία που λένε όσοι έχουν πρόσβαση σε ρευστό. Τα δύο μεγαλύτερα εισηγμένα ενεχυροδανειστήρια της Βρετανίας,τα H&T Group και Ramsdens Holdings ζουν στιγμές δόξας. Οι τιμές των μετοχών τους παρουσιάζουν αύξηση κατά 60% και 28% αντίστοιχα τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ αντίθετα οι μεγαλύτερες εταιρείες πολυτελών ειδών, από την LVMH έως την Richemont, εμφανίζουν επιβράδυνση ή ακόμα και μείωση πωλήσεων.
Πλέον ακόμα και η De Beers που σχεδόν μονοπωλεί το εμπόριο διαμαντιών έκανε μία άκρως ασυνήθιστη κίνηση μάρκετινγκ. Επέτρεψε στους αγοραστές χονδρικής να μπορούν να έρθουν σε επαφή με τα διαμάντια της και να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν επί τόπου.
«Τα μεταχειρισμένα είναι πολύ, πολύ δυνατά μέσα σε μία συνολική αγορά που δυσκολεύεται. Εν μέρει γιατί είναι καλύτερο value for money και σε έναν βαθμό εξαιτίας του περιβαλλοντικού παράγοντα, καθώς το ανθρακικό αποτύπωμα είναι χαμηλότερο», εξηγεί ο Chris Gillespie, CEO της H&T Group. «Εμείς ωφελούμαστε από την συστηματική στροφή από τη δική μου γενιά, η οποία αγόραζε νέα προϊόντα, στις νεότερες γενιές, που αγοράζουν μεταχειρισμένα» όπως δήλωσε.
Τα ενεχυροδανειστήρια λαμβάνουν προϊόντα από ανθρώπους που πουλάνε τα αντικείμενά τους ή τα ενεχυριάζουν για να δανειστούν χρήματα, τα οποία τελικά είτε αποπληρώνουν και παίρνουν πίσω το ενέχυρο, είτε στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν αποπληρώνουν. Παίρνοντας λιγότερα χρήματα από όσα αν τα πωλούσαν.
Ενώ αν κάποιος δεν μπορεί να προσφύγει σε τραπεζικό δανεισμό, υπάρχει και το φαινόμενο της απελπισίας: Να αγοράζουν ρολόγια με κάρτα για να τα βάλουν ενέχυρα και να πάρουν μετρητά!
Με δεδομένο ότι το ποσό που προσφέρουν τα ενεχυροδανειστήρια για τα κοσμήματα συνήθως σχετίζεται με την αξία του χρυσού ως μέταλλο, οι αυξήσεις στις τιμές του χρυσού που προκλήθηκαν από την παγκόσμια οικονομική κατάσταση από τα lockdown μέχρι σήμερα κάνουν τις πωλήσεις αυτές πιο ελκυστικές.
Η τιμή του χρυσού έχει ενισχυθεί κατά 10% τον τελευταίο χρόνο. Με την διαφορά πως στα ρολόγια και τα κοσμήματα συνήθως τα ενεχυροδανειστήρια δίνουν το 40-50% της τιμής λιανικής. Ενώ όσο πιο απελπισμένο δουν τον πελάτη ή αν έχουν πάρει πολλά κοσμήματα και ρολόγια που τους έχουν μείνει, το ποσό των προσφερόμενων χρημάτων πέφτει.
Άλλοι δίνουν τα κοσμήματά τους για ενέχυρο. Το χαρτοφυλάκιο των ενέχυρων της H&T άγγιξε τα 114,6 εκατ. λίρες τον Ιούνιο, σημειώνοντας αύξηση 35% σε έναν χρόνο. Για την ανταγωνιστική Ramsdens, ο Αύγουστος ήταν μήνας-ρεκόρ για τον νέο δανεισμό. Το ίδιο διαπιστώνει το Bloomberg στα αμερικανικά ενεχυροδανειστήρια.
Η βιωσιμότητα φέρνει περισσότερους πελάτες στα ενεχειροδανειστήρια και τις ενοικιάσεις και πωλήσεις ρούχων και τσαντών σχεδιαστών
Ασφαλώς, η αγορά μεταχειρισμένων παραμένει μια υποκατηγορία της ευρύτερης αγοράς πολυτελών ειδών. Αλλά το ενδιαφέρον αυξάνεται, όπως αυξάνεται και το ενδιαφέρον για την αξιοποίηση μεταχειρισμένων προϊόντων μόδας, εν μέσω της αυξημένης εστίασης στη βιωσιμότητα.
Το 12% των συμμετεχόντων σε έρευνα της McKinsey το 2022 χαρακτήρισε την βιωσιμότητα σαν τη μεγαλύτερη ευκαιρία για την παγκόσμια βιομηχανία της μόδας, με το αντίστοιχο ποσοστό να αυξάνεται στο 16% το 2023.
Το 2021, η εταιρεία συμβούλων είχε προβλέψει ότι έως το 2025, έως και το 30% των αγορών πολύτιμων κοσμημάτων θα αντανακλά αυτή την εστίαση στη βιωσιμότητα. Κάτι που ισχύει για όλα τα προϊόντα: Από την συσκευασία του σούπερ μάρκετ μέχρι τα το αποτύπωμα άνθρακα και την μεταφορά, η βιωσιμότητα αφορά το 30% μιας αγοράς.
Η παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων ειδών αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί, στα 350 δισ. δολάρια έως το 2027 και να αναπτυχθεί τρεις φορές γρηγορότερα από τη συνολική αγορά, σύμφωνα με την έκθεση thredUP Resale Report για το 2023.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις