Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ρωσία: Κινεζική… εισβολή στην αγορά αυτοκινήτου – Έκρηξη πωλήσεων, ασταθής ανάκαμψη

Ρωσία: Κινεζική… εισβολή στην αγορά αυτοκινήτου – Έκρηξη πωλήσεων, ασταθής ανάκαμψη

Η αγορά αυτοκινήτου της Ρωσίας και ο ρόλος της Κίνας σε αυτήν, έχουν σταθεροποιηθεί μετά από σχεδόν δύο χρόνια αναταραχής

Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων στη Ρωσία φαίνεται να έχουν κορυφωθεί καθώς η εγχώρια παραγωγή ανακάμπτει μετά τη φυγή των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με στοιχεία που κοινοποιήθηκαν στο Reuters. Ωστόσο εκφράζονται φόβοι ότι η πρόσφατη ανάπτυξη της αγοράς μπορεί να φρενάρει καθώς το υψηλό κόστος εισαγωγής και τα επιτόκια αρχίζουν να δημιουργούν τα πρώτα προβλήματα.

Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Reuters αποτελούν πρώιμες ενδείξεις ότι η αγορά αυτοκινήτου της Ρωσίας και ο ρόλος της Κίνας σε αυτήν, έχουν σταθεροποιηθεί μετά από σχεδόν δύο χρόνια αναταραχής που προκλήθηκε από τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα και την ξαφνική έξοδο των δυτικών εταιρειών λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Ωστόσο, ο κλάδος, ο οποίος είδε σχεδόν 60% πτώση στις πωλήσεις το 2022, ενώ και η παραγωγή βυθίστηκε σε μετασοβιετικό χαμηλό ρεκόρ, απέχει ακόμη πολύ από τα προ της εισβολής επίπεδα. Οι πωλήσεις και η παραγωγή το 2023 αναμένεται να είναι από τις χαμηλότερες των τελευταίων 10 ετών.

Κινεζική… εισβολή

Πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 10% της ρωσικής αγοράς. Τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, το μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στις πωλήσεις έχει εκτιναχθεί στο 56%, όπως έδειξαν στοιχεία από το αναλυτικό πρακτορείο Autostat και την συνεργαζόμενη εταιρεία συμβούλων PPK.

Αυτό το ποσοστό έχει πλέον σταθεροποιηθεί, με τις κινεζικές μάρκες να πωλούν περίπου 60.000 οχήματα κάθε μήνα από τον Αύγουστο, που αντιστοιχεί σε μερίδιο 53% τον Σεπτέμβριο. Οι πωλήσεις περιλαμβάνουν εισαγόμενα οχήματα και οχήματα που κατασκευάζονται στη Ρωσία.

Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Haval, η Chery και η Geely κεφαλαιοποιούν την αποχώρηση δυτικών παικτών που κυριαρχούσαν στην αγορά πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, δείχνοντας την αυξανόμενη εξάρτηση της Μόσχας από το Πεκίνο και τους αυξανόμενους οικονομικούς δεσμούς με την Κίνα καθώς η Δύση απομακρύνεται οικονομικά από τη Ρωσία λόγω του πολέμου.

Η Ρωσία έχει εκτιναχθεί από την 11η θέση στην κορυφή των εξαγωγικών προορισμών των κινεζικών αυτοκινήτων, φτάνοντας σε αξία τα 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια το δεκάμηνο Ιανουάριος – Οκτώβριος, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων. Την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, οι εξαγωγές αυτοκινήτων στη Ρωσία ανήλθαν σε αξία σε 1,1 δισ. δολάρια.

Υπερδιπλασιάστηκαν οι μηνιαίες πωλήσεις

Συνολικά, οι μηνιαίες πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία είναι πλέον υπερδιπλάσιες από ό,τι πριν από ένα χρόνο, έδειξαν τα στοιχεία της Autostat, ενώ ξεχωριστά στοιχεία από την ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία Rosstat έδειξαν ότι η παραγωγή αυτοκινήτων ήταν σχεδόν τρεις φορές υψηλότερη τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, υπογραμμίζοντας τη μερική ανάκαμψη του κλάδου.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έπαιξαν ζωτικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία, αλλά με τη ζήτηση να ικανοποιείται πλέον σε μεγάλο βαθμό, υπάρχει ένα ανώτατο όριο για την περαιτέρω επέκτασή τους στον κλάδο, δήλωσε στο Reuters ο εκτελεστικός διευθυντής της Autostat, Sergei Udalov.

«Η αγορά έχει φτάσει σε κατάσταση ισορροπίας – οι κύριες κινεζικές μάρκες έχουν έρθει στη Ρωσία και η (κλειστή) ζήτηση ικανοποιείται», πρόσθεσε ο Udalov.

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας Avtovaz, η οποία παράγει τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα Lada, τροφοδοτεί τη ζήτηση για φθηνά αυτοκίνητα, ενώ οι κινεζικές μάρκες καλύπτουν το κενό που αφήνουν οι δυτικοί παραγωγοί για πιο ακριβά οχήματα, εξήγησε ο Udalov.

Αυτή η τάση θα μπορούσε να αλλάξει εάν είτε η Avtovaz είτε οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώξουν να βυθίσουν τα δάχτυλά τους σε διαφορετικές κατηγορίες τιμών, είπε ο Udalov, αλλά προς το παρόν, παρά τις μειωμένες πωλήσεις και την παραγωγή, οι προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς είναι μικρές.

Μέτρια ανάκαμψη

Οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας συνέβαλαν στη μείωση της παραγωγής και των πωλήσεων αυτοκινήτων κυρίως το 2022, αλλά και μετά την προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας από την Ουκρανία το 2014 από τη Μόσχα.

Οι πωλήσεις δεν έχουν ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια οχήματα από το 2014 και η παραγωγή ήταν επίσης χαμηλότερη. Λίγο περισσότερα από 626.000 νέα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στη Ρωσία το 2022 και σχεδόν 830.000 πουλήθηκαν το διάστημα Ιανουάριος – Οκτώβριος του τρέχοντος έτους.

Μια μέτρια ανάκαμψη βρίσκεται σε εξέλιξη από τα χαμηλά του 2022, αλλά η απώλεια της δυτικής τεχνολογίας και τεχνογνωσίας βλάπτει τον κλάδο, λένε οι αναλυτές, ακόμη και όταν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε ορισμένα από τα εργοστάσια που εγκατέλειψαν οι δυτικές βιομηχανίες οχημάτων.

Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, η Ρωσία παρήγαγε μόνο μερικές χιλιάδες περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, έδειξαν τα στοιχεία της Rosstat, αλλά τα στοιχεία έχουν πλέον ανοδική τάση.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Με την Πεκς στο ΣΕΦ για το… θαύμα ο Ολυμπιακός

Μετά την ήττα (85-63) στην πρώτη «μάχη» των «32», στην έδρα της ουγγρικής ομάδας, ο Ολυμπιακός έχει δύσκολο έργο στη ρεβάνς του ΣΕΦ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο