Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Λέσβος: Αγωνία για τους 13 αγνοούμενους ναυτικούς του πλοίου – Υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι έρευνες

Λέσβος: Αγωνία για τους 13 αγνοούμενους ναυτικούς του πλοίου – Υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι έρευνες

Ένα άτομο έχει διασωθεί από το βυθισμένο φορτηγό πλοίο και έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.

Συνεχίζονται, κάτω από δύσκολες συνθήκες, με ισχυρούς βορειοδυτικούς ανέμους 8 μποφόρ και κύματα ύψους τριών μέτρων, οι έρευνες για τον εντοπισμό των 13 μελών του πληρώματος, του φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Λέσβου.

Έως τώρα έχει εντοπιστεί και περισυλλεχθεί, από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, σώος ένας ναυτικός, αιγυπτιακής καταγωγής, ο οποίος έχει διακομιστεί στο Γενικό Νοσοκομείο της Μυτιλήνης και είναι καλά στην υγεία του.

Eίχε αναχωρήσει από τη Δεκέλεια, φορτωμένο με αλάτι και 14 άτομα πλήρωμα

«Από τις πρωινές ώρες ενημερωθήκαμε ότι είχαμε ναυάγιο φορτηγού πλοίου στην περιοχή του νησιού μας. Τεθήκαμε σε υψηλή ετοιμότητα ώστε να μπορέσουμε να περιθάλψουμε τους ναυαγούς. Ήδη έχει έρθει ένας ναυαγός. Είναι σε καλή κατάσταση, σύμφωνα με τους θεράποντες γιατρούς, και δεν εμπνέει καμία ανησυχία», ανέφερε μιλώντας στο «Νησί» ο διοικητής του νοσοκομείου, Γιώργος Καμπούρης.

Ωστόσο, καθώς περνούν οι ώρες, η αγωνία για την τύχη των υπόλοιπων συναδέλφων του κορυφώνεται, καθώς παραμένουν αγνοούμενοι.

Είχε φύγει από Αίγυπτο και είχε προορισμό την Τουρκία

Το πλοίο «Raptor», σημαίας Κομορών και μήκους περίπου 100 μέτρων, βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής (26/11) σε θαλάσσια περιοχή 4 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου.

Είχε αναχωρήσει, στις 22 Νοεμβρίου, φορτωμένο με αλάτι και 14 άτομα πλήρωμα (δύο υπηκόους Συρίας, έναν Ινδό και έντεκα Αιγύπτιους) από τη Δεκέλεια της Αιγύπτου. Προορισμός του ήταν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης.

Ο καπετάνιος, μετά τις 7:00 δήλωσε μηχανική βλάβη, στις 8:20 έστειλε σήμα «mayday» και δήλωσε κλίση του πλοίου. Έπειτα, χάθηκε από τα ραντάρ. Στη συνέχεια, παραπλέων πλοίο κάλεσε το Λιμενικό για να ειδοποιήσει για το περιστατικό.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι λόγω του έντονου κυματισμού, έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να πάρει κλίση, λόγο βαρύτερου φορτίου και να βυθιστεί.

Στην περιοχή βρίσκονται πέντε παραπλέοντα φορτηγά πλοία, ενώ έχουν αποπλεύσει τρία σκάφη του Λιμενικού Σώματος και έχουν απογειωθεί ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού. Ακόμα, έχει ενεργοποιηθεί και μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού.

Το στίγμα του πλοίου από το Marine Traffic

Ποιο ήταν το πλοίο που βυθίστηκε

Το «Raptor» ήταν πλοίo μεταφοράς γενικού φορτίου (general cargo). Ναυπηγήθηκε το 1984 και έπλεε με σημαία των Κομόρων. Η χωρητικότητα του και το βύθισμά του ήταν 6338 t DWT και 7.4 μέτρα αντίστοιχα.

Επίσης, το ολικό μήκος του (LOA) ήταν 106 μέτρα και το πλάτος του 16.62 μέτρα. Έδρα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του είναι ο Λίβανος.

Ο καπετάνιος, λίγο πριν χαθούν τα ίχνη του «Raptor», μετέδωσε σήμα κινδύνου «mayday» σε παραπλέοντα πλοία.

Τι σημαίνει όμως «mayday»;

Πρόκειται για την κωδική λέξη που χρησιμοποιείται διεθνώς ως σήμα κινδύνου στις ραδιοεπικοινωνίες. Προέρχεται από τη γαλλική venez m’aider , που σημαίνει «έλα να με βοηθήσεις».

Χρησιμοποιείται για να σηματοδοτήσει μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατά κύριο λόγο από τους ναυτικούς και αεροπόρους, αλλά σε μερικές χώρες και από αστυνομικές δυνάμεις και πυροσβέστες. Η κλήση για βοήθεια γίνεται πάντα τρεις φορές στη σειρά «mayday, mayday, mayday», για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση με τη χρήση της λέξης mayday (πρωτομαγιά) σε κάποια παρόμοια φράση που ακούγεται κάτω από θορυβώδεις συνθήκες, και να διακρίνει μια πραγματική κλήση κινδύνου από ένα μήνυμα για την Πρωτομαγιά.

Η συνιστώμενη μορφή κλήση κινδύνου περιλαμβάνει τη λέξη «mayday» τρεις φορές ακολουθούμενο από το όνομα ή το χαρακτηριστικό κλήσης (callsign) αυτού που καλεί, επίσης, τρεις φορές, πάλι το «»mayday» και το όνομα ή callsign αυτού που καλεί.

Μετά από μία μικρή παύση δίνονται ζωτικής σημασίας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης, τη φύση της βοήθειας που απαιτείται ή της έκτακτης ανάγκης και ο αριθμός των ατόμων επί του πλοίου/αεροσκάφους.  Το μήνυμα κλείνει και πάλι με το «mayday»και το όνομα ή callsign του καλούντος.

Συνοπτικά μία κλήση «mayday»

  • mayday, mayday, mayday, ΣΚΑΦΟΣ… (όνομα του σκάφους επαναλαμβάνεται τρεις φορές)
  • mayday, Η ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ… (δίνει GPS συντεταγμένες γεωγραφικού πλάτους και μήκους ή διόπτευση (γωνία) σε μοίρες και απόσταση από ένα γνωστό σημείο)
    ΈΧΩ… (πρόβλημα κατάσταση, όπως την πυρκαγιά, ναυάγιο, κλπ.) ΜΕ… (αριθμός) επιβαινόντων, ζητώ άμεση βοήθεια κτλ
  • mayday (όνομα σκάφους) OVER

Must in

Αποκάλυψη in: Καθαρές οι τοξικολογικές εξετάσεις και του 15 μηνών Παναγιώτη στο «θρίλερ στην Αμαλιάδα»

Νέο πλήγμα στο σενάριο δολοφονίας πέντε μωρών από την 24χρονη Ειρήνη Μ. στην Αμαλιάδα. Κρίσιμες οι ιστολογικές εξετάσεις για το ίδιο παιδί που αναφέρεται ότι ήταν υγιές.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024