Όλη τη νύχτα θα συνεχιστούν οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων ναυτικών από το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «Raptor» το πρωί της Κυριακής, ανοιχτά της Λέσβου.

Όσο οι ώρες περνούν η αγωνία για τους 12 κορυφώνεται ενώ ήδη έχουν εντοπιστεί ένας Αιγύπτιος σώος και ένα ακόμα μέλος του πληρώματος νεκρό.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλοίο «Raptor», με σημαία Κομόρες επέβαιναν συνολικά 14 άτομα -ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι.

Υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες οι έρευνες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας

Λόγω της κακοκαιρίας Bettina, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, το Λιμενικό επιχειρούσε στην περιοχή του ναυαγίου, υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες με τους ανέμους να φτάνουν μέχρι τα 9 μποφόρ και τα κύματα να φτάνουν τα 4 μέτρα.


Εδώ και αρκετές ώρες, ωστόσο, οι άνεμοι στην περιοχή έχουν εξασθενήσει.

Πήδηξε στη θάλασσα ο Αιγύπτιος και ανέβηκε σε βαρέλι

Ένας μόνο από τα μέλη του πληρώματος, Αιγύπτιος μηχανικός, κατάφερε να σωθεί, μέχρι στιγμής. Πήδηξε στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί, ανέβηκε σε ένα βαρέλι που επέπλεε δίπλα του και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.

Στις 11 το πρωί περισυνελέγη από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού.

Παραπλέον πλοίο εντόπισε τη σορό του ναυτικού

Γύρω στις 5 το απόγευμα της Κυριακής στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου όπου σημειώθηκε το ναυάγιο, εντοπίστηκε από παραπλέον πλοίο σορός άνδρα και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Μεταφορά της σορού στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης

Μεταφορά της σορού στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης

Μεταφορά της σορού στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης

Μεταφορά της σορού στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης

Μεταφορά της σορού στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης

Το χρονικό του ναυαγίου

Το πλοίο μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, μεταφέροντας 6.000 τόνους αλάτι με14 μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία.

Στις 3:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 4:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 7:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.

Μία ώρα μετά, στις 8:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.