Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ινδία: Αγοράζει τα περισσότερα πολιτικά αεροπλάνα από οποιαδήποτε άλλη χώρα

Ινδία: Αγοράζει τα περισσότερα πολιτικά αεροπλάνα από οποιαδήποτε άλλη χώρα

Καμία χώρα στον κόσμο δεν αγοράζει τόσα αεροπλάνα όσα η Ινδία. Γιατί;

Καμία χώρα στον κόσμο δεν αγοράζει τόσα αεροπλάνα όσα η Ινδία. Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της έχουν παραγγείλει σχεδόν 1.000 αεροσκάφη φέτος, δεσμεύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα όργιο δαπανών που όμοιό του δεν έχει υπάρξει στα διεθνή αεροπορικά χρονικά.

Στο Νέο Δελχί, το διεθνές αεροδρόμιο Indira Gandhi θα είναι έτοιμο να υποδεχτεί 109 εκατομμύρια επιβάτες το επόμενο έτος, μετατρεπόμενο στο δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο μετά το διεθνές αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson Atlanta στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Και αυτό συμβαίνει σε μια τεράστια χώρα που εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα τρένα — με 20 σιδηροδρομικά δρομολόγια να αντιστοιχούν σε κάθε αεροπορικό ταξίδι.

Η τεράστια αναδόμηση της ινδικής πολιτικής αεροπορίας προκαλεί υπερηφάνεια στους Ινδούς. Καθώς ανεβαίνει στις τάξεις των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Ινδία προσπαθεί να ανταποκριθεί στις διευρυνόμενες φιλοδοξίες της ανερχόμενης μεσαίας τάξης της.

Τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν εκτός οικονομικής δυνατότητας για τους περισσότερους Ινδούς. Υπολογίζεται ότι το 3% του πληθυσμού της χώρας πετά σε τακτική βάση. Αλλά σε ένα κράτος 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει 42 εκατομμύρια στελέχη, φοιτητές και μηχανικούς που λαχταρούν να φτάσουν γρήγορα από το σημείο Α στο σημείο Β εντός της Ινδίας και να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε προορισμούς στο εξωτερικό, τόσο για επιχειρηματικές δραστηριότητες όσο και για διακοπές.

Τα κρίσιμα επόμενα χρόνια

Ο Καπίλ Καούλ, Διευθύνων Σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας CAPA India, μιλώντας στους Economic Times της Ινδίας χαρακτήρισε τα επόμενα δύο έως τρία τρία χρόνια «κρίσιμα για την επίτευξη της ποιότητας ανάπτυξης που επιθυμεί και αξίζει η Ινδία». Η ανάπτυξη μέχρι στιγμής ήταν άκαρπη. Τώρα η ινδική πολιτική αεροπορία πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να βγάλει χρήματα.

Το 2012, όταν εγκαινιάστηκε το διεθνές τερματικό στο αεροδρόμιο Indira Gandhi, 30 εκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από το αεροδρόμιο. Τώρα καθώς γίνονται εργασίες να επεκταθεί το αεροδρόμιο, άλλο ένα κατασκευάζεται στην άλλη πλευρά της πόλης.

Αεροδρόμιο Indira Gandhi

Τον Ιούλιο μάλιστα στο αεροδρόμιο Indira Gandhi άνοιξε ένας ακόμη διάδρομος. Και όλα αυτά ενώ το 2006 οι επιβάτες που έφταναν στο αεροδρόμιο περνούσαν μπροστά από αγελάδες που λιάζονταν στη σκόνη για να φτάσουν στην πιάτσα των ταξί.

Το 2018 το αεροδρόμιο χαρακτηρίστηκε ως το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο υποδομής της Ινδίας. Μεταξύ άλλων καινοτομιών, προς εξοικονόμηση καυσίμων από τα αεροσκάφη ένα TaxiBot που λειτουργεί με μπαταρίες μετακινεί σταθμευμένα αεροπλάνα από και προς τον διάδρομο. Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διακίνησης αποσκευών μπορεί να ταξινομήσει 6.000 αποσκευές την ώρα.

Boeing και Airbus οι μεγάλοι ωφελημένοι

Οι δύο επωφελούμενοι από την διευρυνόμενη αεροπορική αγορά της Ινδίας είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο: η αμερικανική Boeing και η ευρωπαϊκή Airbus. Τον Φεβρουάριο, η Air India συμφώνησε να αγοράσει 250 αεροπλάνα από την Airbus και 220 από την Boeing, συνολικής αξίας 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τον Ιούνιο, η IndiGo, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας σε επιβάτες και πτήσεις, παρήγγειλε 500 νέα Airbus A230.

Η ανάπτυξη αφορούσε κυρίως εγχώριες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες σημείωσαν αύξηση επιβατικής κίνησης κατά 36% από το 2022. Οι αφίξεις ξένων τουριστών ανακάμπτουν μετά την πανδημία, αλλά εξακολουθούν να είναι σχετικά λίγες: μόλις ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια (περίπου το ίδιο με τη Ρουμανία).

Έτσι, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους προσθέτουν νέες χώρες στους προορισμούς τους προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση της Ινδίας για ξένο τουρισμό. Το Αζερμπαϊτζάν, η Κένυα και το Βιετνάμ συνδέονται με απευθείας πτήσεις από το Δελχί ή την Βομβάη, την οικονομική πρωτεύουσα της Ινδίας, για λιγότερο από 21.000 ρουπίες ($250) ανά διαδρομή.

Ο αεροπορικός διάδρομος μεταξύ Δελχί και Βομβάης ήταν ήδη ένας από τους 10 πιο πολυσύχναστους στον κόσμο. Όπως το Δελχί, έτσι και η Βομβάη διαθέτει νέους τερματικούς σταθμούς αεροδρομίων που θα ζήλευε οποιαδήποτε πόλη στην Αμερική, για να μην αναφέρουμε τον εμβληματικό νέο τερματικό σταθμό 2, εξ ολοκλήρου από μπαμπού, στο Διεθνές Αεροδρόμιο Kempegowda στο Bengaluru, μια πόλη στη νότια Ινδία. Αλλά η επέκταση των υποδομών δεν περιορίζεται στις κορυφαίες μητροπολιτικές περιοχές της χώρας.

Ο πρωθυπουργός Μόντι περηφανεύεται ότι ο αριθμός των αεροδρομίων έχει διπλασιαστεί τα εννέα χρόνια από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του, σε 148 από 74. Ο Τζιοτιρατίτια Σίντια, υπουργός Αεροπορίας του Μόντι, έχει ανακοινώσει ότι θα υπάρχουν τουλάχιστον 230 έως το 2030.

Σύμφωνα με τους Economic Times, η κυβέρνηση έχει επενδύσει περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε αεροδρόμια την τελευταία δεκαετία και ο Σίντια υποσχέθηκε άλλα 15 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Μόντι στο αεροδρόμιο της Kempegowda

Η ανάπτυξη του εσωτερικού

Αυτό σημαίνει ότι πρώην απρόσιτες πόλεις δι’ αέρως όπως η Darbhanga, ένα πρώην πριγκιπάτο στη φτωχή πολιτεία Μπιχάρ στην ανατολική Ινδία, έχουν πλέον αδιάκοπη πρόσβαση στο Δελχί, τη Μπανγκαλόρ και πιο πέρα. Για πολλούς από τους 900 ταξιδιώτες την ημέρα που γεμίζουν τις πτήσεις του, συμπεριλαμβανομένων πολλών από το κοντινό Νεπάλ, το νέο αεροδρόμιο έχει αλλάξει το ταξιδιωτικό τοπίο.

Πριν την σύνδεση το ταξίδι με τρένο από το Δελχί έπαιρνε έως και τριάντα ώρες. Σήμερα το αεροπλάνο καλύπτει την ίδια απόσταση σε 2,5 ώρες με κόστος γύρω στα $125, ακριβό για τον μέσο Ινδό, αλλά απαραίτητο αν το ταξίδι είναι επείγον.

Η διαδρομή Δελχί-Darbhanga, πριν το αεροδρόμιο

Έκθεση της CAPA India έκανε λόγο για μόλις 0,13 θέσεις επιβατών κατά κεφαλήν το 2019 για τους Ινδούς, σε σύγκριση με 0,52 για τους Κινέζους και 3,03 για τους Αμερικανούς. Αλλά οι αεροπορικές εταιρείες και οι Ινδοί αξιωματούχοι εξετάζουν τη χαμηλή διείσδυση και βλέπουν ευκαιρίες.

Η έλλειψη ανταγωνισμού, πέραν του αναδυόμενου δίπολου της IndiGo, από τη μία, και των αεροπορικών εταιρειών υπό την Tata, από την άλλη, αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του νέου τοπίου. Οι μικρότεροι ανταγωνιστές συνεχίζουν να καταρρέουν, με πιο πρόσφατο την Go First, η οποία κήρυξε πτώχευση τον Μάιο. Η έλλειψη πιλότων ανάγκασε την Akasa Air, μια πολλά υποσχόμενη startup, να ακυρώσει πτήσεις τον Αύγουστο.

Η άνθηση των αερομεταφορών στην Ινδία φαίνεται ότι σχεδόν σίγουρα θα αλλάξει το μέλλον της πολιτικής αεροπορίας παγκοσμίως.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα στις αιτίες του σεισμού του 1956 στην Αμοργό

Ο σεισμός στην Αμοργό σημειώθηκε στις 9 Ιουλίου 1956, στον υποθαλάσσιο χώρο μεταξύ Αμοργού και Σαντορίνης. Το μέγεθός του κυμάνθηκε μεταξύ 7,2 και 7,8 Ρίχτερ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024