Ναυάγιο στη Λέσβο: Οι τελευταίες κινήσεις του καπετάνιου πριν βυθιστεί το πλοίο – Τι εξετάζουν οι Αρχές
Οι ελληνικές Αρχές εξετάζουν τις συνθήκες του ναυαγίου με το φορτηγό πλοίο ανοιχτά της Λέσβου
Στο μικροσκόπιο των ελληνικών Αρχών έχει μπει το φορτηγό πλοίο Raptor που βυθίστηκε το πρωί της Κυριακή (26/11) ανοιχτά της Λέσβου.
Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο πλοίο βρισκόταν στην μαύρη λίστα ελέγχου της Ναυσιπλοΐας για διάφορους λόγους ενώ υπάρχουν υποψίες ότι εμπλεκόταν σε λαθρεμπόριο.
Η επικοινωνία με τους Τούρκους
Τις τελευταίες ώρες οι ελληνικές Αρχές αυτό που εξετάζουν είναι γιατί ο καπετάνιος του πλοίου ώρες πριν βυθιστεί και ενώ είχε διαπιστώσει ότι το πλοίο είχε σοβαρό πρόβλημα, επικοινωνούσε συνέχεια με την τουρκική πλευρά και συγκεκριμένα με εκπροσώπους τουρκικών εταιρειών και όχι μόνο.
Σύμφωνα με τον Βασίλη Λαμπρόπουλο και το ρεπορτάζ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA, ο καπετάνιος επικοινώνησε με τις ελληνικές Αρχές αναφέροντας βλάβη και εκπέμποντας σήμα κινδύνου μόνο την τελευταία στιγμή και αφού όπως διαπιστώθηκε ήταν πλέον πολύ αργά.
Γιατί δεν ενημέρωσε εγκαίρως τις ελληνικές Αρχές
Μάλιστα όπως έχει καταθέσει και ο μοναδικός άνθρωπος που διασώθηκε από το ναυάγιο, ο 40χρονος Αιγύπτιος μηχανικός, το πλοίο έμπαζε νερά από το Σάββατο.
«Προσπαθούσαμε με κουβάδες, και ό,τι άλλο μέσο είχαμε στο πλοίο, να βγάλουμε τα νερά, να το αδειάσουμε. Κάποια στιγμή, το καράβι τρύπησε, άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση και τότε εγώ πήδηξα στη θάλασσα. Τότε είδα άλλα 4-5 άτομα να πηδούν κι εκείνοι στο νερό και από κει και πέρα δεν τους ξαναείδα».
Η συμπεριφορά του καπετάνιου να μην ζητήσει νωρίτερα βοήθεια και το σκοτεινό παρελθόν του συγκεκριμένου πλοίο ενισχύουν τα σενάρια ότι το δρομολόγιο που εκτελούσε το συγκεκριμένο πλοίο ίσως να αφορούσε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο κάποια παράνομη δραστηριότητα.
Το σκοτεινό παρελθόν
Σύμφωνα με τον Βασίλη Λαμπρόπουλο, τον περασμένο Αύγουστο, συγκεκριμένα στις 25 Αυγούστου, στην νοτιοανατολική Ρουμανία, στο λιμάνι Ντουλτσέα, έγινε έλεγχος στο συγκεκριμένο πλοίο και διαπιστώθηκαν συνολικά 65 παραβάσεις.
Ο πλοίαρχος, ο αντιπλοίαρχος και μέλη του πληρώματος δεν είχαν πιστοποιητικό, ενώ δεν είχαν δηλωθεί και πολλά ζητήματα του πλοίου.
Το κυριότερο όλων, όμως, είναι ότι υπήρχε αναντιστοιχία των δηλωμένων καυσίμων και της κατανάλωσης καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι το «Raptor» είχε κι άλλα καύσιμα προκειμένου να κάνει και δρομολόγια πέρα από αυτά που δήλωνε.
Στο εν λόγω ταξίδι είχε αποδειχθεί ότι έκανε και άλλες στάσεις και συναντούσε άλλα πλοία εν μέσω θαλάσσης.
Όταν ο πλοίαρχος ρωτήθηκε γι’ αυτές τις στάσεις και γιατί δεν έπιανε αμέσως λιμάνι στον προορισμό που δήλωνε, είχε απαντήσει ότι «δυστυχώς ο αγοραστής του ξηρού φορτίου αποσύρθηκε και ψάχναμε εν μέσω θαλάσσης άλλους αγοραστές».
Σημειώνεται ότι πλοίο της ίδιας εταιρείας, είχε βυθιστεί ανοιχτά των Χανίων τον Ιανουάριο του 2022.
Έμπαζε νερά
Το πλοίο «Raptor», μήκους περίπου 100 μέτρων, βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής (26/11) σε θαλάσσια περιοχή 4 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου.
Είχε αναχωρήσει, στις 22 Νοεμβρίου, φορτωμένο με 6.000 τόνους αλάτι και 14 άτομα πλήρωμα (δύο υπηκόους Συρίας, έναν Ινδό και έντεκα Αιγύπτιους) από τη Δεκέλεια της Αιγύπτου. Προορισμός του ήταν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθισή του ήταν θέμα χρόνου.
Το χρονικό της βύθισης
Στις 03:06 σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07:11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται.