Ανοιχτή πληγή οι εκπομπές αερίων από τα ιδιωτικά αεροσκάφη των υπερπλουσίων
Τζετ που ανήκουν σε καλλιτέχνες, CEOs, ολιγάρχες και δισεκατομμυριούχους παράγουν εκπομπές ρύπων που ισούνται σχεδόν με εκείνες 40.000 απλών ανθρώπων
Ιδιωτικά τζετ που ανήκουν σε 200 διασημότητες, CEOs, ολιγάρχες και δισεκατομμυριούχους έχουν περάσει συνολικά 11 χρόνια στον αέρα από την αρχή του 2022.
Το αποτύπωμα άνθρακα των συνολικά 44.739 πτήσεων θα ισοδυναμούσε με τις συνολικές εκπομπές σχεδόν 40.000 απλών πολιτών.
Ο Guardian χρησιμοποίησε δημόσια δεδομένα για να παρακολουθεί πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών που ανήκουν ή χρησιμοποιούνται από διασημότητες και επιχειρηματίες, όπως ο Ίλον Μασκ, οι Rolling Stones, η οικογένεια Μέρντοκ και η Κάιλι Τζένερ επί 21 μήνες.
Τα στοιχεία αφορούν τα σχεδόν 300 αεροσκάφη που ανήκουν σε αυτούς που περιλαμβάνονται στη λίστα και δείχνουν ότι εκπέμπουν περίπου 415.518 τόνους CO2.
Η ανάλυση δείχνει ότι:
Μεταξύ των πιο ρυπογόνων αεροσκαφών που καλύπτονται από τη λίστα ήταν ένα αεροσκάφος Boeing 767 ευρείας ατράκτου που χρησιμοποιούσαν οι Rolling Stones. Εκπέμπει περίπου 5.046 τόνους CO2, που ισοδυναμεί με 1.763 πτήσεις με επιστροφή από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη στην οικονομική θέση.
Αεροσκάφος που ανήκει στον Λόρενς Στρολ, τον δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη της ομάδας Formula 1 της Aston Martin, πραγματοποίησε συνολικά 1.512 πτήσεις από την αρχή του 2022. Το ιδιωτικά του αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων δύο ελικοπτέρων, πραγματοποίησαν επίσης τα περισσότερα ταξίδια διάρκειας 15 λεπτών ή λιγότερο.
Τριάντα εννέα τζετ συνδεδεμένα με 30 Ρώσους ολιγάρχες – συμπεριλαμβανομένων των Ρομάν Αμπράμοβιτς, Λεονίντ Μίκελσον και του πρόσφατα αποθανόντος ηγέτη του ομίλου Βάγκνερ, Γεβγκένι Πριγκόζιν – ήταν υπεύθυνα για 30.701 τόνους CO2 (που ισοδυναμεί με το συνολικό μέσο αποτύπωμα άνθρακα περίπου 1.000 Ρώσων).
Περίπου μία στις έξι πτήσεις αφορούσε ταξίδια μικρών αποστάσεων μισής ώρας ή λιγότερο (μη συμπεριλαμβανομένων ελικοπτέρων).
Πώς εκτίμησε ο Guardian τις εκπομπές των ιδιωτικών τζετ
Η έρευνα του Guardian έρχεται ενώ τα στοιχεία δείχνουν απότομη αύξηση της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών μετά την πανδημία Covid-19. Πέρυσι, η δραστηριότητα των ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη βρέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2007 ενώ οι προβλέψεις δείχνουν πως οι πωλήσεις ιδιωτικών τζετ είναι πιθανό να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών φέτος.
Περίπου το 40% των ιδιωτικών πτήσεων δεν μεταφέρει επιβάτες, αλλά αφορά μεταφορά των αεροσκαφών για να παραλάβουν άτομα. Πολλά τζετ μπορεί επίσης να έχουν χρησιμοποιηθεί από φίλους, συγγενείς ή επιχειρηματικούς συνεργάτες ή να έχουν δανειστεί σε άλλα άτομα.
Ορισμένες διασημότητες, όπως η Τέιλορ Σουίφτ, η οποία επίσης συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση, φαίνεται να έχουν αλλάξει δραματικά τη συμπεριφορά τους μετά την έκκληση για περιορισμό της υπερβολικής χρήσης ιδιωτικών τζετ. Το τζετ της Σουίφτ εντοπίστηκε στον αέρα κατά μέσο όρο 19 φορές το μήνα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2022. Από τότε που έλαβε αρνητική δημοσιότητα, η μέση συχνότητα πτήσεων μειώθηκε σε κάτι περισσότερο από δύο το μήνα.
Οι περίπου 27.793 πτήσεις στο σύνολο δεδομένων για το έτος 2022, υπεύθυνες για περίπου 257.673 τόνους CO2, αντιπροσωπεύουν μόνο το 0,5% των 5,3 εκατομμυρίων ιδιωτικών πτήσεων που εκτιμάται ότι πραγματοποιήθηκαν εκείνο το έτος.
Πηγή: ΟΤ
- Αργεντινή: Ο πρόεδρος Μιλέι σκέφτεται να αποσύρει τη χώρα από τη συμφωνία του Παρισιού
- Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Στάρμερ θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της Κίνας Σι στο περιθώριο της G20
- Συμφωνία ΕΕ-Mercosur: H Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θέλει, οι ευρωπαίοι αγρότες όχι
- Αγορές: H Wall Street έχει «λοκάρει» στην Nvidia – Θα συνεχιστεί το ράλι στα crypto;
- Μπερνάρ Αρνό: Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης μήνυσε το X του Μασκ του πλουσιότερου στον κόσμο
- Βόρεια Κορέα: Ο Κιμ Γιονγκ Ουν ζητάει την βελτίωση των στρατιωτικών δυνατοτήτων για πόλεμο