Πού οφείλεται το καθημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο στη λεωφόρο Κηφισού
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα δεν λύνεται μόνο με μέτρα της Τροχαίας» δηλώνει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη - Σκέψεις για αλλαγές στον «Δακτύλιο» στο κέντρο της Αθήνας
- Αίθριος ο καιρός την Πέμπτη, καταιγίδες από την Παρασκευή - Έρχονται «λευκά» Χριστούγεννα
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
Στοιχεία που αναδεικνύουν μερικές από τις αιτίες του καθημερινού Γολγοθά που βιώνουν καθημερινά χιλιάδες οδηγοί στη λεωφόρο Κηφισού έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου, αναγνωρίζοντας ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική έχει οξυνθεί τα τελευταία χρόνια και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με μέτρα της Τροχαίας.
Η λεωφόρος Κηφισού, ένας από τους βασικούς οδικούς άξονες στο Λεκανοπέδιο της Αττικής που συνδέει τα βόρεια με τα νότια προάστια φαίνεται να έχει φτάσει στα όρια του όσον αφορά τον κυκλοφοριακό φόρτο που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ώρες αιχμής.
Περισσότερα οχήματα, πιο πολλά τα τροχαία
Εδώ και αρκετά χρόνια ταλαιπωρεί τους χιλιάδες οδηγούς ωστόσο μετά την πανδημία και κυρίως τα τελευταία χρόνια φαίνεται η κατάσταση να έχει γίνει ακόμα χειρότερη.
Αυτό αποτυπώνεται και στους αριθμούς που ανακοίνωσε σήμερα ο κ. Οικονόμου αναφέροντας ότι μέσα σε ένα χρόνο, μεταξύ 2022 και 2023, η ημερήσια αύξηση των οχημάτων που περνούν τον Κηφισό υπολογίζεται γύρω στα 20.000 με 30.000 οχήματα.
Δηλαδή, το 2022 εκτιμάται ότι περνούσαν από τον Κηφισό καθημερινά 150.000 με 160.000 οχήματα ενώ το 2023 τα στοιχεία δείχνουν περνούν 170.000 με 190.000 οχήματα την ημέρα.
Η καθημερινή ταλαιπωρία για τους οδηγούς μετατρέπεται σε εφιάλτη από τα τροχαία ατυχήματα και τις βλάβες που σημειώνονται καθημερινά στη λεωφόρο Κηφισού
Παράλληλα σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Οικονόμου έχουμε 8 με 10 ακινητοποιήσεις οχημάτων καθημερινά.
«Μία ακινητοποίηση στον Κηφισό -εξαρτάται και σε ποιο σημείο θα γίνει και τι όχημα είναι- ό,τι και να κάνει κάποιος, καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται ώρα για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία» επεσήμανε ο υπουργός επισημαίνοντας ότι για τον λόγο αυτό «τοποθετήσαμε γερανούς για να πηγαίνουν πιο γρήγορα, έχουμε οχήματα αποκατάστασης των βλαβών, μοτοσικλετιστές της Τροχαίας που ανεβοκατεβαίνουν» προκειμένου να γίνεται όσο τον δυνατόν πιο γρήγορα η απομάκρυνση του οχήματος που εμποδίζει την κυκλοφορία.
«Η Τροχαία δεν μπορεί διαπλατύνει τον δρόμο»
«Αν ανάμεσα σε αυτά τα οχήματα είναι βαρέα οχήματα, πρέπει να τα απομακρύνει ειδικός γερανός. Ο κόσμος που ταλαιπωρείται, αγανακτεί, καθυστερεί, πρέπει να έχει την πραγματική εικόνα της δομικής δυσκολίας που έχει αυτός ο δρόμος. Για αυτό και πρέπει να αναζητήσουμε συνολικά λύσεις, πέραν των όσων που μπορεί να κάνει η Τροχαία διευκολύνοντας τη ροή της κυκλοφορίας» ανέφερε ο κ. Οικονόμου μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά FM».
«Αν μπλοκάρει ο δρόμος, αν στενεύουν οι λωρίδες, η Τροχαία δεν μπορεί να τον διαπλατύνει. Πάντοτε υπάρχουν μέτρα και παρεμβάσεις. Ήδη αυτή η παρέμβαση που έχουμε κάνει με τους γερανούς που βρίσκονται σε δύο σημεία του Κηφισού, έχει μειώσει τον χρόνο αντίδρασης σε ό,τι αφορά την απομάκρυνση οχημάτων, όμως το ζήτημα και του Κηφισού, αλλά και του κυκλοφοριακού, χρήζει μίας συνολικής παρέμβασης».
«Πρέπει να επανεξετάσουμε το μέτρο του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας»
Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε συνολικότερα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα λέγοντας τα εξής:
«Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τον Κηφισό. Δείτε λίγο το ζήτημα του Δακτυλίου. Ο Δακτύλιος, όταν μπήκε στη ζωή μας, μπήκε για περιβαλλοντικούς λόγους. Τώρα το ζήτημα δεν είναι αυτό. Δηλαδή, στήσαμε έναν Δακτύλιο με τα μονά-ζυγά για να αντιμετωπίσουμε το νέφος, όχι το κυκλοφοριακό.
Αργότερα ο Δακτύλιος έγινε μέτρο αντιμετώπισης ή μετριασμού του κυκλοφοριακού. Οι συνθήκες που έχουμε τώρα, με την τεχνολογία που εκπέμπει λιγότερους ρύπους, με το νέφος που δεν είναι το βασικό πρόβλημα, αλλά το κυκλοφοριακό είναι το βασικό πρόβλημα, κι εκεί ενδεχομένως να χρειάζονται διαφορετικές προσεγγίσεις».
«Και η λειτουργία της Αθήνας, η συγκοινωνιακή, χρειάζεται να προσαρμοστεί σε αυτό, στο πώς ο Έλληνας δεν θα παίρνει το αυτοκίνητό του και θα χρησιμοποιεί περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Είναι ένα συνολικό και ολιστικό σχέδιο που πρέπει να δούμε, συνολικά για το κυκλοφοριακό, ειδικότερα για τον Κηφισό. Δεν υπάρχει περίπτωση το πρόβλημα να λυθεί αν δεν κάνουμε παρεμβάσεις κατασκευαστικές, βελτιωτικές, αν δεν βρούμε εναλλακτικές οδούς, αν δεν προχωρήσουμε με μελέτες για να βελτιωθεί η κατάσταση.
Η Τροχαία βρίσκεται σε διαρκή καταγραφή όλων των δεδομένων, καθώς ο ρόλος της εκεί μπορεί να είναι καθοριστικός. Δηλαδή ο τροχονόμος μπορεί να ρυθμίζει την κίνηση καλύτερα από το φανάρι, ανάλογα με την περίσταση. Σε κεντρικές αρτηρίες έχουμε βελτιωθεί σημαντικά στο κομμάτι αυτό».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις