Παρίσι: Δημοψήφισμα για τα τέλη στάθμευσης των SUV στην πόλη
Πρώτα απαγορεύτηκαν τα ενοικιαζόμενα σκούτερ. Σειρά έχουν τώρα τα ογκώδη αυτοκίνητα.
- Οικογένεια Μπουτάρη: Μια διαδρομή 145 ετών - Από το πρώτο οινοποιείο έως τον «Κυρ - Γιάννη»
- Η Χεζμπολάχ απάντησε στην πρόταση εκεχειρίας των ΗΠΑ - Στον Λίβανο ο Χοχστάιν για να «κλείσει» συμφωνία
- Παγιδευμένοι στα δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Τι περιμένουν 200.000 οικογένειες
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Σε τοπικό δημοψήφισμα που θα πραγματοποιηθεί σε λίγους μήνες οι Παριζιάνοι θα κληθούν να αποφασίσουν αν θα πρέπει να αυξηθούν τα τέλη στάθμευσης για τα ογκώδη ΙΧ ώστε να αποθαρρυνθεί η κυκλοφορία τους.
Η ψηφοφορία της 4ης Φεβρουαρίου για τη «θέση των SUV στην πρωτεύουσα» έρχεται μετά το δημοψήφισμα με το οποίο το Παρίσι αποφάσισε απαγόρευση των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών σκούτερ, τα οποία είχαν κατηγορηθεί για δυσανάλογα μεγάλο αριθμό ατυχημάτων.
Σειρά έχουν τώρα τα SUV. Το σχέδιο που παρουσίασε η δημαρχία προβλέπει την εγκατάσταση σαρωτών στις θέσεις στάθμευσης που θα διαβάζουν τον αριθμό κυκλοφορίας και από εκεί τη μάρκα και το βάρος του οχήματος.
Αυξημένα τέλη προβλέπονται για τα οχήματα εσωτερικής καύσης με βάρος άνω των 1,6 τόνων και ηλεκτρικά οχήματα άνω των 2 τόνων.
«Πρέπει να μειώσουμε τον αριθμό και το μέγεθος των αυτοκινήτων στην πόλη, γι’ αυτό και θα θέσουμε σε δημοψήφισμα το ερώτημα του πόσου χώρου πρέπει να καταλαμβάνουν αυτού του είδους τα οχήματα στο Παρίσι» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο αντιδήμαρχος Νταβίντ Μπεγιάρ.
Ήδη από την εποχή της δημαρχίας της Αν Ινταλγκό, το Παρίσι ασκεί πιέσεις στους οδηγούς αυξάνοντας τα τέλη στάθμευσης, απαγορεύοντας τα ντιζελοκίνητα και επεκτείνοντας τους ποδηλατοδρόμους.
Το δημοψήφισμα «θα πει σε όλους αυτούς που θέλουν να συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους οχήματα επειδή είναι οι πλουσιότεροι: ‘Όχι!’. Σε λίγα χρόνια, σε λίγους μήνες, δεν θα είναι ευπρόσδεκτοι στο Παρίσι με αυτή τη συμπεριφορά» είπε ο Μπεγιάρ.
Είπε ακόμα ότι η πόλη θα πιέσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να σταματήσουν να παράγουν τόσο ογκώδη, ρυπογόνα και ακριβά οχήματα, ακατάλληλα για το αστικό περιβάλλον.
Από την άλλη πλευρά, ο πρόεδρος της ένωσης οδηγών Φιλίπ Νοζιέ επισήμανε ότι η αύξηση του όγκου και του βάρους είναι αλλαγές που βελτίωσαν την άνεση και την ασφάλεια των οχημάτων.
Πάντως ο Ανρί Ντιρέ, κάτοικος του Παρισιού, δεν δέχεται καμία δικαιολογία για τα SUV: «Είναι σύμβολο μιας άλλης εποχής […] σύμβολο της σύνθλιψης των άλλων. Επειδή είναι βαρύτερο αυτοκίνητο καταναλώνει περισσότερα καύσιμα και ρυπαίνει περισσότερο. Νομίζω λοιπόν πως είναι λογικό να φορολογούνται περισσότερο».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις