Κατανάλωση: Η διαφήμιση δεν φέρνει πια πελάτες
Έρευνα αποκαλύπτει την αποκαθήλωση της παραδοσιακής διαφήμισης ως μέσο επιρροής των καταναλωτών
- Μέλος κυκλώματος που διέπραττε τηλεφωνικές απάτες ήταν η Ειρήνη – Τι λένε τα θύματα της σπείρας
- Πώς το Προσφυγικό πλήττει βαριά τη Μελόνι – Το πολιτικό φιάσκο της συμφωνίας Ιταλίας-Αλβανίας
- «Ένα μάτι και αρκετά δάχτυλα» Τα ΜΜΕ της Τεχεράνης ζητούν αντίποινα για τον πρέσβη τους
- Κοινή αναφορά στη Βουλή από τους ανεξάρτητους βουλευτές πλησίον Κασσελάκη
Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο φαίνεται πως γυρίζουν την πλάτη στα παραδοσιακά διαφημιστικά μηνύματα σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, σε υπαίθριο χώρο ή ακόμα και σε podcast.
Σύμφωνα με την έκθεση της Nielsen 2023 Consumer Survey Report, περισσότεροι από έξι στους δέκα καταναλωτές (64%) δήλωσαν ότι προβαίνουν σκόπιμα σε ενέργειες για να αποφύγουν τις διαφημίσεις σε δωρεάν υπηρεσίες βίντεο που υποστηρίζονται από διαφημίσεις. Ένας παρόμοιος αριθμός καταναλωτών (59%) είναι «λίγο» ή «πολύ πιθανό» να εγγραφεί σε μια υπηρεσία streaming που του επιτρέπει να παρακάμπτει εντελώς τις διαφημίσεις. Γιατί μπορεί να συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο;
Με την πλειονότητα των καταναλωτών να παρακάμπτει τις διαφημίσεις, οι retailers αντιμετωπίζουν επίσης την πρόκληση ότι ο πληθωρισμός εξακολουθεί να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη. Σχεδόν όλοι (95%) από τους 3.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι ο πληθωρισμός επηρεάζει την αγοραστική τους δύναμη.
Σχεδόν το 60% των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι εξίσου ή περισσότερο πρόθυμοι να αγοράσουν προϊόντα που υποστηρίζονται από influencers τους οποίους ακολουθούν. Ένας μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών (68%) δήλωσε ότι είναι τουλάχιστον κάπως πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν εάν μια μάρκα επικοινωνήσει μαζί τους με εξατομικευμένο τρόπο.
«Με τις αυξανόμενες ανησυχίες για τον πληθωρισμό και τον αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που αποφεύγουν τις διαφημίσεις, είναι επιτακτική ανάγκη οι έμποροι να επικεντρωθούν σε εκστρατείες μάρκετινγκ που έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο», εξήγησε στο Chain Store Age η Arica McKinnon, αντιπρόεδρος εμπορικής ανάπτυξης και στρατηγικής της Nielsen.
«Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις ανησυχίες, οι έμποροι θα πρέπει να κοιτάξουν να αξιοποιήσουν τα δίκτυα επιρροής και τις τακτικές εξατομικευμένου μάρκετινγκ, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τη συμπεριφορά των καταναλωτών, για να βελτιστοποιήσουν τα μηνύματα και τις καμπάνιες που έχουν απήχηση».
Οι καταναλωτές δήλωσαν ότι εάν μια μάρκα παρέχει «σχετικό, πολύτιμο περιεχόμενο» πέρα από την πώληση του προϊόντος της, όπως μια ανάρτηση σε ιστολόγιο γύρω από το πώς να απολαμβάνουν οι πελάτες της καλύτερα το είδος του προϊόντος που πωλεί, το 63% των καταναλωτών είναι λίγο, πολύ ή εντελώς πιθανό να αγοράσει το προϊόν αυτό. Για να γίνει αυτό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να προσελκύουν την προσοχή των καταναλωτών.
Περισσότεροι από τους μισούς (55%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι τουλάχιστον λίγο πιθανό να αξιολογήσουν έναν νέο πάροχο, μάρκα ή προϊόν με βάση μια διαφήμιση ή ένα περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η δύναμη της επιρροής
Σε αντίστοιχα αποτελέσματα κατέληξε και μελέτη της πλατφόρμας μάρκετινγκ Vamp που παρουσιάστηκε στο ESM Magazine, σύμφωνα με την οποία ένα εκπληκτικό 88% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν αγοράσει κάτι με βάση τη σύσταση ενός influencer τους τελευταίους έξι μήνες, με το influencer marketing να είναι πιο αποτελεσματικό μεταξύ της ηλικιακής ομάδας 18-34.
Η Vamp διεξήγαγε τη μελέτη μαζί με την Atomic Research, ρωτώντας ενήλικες καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστραλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για τη γνώμη τους σχετικά με το τησυγκεκριμένη μορφή μάρκετινγκ.
Για τα άτομα της ηλικιακής ομάδας 18-34 ετών, το μάρκετινγκ επιρροής κατατάσσεται υψηλότερα από την τηλεοπτική διαφήμιση, την ψηφιακή διαφήμιση, τη ραδιοφωνική διαφήμιση και τις διαφημιστικές πινακίδες (OOH), ενώ για τα άτομα ηλικίας 45-54 ετών, η τηλεόραση αναφέρεται ως το πιο επιδραστικό κανάλι μάρκετινγκ, με τους influencers να κατατάσσονται στη δεύτερη θέση (18%).
Περισσότεροι από τους μισούς (55%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι τουλάχιστον λίγο πιθανό να αξιολογήσουν έναν νέο πάροχο, μάρκα ή προϊόν με βάση μια διαφήμιση ή ένα περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Όσο μεγαλύτερης ηλικίας ήταν οι ερωτηθέντες, τόσο λιγότερο εμπιστεύονταν το περιεχόμενο των influencers, σύμφωνα με τη μελέτη.
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι το καλύτερο περιεχόμενο που τους βοήθησε στις αγορές τους βρέθηκε στο Instagram (34%), ακολουθούμενο από το YouTube (27%) και το TikTok (18%), ενώ μόλις το 2% δήλωσε ότι βρήκε καλό και σχετικό περιεχόμενο στο X/Twitter. Παράλληλα, για τις ηλικίες 18-24 ετών, το TikTok είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα, ενώ οι ηλικίες 24-44 ετών προτιμούν το YouTube.
Πού παράγεται η μεγαλύτερη αξία
«Οι μέρες που οι έμποροι αμφισβητούσαν αν το influencer marketing είναι ένα νόμιμο κανάλι, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», σχολίασε ο Aaron Brooks, συνιδρυτής και πρόεδρος της Vamp. «Τώρα όλοι επικεντρώνονται στο πώς μπορούν να πάρουν τη μεγαλύτερη αξία και τα περισσότερα θετικά και κυρίως μετρήσιμα αποτελέσματα από τις προσπάθειές τους στα σημεία όπου δραστηριοποιούνται οι influencers. Σε περίπτωση που κάποιος έχει ακόμη αμφιβολίες, δεν έχει παρά να ρωτήσει τους ίδιους τους καταναλωτές».
«Το γεγονός ότι το 88% των καταναλωτών έχουν αγοράσει κάτι λόγω του περιεχομένου ενός influencer τους τελευταίους έξι μήνες είναι μια ακόμη απόδειξη ότι αυτό το κανάλι γίνεται σημαντικός παίκτης στους κόσμους του μάρκετινγκ και της διαφήμισης».
Η περίπτωση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
Σύμφωνα με την έρευνα της Vamp μάλιστα, οι influencers έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου το 93% των ερωτηθέντων έχει πραγματοποιήσει μια αγορά με βάση τις συστάσεις τους.
Όσον αφορά το είδος του περιεχομένου που αναζητούσαν οι καταναλωτές, το 49% των ερωτηθέντων στην Ιταλία ενδιαφέρεται για επιδείξεις και παρουσιάσεις προϊόντων τύπου «how-to», ενώ οι Γάλλοι προτιμούν περιεχόμενο τύπου brand ambassador (28%), ενώ τόσο τα ΗΑΕ όσο και η Ισπανία δείχνουν προτίμηση σε περιεχόμενο πολλαπλών εμπορικών σημάτων/προϊόντων. Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο προτιμούν ένα μείγμα και των δύο, ενώ το 61% των Αυστραλών έλκεται περισσότερο από αντικειμενικές απόψεις.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις