Νέο έτος με «μποναμά» αυξήσεις στα διόδια
Την επικείμενη αύξηση επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
- Μέλος κυκλώματος που διέπραττε τηλεφωνικές απάτες ήταν η Ειρήνη – Τι λένε τα θύματα της σπείρας
- Πώς το Προσφυγικό πλήττει βαριά τη Μελόνι – Το πολιτικό φιάσκο της συμφωνίας Ιταλίας-Αλβανίας
- «Ένα μάτι και αρκετά δάχτυλα» Τα ΜΜΕ της Τεχεράνης ζητούν αντίποινα για τον πρέσβη τους
- Κοινή αναφορά στη Βουλή από τους ανεξάρτητους βουλευτές πλησίον Κασσελάκη
Ακόμα βαθύτερα θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη οι κάτοχοι τετράτροχων και δίτροχων από την αρχή του νέου έτους καθώς θα έχουμε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Την επικείμενη αύξηση επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «αναληφθείσα υποχρέωση που αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται».
Οι αυξήσεις θα είναι κάτω από 12%
Το υπουργείο υποδομών και Μεταφορών, προαναγγέλλοντας το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, προεφοφλεί πως οι αυξήσεις θα είναι κάτω από το 12% και θα «απλωθούν» σε τρεις δόσεις μέχρι το 2026.
Συνολικά θα έχουμε 7,6% αύξηση για το 2024, 2% για το 2025 και 2% το 2026 υποστήριξε ο Παύλος Μαρινάκης εξηγώντας πως «πρόκειται για μια ήδη αναληφθείσα συμβατική υποχρέωση, που το υπουργείο διαχειρίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά».
Οι νέες τιμές
Σύμφωνα με το MEGA, στους κεντρικούς οδικούς άξονες, οι νέες τιμές των διοδίων θα είναι:
- Αθήνα – Θεσσαλονίκη +2,40 €, 33,75 € (Από 31,35 €),
- Αθήνα – Ιωάννινα (Μέσω Γέφυρας Ρίου) +2,90 €, 41,15 € (Από 38,25 €),
- Αθήνα – Πάτρα +0,90 €, 12,70 € (Από 11,80 €),
- Αθήνα – Καλαμάτα +1,05 €, 15 € (από 13,95 €)
Το ιστορικό
Υπενθυμίζεται ότι οι παραχωρησιούχοι των μεγάλων οδικών αξόνων ζητούσαν από το τέλος του 2022 αυξήσεις 12% με βάση τις συμβάσεις του 2007 που είχαν σχετική ρήτρα πληθωρισμού. Τελικά, δέχθηκαν να μην εφαρμοστούν αυξήσεις εν όψει των εκλογών του 2023, αλλά μετά επανήλθαν, ενώ έθεσαν θέμα νέων αυξήσεων για το 2024 με βάση τις νέες ανατιμήσεις.
Βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση των πολιτών για το 2023» ενώ «το Δημόσιο δεν πρόκειται να προβεί σε καμία αποζημίωση προς παραχωρησιούχους πλην αυτών για τη διευκόλυνση των εκλογικών διαδικασιών και των μέτρων που ελήφθησαν εξαιτίας της κακοκαιρίας “Daniel”».
Ουσιαστικά η προσαύξηση ύψους 12% για το 2023 περνάει σταδιακά σε τρεις δόσεις έως το 2026.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις