Δεν πιάνουν τα φρένα: Τι πρέπει να κάνετε σε αυτό το εφιαλτικό σενάριο
Ένα σενάριο που κανένας οδηγός δεν θέλει να αντιμετωπίσει, ωστόσο πρέπει πάντα να είμαστε έτοιμοι, ώστε να μην αποβεί μοιραίο…
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
Τα φρένα του αυτοκινήτου αποτελούν τον «φύλακα άγγελο» κάθε οδηγού, μιας και αποτελούν το σύστημα, το οποίο φροντίζει για την ακινητοποίηση του οχήματος.
Μία βλάβη στο σύστημα πέδησης μπορεί να αποδειχθεί μοιραία για τον οδηγό, εφόσον αυτός πανικοβληθεί και δεν μπορέσει να αντιδράσει έγκαιρα.
Η δυσλειτουργία στα φρένα μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: Από την απώλεια υγρού φρένων, μέχρι την υπερθέρμανση των δίσκων φρεναρίσματος.
Το πρώτο και πιο σημαντικό στάδιο είναι να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας και να μην πανικοβληθείτε
Ανεξάρτητα, ωστόσο, από την αιτία που προκάλεσε την αχρήστευση του μεσαίου πεντάλ του αυτοκινήτου, σε περίπτωση που βρεθείτε αντιμέτωποι με αυτή την εφιαλτική κατάσταση πρέπει να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες.
Χειρόφρενο
Σε περίπτωση που προσπαθείτε να ακινητοποιήσετε το αυτοκίνητο, πατώντας το φρένο, αλλά οι προσπάθειές σας κρίνονται ατελέσφορες, το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να ανάψετε το αλάρμ ώστε να ενημερώσετε τους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά και τους πεζούς, ότι διατρέχετε κάποιον κίνδυνο.
Στη συνέχεια, μία αποτελεσματική λύση είναι να τραβήξετε το χειρόφρενο.
Προσοχή όμως! Πρέπει να αποφύγετε το απότομο τράβηγμά του, μιας και το πιθανότερο είναι να απωλέσετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και να εμπλακείτε σε κάποια σύγκρουση.
Η καλύτερη λύση είναι να σηκώσετε σιγά – σιγά το χειρόφρενο, ώστε να μειωθεί η ταχύτητα με προοδευτικό και ασφαλή τρόπο.
Φρένο κινητήρα
Ένας ακόμα τρόπος να επιβραδύνετε το όχημά σας είναι αξιοποιώντας το «φρένο» του κινητήρα: Μπορείτε, δηλαδή, να αφήσετε την σχέση στο κιβώτιο για τα πρώτα μέτρα επιβράδυνσης ή και να κατεβάσετε μία ή και δύο σχέσεις με πολύ ήπιο τρόπο αλλαγής. Με αυτό τον τρόπο, επίσης, δεν «καταναλώνετε» τα υλικά τριβής και τους δίσκους, καθυστερώντας έτσι την αντικατάστασή τους και άρα το επιπλέον κόστος.
Το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε είναι να μην υπερπηδήσετε σχέσεις κατά την διάρκεια του κατεβάσματος (π.χ. από 4η σε πρώτη), γιατί μπορεί να αποκλίνει το όχημα από την πορεία του ή ακόμα και να μπλοκάρουν οι κινητήριοι τροχοί.
Χειρόφρενο σε συνδυασμό με φρένο κινητήρα
Εφόσον διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, η ιδανική αντίδραση σε αυτό το εφιαλτικό σενάριο θα ήταν να συνδυάσετε τις δύο προαναφερθείσες ενέργειες.
Δηλαδή, την ίδια ώρα που κατεβάζετε σχέσεις για την αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα, να σηκώσετε – περίπου μέχρι τη μέση – το χειρόφρενο, εφαρμόζοντας με αυτό τον τρόπο μία επιπλέον επιβραδυντική δύναμη.
Κατευθυνθείτε σε ασφαλές σημείο
Εννοείται πως όσο το όχημα επιβραδύνει, καλό είναι -εφόσον είναι δυνατό- να κατευθύνετε το αυτοκίνητό σας στην άκρη του δρόμου, όπως είναι η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) σε έναν αυτοκινητόδρομο και να αποφύγετε τις απότομες ενέργειες, μιας και ενδέχεται να προκαλέσετε ένα ατύχημα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις