ΗΠΑ: Πάνω από 1 τρισ. δολ. χρωστούν οι Αμερικανοί σε πιστωτικές
Η επιθετική νομισματική πολιτική εκτινάσσει τα επιτόκια δανεισμού
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Πάνω από το ρεκόρ του 1 τρισ. δολ. εκτινάχθηκε το χρέος που έχουν συσσωρεύσει οι Αμερικανοί σε πιστωτικές κάρτες.
Αυτό συμβαίνει καθώς η επιθετική νομισματική πολιτική αύξηση από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ, έχει εκτινάξει το μέσο επιτόκιο για το πλαστικό χρήμα σε περισσότερο από 22% . Τα επιτόκια στις πιστωτικές κάρτες λιανικής είναι ακόμη υψηλότερα, πλησιάζοντας το 29% κατά μέσο όρο .
«Ακόμα κι αν εργάζεστε και οι μισθοί σας είναι αυξημένοι, το ενοίκιό σας κοστίζει πλέον περισσότερο, το σούπερ μάρκετ κοστίζει περισσότερο, το φυσικό αέριο κοστίζει περισσότερο, όλα κοστίζουν περισσότερο» αναφέρει χαρακτηριστικά στο CNBC, o Τεντ Ρόσμαν, ανώτερος βιομηχανικός αναλυτής στο Bankrate.com. «Έτσι οι άνθρωποι δεν αισθάνονται ότι προχωρούν.»
Ωστόσο, παρά το συνεχώς αυξανόμενο κόστος και τα υψηλότερα επιτόκια δανεισμού, ένας αριθμός ρεκόρ καταναλωτών ψώνισε το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών. Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου διαπίστωσε ότι περισσότεροι από 200 εκατομμύρια καταναλωτές έφτασαν στα καταστήματα εκείνο το Σαββατοκύριακο, λίγο παραπάνω από τα 196,7 εκατομμύρια αγοραστές που καταγράφηκαν το 2022.
Ανησυχίες
Ξεπερνώντας κάθε προηγούμενη πρόβλεψη, οι αμερικανοί online αγοραστές κατέβαλαν το εξωφρενικό ποσό των 38 δισ. δολαρίων για διαδικτυακές αγορές την εκπτωτική περίοδο που ακολουθεί παραδοσιακά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Μάλιστα, τα 12,4 δισ. δολάρια που δαπανήθηκαν τη λεγόμενη «Cyber Monday» την κατέστησαν τη μεγαλύτερη ημέρα ψηφιακών αγορών στις ΗΠΑ όλων των εποχών, σύμφωνα με την Adobe.
Αυτό το «πάρτι αγορών» – σχεδόν 8% υψηλότερο από πέρυσι – δημιούργησε ελπίδες για μια επίσης κερδοφόρα εορταστική περίοδο. Συνοδεύτηκε από μεγαλύτερη αύξηση των επισκέψεων σε κλειστά εμπορικά κέντρα και πολυκαταστήματα από ό,τι το 2022, καθώς και από κάπως πιο μέτριες ετήσιες αυξήσεις στις συνολικές δαπάνες με πιστωτικές κάρτες, σύμφωνα με την Placer.ai και τη Mastercard.
Αν και οι πρόσφατες έρευνες οικονομικού κλίματος ήταν αρνητικές, η ανθεκτικότητα των Αμερικανών καταναλωτών εξέπληξε τους πάντες. Μάλιστα, οι δαπάνες λιανικής συνέβαλαν στην εκρηκτική αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος κατά 4,9% το τρίτο τρίμηνο.
Ωστόσο, η οικονομική εικόνα παραμένει θολή ενόψει των Χριστουγέννων. Στις ΗΠΑ η αγορά εργασίας επιβραδύνονται, τα επιτόκια των ενυπόθηκων δανείων παραμένουν υψηλά και η επανέναρξη των πληρωμών των φοιτητικών δανείων μετά την παύση της πανδημίας, θα μπορούσε να συμπιέσει τις δαπάνες. Από την άλλη πλευρά, η μείωση του πληθωρισμού και η πτώση των τιμών της βενζίνης θα μπορούσαν επίσης να μεταφράζονται σε αγοραστές με λίγο περισσότερα χρήματα για ψώνια.
Αυτό επιβάλλει στις εταιρείες να είναι προσεκτικές και να μην προσδοκούν πολλά ύστερα από μερικές ημέρες με ρεκόρ δαπανών – ιδίως όταν αυτές τροφοδοτούνται από τις προσφορές της Black Friday και της Cyber Monday.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις