Στον «πάγο» η απόκτηση της τέταρτης φρεγάτας Belh@rra
Πάγωμα των εξοπλιστικών και προτεραιοποίηση των αναγκών
- Αποκάλυψη in: Έψαξαν τις κάμερες για το ύποπτο «φορτίο» της τραγωδίας στα Τέμπη προ …δύο ημερών
- Μπαίνουν περιορισμοί στη δόμηση κατοικιών και τουριστικών καταλυμάτων στη Σαντορίνη
- 25χρονη στο Ιράν παρενοχλήθηκε σεξουαλικά από οδηγό - Συνελήφθη επειδή δεν φορούσε χιτζάμπ
- Νέοι βομβαρδισμοί του Ισραήλ στην Νταχίγια, στα νότια προάστια της Βηρυτού
«Προτεραιοποίηση». Αυτή είναι η λέξη κλειδί για τα εξοπλιστικά στο πλαίσιο και του διαθέσιμου δημοσιονομικού χώρου. Μία θέση που ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επιμένει να υπογραμμίζει στις συνομιλίες του που αφορούν το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας.
Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στον υπουργό Εθνικής Άμυνας, το ιδανικό θα ήταν να μπορούν να υλοποιηθεί το εξοπλιστικό πρόγραμμα στο σύνολο του ωστόσο αυτό δεν είναι δυνατόν και υπάρχουν σειρά παραμέτρων που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Στον «πάγο» μπαίνει και η απόκτηση της τέταρτης φρεγάτας Belh@rra
Σε αυτό το πλαίσιο, όπως είχαν γράψει τα «ΝΕΑ» «έναν χρόνο πριν περνούσαν το κατώφλι του υπουργείου προκειμένου να καταθέσουν τις τελικές προσφορές τους για το πρόγραμμα προμήθειας των κορβετών από το Πολεμικό Ναυτικό οι εκπρόσωποι των Γάλλων και των Ιταλών της Naval και της Fincantieri. Τότε η επιλογή μιας πρότασης από τις δύο χαρακτηριζόταν «θέμα ημερών». Σήμερα έχουμε απομακρυνθεί πολύ από μια πιθανή υπογραφή, με τις συνέπειες των δύο πολέμων, στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, να παίζουν τον δικό τους ρόλο και στην αύξηση τιμών».
Πηγές κοντά στον Νίκο Δένδια στο ίδιο δημοσίευμα, ανέφεραν ήδη από το Νοέμβριο, ότι σε σχέση με τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού ότι θα πρέπει να εξεταστεί πώς θα προχωρήσει το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ, να αξιολογηθούν συνολικά τα πλοία που υπάρχουν και να συνδεθούν οι όποιες κινήσεις με τα ελληνικά ναυπηγεία, τόσο της Ελευσίνας όσο και του Σκαραμαγκά. Στον «πάγο» μπαίνει με αυτά τα δεδομένα και η απόκτηση της τέταρτης φρεγάτας Belh@rra, καθώς και σειρά προγραμμάτων ακόμα που περίμεναν τη σειρά τους για να υλοποιηθούν και αφορούν τόσο αγορές όσο και υποδομές, όπως ο ναύσταθμος της Σούδας, αλλά και η κατασκευή λιμανιού στον Παγασητικό, σύμφωνα και με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέχρι σήμερα. Με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας να εμφανίζεται σαφώς μη πρόθυμος να ρισκάρει τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας και ως εκ τούτου να είναι ιδιαίτερα «σφιχτός» όσον αφορά την υπογραφή του για αγορές.
Και ενώ οι κορβέτες «παγώνουν», στο προσκήνιο έρχεται ξανά προς εξέταση το ενδεχόμενο η Ελλάδα να αναζητήσει και στην πλευρά των ΗΠΑ μονάδες επιφανείας (πχ LCS πλοία παράκτιων επιχειρήσεων), που θα μπορούσαν να αποδεσμευθούν στο πλαίσιο του πλεονάζοντος αμυντικού υλικού και εφόσον υπάρχει η πρόθεση να παραδοθούν στην Αθήνα υπό συγκεκριμένους όρους. Όρους που θα αφορούν τόσο συγκεκριμένα προβλήματα και μετατροπές που απαιτούνται στα σκάφη, αλλά και στα όπλα που αυτά θα φέρουν. Με αρμόδιες πηγές να επιβεβαιώνουν στο in ότι υπό συνθήκες και προϋποθέσεις τα αμερικανικά καράβια θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία λύση.
Όπως επιβεβαίωσαν αρμόδιες πηγές στο in, το ζήτημα του εξορθολογισμού των δαπανών στα εξοπλιστικά αλλά και της ανάγκης για προτεραιοποίηση τους που έχει ανακύψει μπήκε και σε σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συμμετοχή του Νίκου Δένδια, του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνου Φλώρου, του Συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας, Θάνου Ντόκου και άλλων. Και έγινε απόλυτα κατανοητό. Όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές στη σύσκεψη «έγινε μία ανταλλαγή απόψεων» και κατέστη σαφές ότι ο δημοσιονομικός χώρος είναι πολύ συγκεκριμένος και δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει. Και σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται και η ομιλία του Νίκου Δένδια στη Βουλή, στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.
Στο πάγωμα των εξοπλιστικών και την προτεραιοποίηση των αναγκών παραπέμπουν σαφώς και οι δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, (ΑΝΤ1) ο οποίος χαρακτήρισε τις αμυντικές δαπάνες ως ένα από τα «γκολ από τα αποδυτήρια» τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε ΥΠΟΙΚ στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι «οι φρεγάτες, τα αεροπλάνα στοιχίζουν. Από κάπου πρέπει να βρεθούν τα χρήματα».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις