Morgan XP-1: Το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση
H Μorgan κάνει ένα ακόμα βήμα προς την ηλεκτρική μεταμόρφωση του Super 3
Η βρετανική Morgan ανήκει στους niche κατασκευαστές και παρόλο που ο όρος έχει διευρυνθεί πλέον «επικίνδυνα», το γεγονός και μόνο ότι το διασημότερο μοντέλο της είναι το 3Wheeler, για τους μη εξοικειωμένους, ένα τρίτροχο μοντέλο με σωληνωτό πλαίσιο, υβρίδιο ανάμεσα σε μοτοσικλέτα και τετράτροχο, με σχεδιασμό απομεινάρι μιας αλλοτινής εποχής που ευνοούσε φορολογικά τα τρίκυκλα έναντι των τεσσάρων τροχών.
Παρόλο που η εποχή που η κατασκευή του ως τρίκυκλου είχε –φορολογικούς- λόγους παρήλθε, η Morgan επέμεινε στο συγκεκριμένο μοτίβο, καθιστώντας το 3Wheeler ένα από τα πιο καλτ οχήματα που θα μπορούσε να έχει κανείς στην ιδιοκτησία του μέχρι σήμερα. Πλέον ωστόσο η βρετανική φίρμα κάνει τα πρώτα της βήματα προς την νέα ηλεκτρική εποχή, εμμένοντας στον χαρακτηριστικό σχεδιασμό του 3Wheeler αλλά εφοδιάζοντάς το με μια «ηλεκτρική καρδιά».
Το Morgan XP-1 όπως ονομάζεται το δεύτερο κατά σειρά μετά το ηλεκτρικό coupe Project V, ηλεκτρικό εγχείρημα των Βρετανών έχει το status του πειραματικού πρωτότυπου, και βασίζεται στο Super 3. Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση τον κινητήρα της Ford αντικαθιστά ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο. Σημειωτέον το ηλεκτρικό μοτέρ έχει σχεδιαστεί από την ίδια την Morgan και τοποθετείται στο υφιστάμενο τούνελ μετάδοσης.
Η ισχύς του μοτέρ διαμορφώνεται σε 136 ίππους ενώ τροφοδοτείται από μια μπαταρία 33 kWh που εδράζεται κάτω από το καπό, παίρνοντας την θέση που φυσιολογικά βρισκόταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία το XP-1 μπορεί να διανύσει έως και 241 χλμ. Η μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει ταχεία φόρτιση με ισχύ έως 50 kW –διαθέτει κύκλωμα 400 Volt- αλλά και να χρησιμοποιηθεί για την φόρτιση άλλων συσκευών.
Να σημειωθεί επίσης ότι το XP-1 έχει συνολικό βάρος 700 κιλών υπερβαίνοντας μόλις κατά 60 κιλά του βενζινοκίνητου Super 3 ενώ, χάρη σε στοχευμένες παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο κάτω τμήμα, τους νέου σχεδιασμού τροχούς και την όψη του ο αεροδυναμικός συντελεστής της ηλεκτρικής έκδοσης έχει μειωθεί από 0.65 σε 0.42 προς όφελος της αποδοτικότητας.
Προκειμένου να διαχειριστεί την επιπλέον ισχύ και κυρίως την αμεσότητα στην απόδοση ροπής το Morgan XP-1 επωφελείται από ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Nitron μα διαφορετικό setup. Παράλληλα το ηλεκτρικό τρίτροχο διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης τα οποία η Morgan επέλεξε να σηματοδοτήσει χαριτωμένα με εικονίδια από καυτερές πιπεριές που αναλόγως με την επιλογή, αυξάνουν ή μειώνονται σε αριθμό, στην κεντρική οθόνη που αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων.
Προς το παρόν η βρετανική φίρμα δεν αποκαλύπτει τα σχέδια της για την παρεπόμενη αντίστοιχη έκδοση παραγωγής ωστόσο αυτή θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη όπως και το γεγονός ότι θα κοστίζει ακόμα ακριβότερα από τα περίπου 50.000 ευρώ του «συμβατικού» Super 3.
- Euroleague: Μοιράστηκαν το βραβείο του MVP της αγωνιστικής Μαλεντόν και Σορτς (vid)
- Ερωτήματα ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για την παραίτηση στο ΥΠΕΞ – «Πυρά» στην κυβέρνηση
- Εκπρόσωπος Τύπου ΠΑΣΟΚ: Διάχυτο άγχος και λαϊκισμός από τη ΝΔ – Είμαστε ο αντίπαλος πόλος
- Σύμβουλοι Τραμπ: Τελεσίγραφο στην ΕΕ για δασμούς – «Μη νομίζετε ότι μπλοφάρουμε»
- 30 χρόνια Συνέντευξη με έναν Βρυκόλακα – Ντροπαλός ομοερωτισμός, ακατάλληλο φιλί και δαγκωματιές
- Ντέρμπι κορυφής, Ολυμπιακός – ΠΑΟΚ, live από το inSports και το Mega Play