Διόδια και στο Μανχάταν
Η Νέα Υόρκη το πήρε απόφαση για να τελειώσει με το μποτιλιάρισμα και να βάλει λεφτά στα ταμεία της
Καιρό το συζητούσαν. Τελικά το πήραν απόφαση. Η Νέα Υόρκη θα γίνει η πρώτη πόλη στις Ηνωμένες Πολιτείες που θα βάλει διόδια και θα χρεώνει για την οδήγηση στους πιο κεντρικούς της δρόμους. Τακτική που ήδη ακολουθούν άλλες πόλεις όπως το Λονδίνο, το Μιλάνο ή η Στοκχόλμη.
Το νέο τέλος κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης θα τεθεί σε ισχύ την επόμενη άνοιξη με χρέωση 15 δολαρίων (περίπου 14 ευρώ) για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κάτω από την 60η οδό στο Μανχάταν, την περιοχή με τη μεγαλύτερη πυκνότητα πληθυσμού και κίνηση στην πόλη.
Για τα φορτηγά το κόστος εισόδου θα ανέλθει στα 22 δολάρια, ενώ τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα πληρώνουν 33 δολάρια. Οι μοτοσυκλέτες θα χρεώνονται με ημερήσια χρέωση 7,50 δολάρια.
Ο χρόνος για την ισχύ των διοδίων θα είναι μεταξύ πέντε το πρωί και εννέα το βράδυ από Δευτέρα έως Παρασκευή και τα Σαββατοκύριακα μεταξύ εννέα το πρωί και εννέα το βράδυ για όλα τα οχήματα.
Η περιοχή που θα επηρεάζεται από τα διόδια ξεκινά νότια του Central Park, στο Midtown, και φτάνει στην περιοχή του Lower Manhattan. Καλύπτει τις κύριες εμπορικές, τουριστικές και παραδοσιακές γειτονιές του Big Apple
Το μέτρο εγκρίθηκε από τη Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών (MTA) και θα πρέπει να επικυρωθεί εντός δύο μηνών. Προχώρησε με εννέα ψήφους υπέρ και μόνο μία κατά από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
«Αυτό είναι απαραίτητο για το μέλλον της πόλης», δήλωσε ο πρόεδρος του MTA Janno Lieber μετά την ψηφοφορία. «Είπα στην ομάδα MTA όταν ξεκίνησα εδώ: θα γίνει δύσκολο, αλλά πρέπει να γίνει», πρόσθεσε ο επικεφαλής των μεταφορών της Νέας Υόρκης, που διορίστηκε τον Ιανουάριο του 2022 από την κυβερνήτη της πολιτείας, Κάθι Χότσουλ, η οποία υποστηρίζει το μέτρο.
Ο νέος συντελεστής στοχεύει στην ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και στη μείωση της ρύπανσης, καθώς και στη συγκέντρωση τουλάχιστον 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ετησίως για επενδύσεις στην ανανέωση της υποδομής των δημόσιων μεταφορών, όπως το μετρό, το οποίο έχει υποστεί πολλές επισκευές στις απαρχαιωμένες γραμμές του τα τελευταία χρόνια.
Η περιοχή που θα επηρεάζεται από τα διόδια ξεκινά νότια του Central Park, στο Midtown, και φτάνει στην περιοχή του Lower Manhattan. Καλύπτει τις κύριες εμπορικές, τουριστικές και παραδοσιακές γειτονιές του Big Apple.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση, οι πολίτες περνούν κατά μέσο όρο 236 ώρες το χρόνο εγκλωβισμένοι σε μποτιλιαρίσματα.
Τα κλασικά κίτρινα ταξί της Νέας Υόρκης θα πληρώνουν όπως τα ιδιωτικά οχήματα συν μια επιπλέον επιβάρυνση 1,25 δολαρίων. Τα μισθωμένα οχήματα όπως αυτά της Uber και της Lyft, θα πληρώνουν έξτρα 2, 5 δολάρια.
Αμφότερες θα μετακυλήσουν το κόστος στους επιβάτες. Το μέτρο έχει ελάχιστες εξαιρέσεις. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι οι οδηγοί που έχουν ετήσια έσοδα λιγότερα των 50.000 δολαρίων. Αυτοί δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν για τα πρώτα 10 ταξίδια τους στην περιοχή κάθε μήνα (αν και υπολογίζεται ότι μόνο το 4% των οδηγών ανήκει σε αυτή την ομάδα).
Εξαιρούνται επίσης τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, εκείνα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία και οι οδηγοί που ζουν στη ζώνη συμφόρησης και κερδίζουν 60.000 $ ή λιγότερο ετησίως. Οι οδηγοί που μένουν στους αυτοκινητόδρομους West Side και FDR Drive, τους δύο δρόμους που εκτείνονται από βορρά προς νότο και στις δύο πλευρές του νησιού, θα αποφύγουν επίσης τη χρέωση.
Το μέτρο δεν άρεσε στην άλλη πλευρά του ποταμού Hudson και ειδικά στη γειτονική πολιτεία του Νιου Τζέρσεϊ, όπου ζουν χιλιάδες εργάτες που έχουν πρόσβαση στο Μανχάταν καθημερινά. Ούτε όσοι ζουν στο Κουίνς ή στο Μπρούκλιν και χρησιμοποιούν τις σήραγγες, όπου τα αυτοκίνητα πληρώνουν ήδη ένα τέλος 12,75 $ για να τις διασχίσουν. Για να αντιμετωπιστεί η δυσαρέσκεια, το MTA έχει συμπεριλάβει πίστωση 5 $ για οδηγούς επιβατικών οχημάτων που χρησιμοποιούν τις σήραγγες Lincoln, Holland, New Jersey και Queens-Midtown και Brooklyn-Battery.
Σαν μέτρο δεν ήταν αρκετό. Το Νιου Τζέρσεϊ έχει καταθέσει ομοσπονδιακή αγωγή κατά των δασμών που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν ή να αποτρέψουν την τελική έγκριση. Συνολικά 122 ομάδες, όπως δημοτικοί υπάλληλοι, πυροσβέστες ή αστυνομικοί ζήτησαν να εξαιρεθούν από τα διόδια, αλλά καμία δεν το κατάφερε. Τώρα ανοίγει μια περίοδος 60 ημερών όπου όλες οι ενώσεις θα μπορούν να παρουσιάσουν τα παράπονα και τα σχόλιά τους. Εάν καμία αμφισβήτηση δεν αποδειχθεί επιτυχής, το ποσοστό θα τεθεί σε τελική ψηφοφορία.
Για την αποφυγή απάτης με χειρισμό πινακίδων κυκλοφορίας, η πρόσβαση των οχημάτων θα ελέγχεται με κάμερες. Οι συντάκτες του σχεδίου εκτιμούν ότι αυτό θα μπορούσε να αφαιρέσει 300 εκατομμύρια δολάρια από την αναμενόμενη συλλογή. Αν και στο διαδίκτυο ήδη κυκλοφορούν προσφορές για ψεύτικες πινακίδες για να ξεφύγουν από τους ελέγχους. Τα διόδια συμφόρησης θα φτάσουν στη Νέα Υόρκη μετά από χρόνια συζητήσεων σε μια χώρα όπου δεν έχουν τεθεί ποτέ περιορισμοί στην κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων.
Η πρώτη ιδέα παρουσιάστηκε το 1970 από τον δήμαρχο John Lindsay, η οποία συνίστατο σε τέλη για τη διέλευση των γεφυρών του East River. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Δημοκρατικός Michael Bloomberg προσπάθησε να εφαρμόσει διόδια 8$ στο Μανχάταν. Και οι δύο απέτυχαν.
Τώρα, μισό αιώνα μετά, οι σκέψεις τους δικαιώνονται…
- Μπαρτζώκας: «Πρέπει να επιβάλουμε το παιχνίδι μας, παίζουμε πιο σκληρά από την Άλμπα»
- Ανδρουλάκης: Καλούμε την κυβέρνηση να κάνει αποδεκτή την τροπολογία ΠΑΣΟΚ για τους εποχικούς πυροσβέστες
- Τοποθέτηση ΚΕΔΕ για τροπολογία σχεδίου νόμου που αφορά μεταβατικές διατάξεις για το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό
- Εκτροπή Βελόπουλου στη Βουλή: «Θα έπαιρνα τον νόμο στα χέρια μου»
- Τουρκία: «Δεν συμφωνήσαμε σε κατάπαυση πυρός στη Συρία – Γλωσσική παραδρομή η δήλωση που έγινε»
- Γάζα: Οι Γιατροί Xωρίς Σύνορα καταγγέλλουν εθνοκάθαρση