Η Lamborghini γράφει πάλι ιστορία – Τι αποφάσισε για τους εργαζομένους της
Η ιταλική εταιρεία συμφώνησε με τα συνδικάτα των εργαζομένων τρόπους να αυξηθεί η παραγωγικότητά τους
Σε μια κίνηση ορόσημο για τον κλάδο, η Lamborghini θα εφαρμόσει εβδομάδα εργασίας 4 ημερών για τους εργαζόμενους της στα τμήματα παραγωγής. Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε κατόπιν συμφωνίας με τα συνδικάτα εργαζομένων στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, που χαρακτήρισαν «ιστορική» την κίνηση αυτή, σύμφωνα με το Reuters.
Πρόκειται για την πρώτη συμφωνία του είδους της στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που μειώνει τις ώρες εργασίας χωρίς μείωση μισθών – αντίθετα, περιλαμβάνει αύξηση και εφάπαξ μπόνους ύψους 1.082 δολαρίων τον επόμενο μήνα.
Τόλμη και γοητεία
Η ρηξικέλευθη σκέψη του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου -από το 2020- Stephan Winkelmann, βρίσκεται προφανώς στο επίκεντρο της φιλοσοφίας μιας εταιρείας που θέλει να αλλάζει πρώτη από τους ανταγωνιστές προς το καλύτερο.
Ήταν μόλις πριν ένα χρόνο, εξάλλου, που ο Winkelmann, μιλούσε για την ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας στρατηγικής κατά την οποία η βιωσιμότητα και η ηλεκτροκίνηση θα συνυπήρχαν με την ιστορία της ιταλικής εταιρείας supercar.
Αναφερόμενος στο τι θέλουν, αναζητούν και βρίσκουν τελικά οι πελάτες, είχε μιλήσει σχεδόν προφητικά στο TopGear.com και τον Paul Horrell για το ότι «οι πελάτες μας γνωρίζουν τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Πρέπει να τους επιδοκιμάζουν όταν οδηγούν τα αυτοκίνητά τους. Το χειρότερο πράγμα είναι να αγαπάς εσύ τo αυτοκίνητο σου, αλλά κανένας άλλος. Είναι πιο σημαντικό το τι λένε οι μη αγοραστές, από το τι λένε οι ίδιοι οι πελάτες».
Στροφή στην τετραήμερη εργασία
Ακολουθώντας παραδείγματα και άλλων επιχειρήσεων στην Ευρώπη, όπως η τράπεζα Intesa Sanpaolo και η εταιρεία γυαλιών EssilorLuxottica, η Lamborghini υιοθέτησε η μειωμένη εβδομάδα εργασίας. Συνολικά, η νέα εβδομάδα εργασίας θα σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στην παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει αναδειχθεί Top Employer για το 2022 στην Ιταλία, θα εργάζονται έως και 31 λιγότερες ημέρες το χρόνο, σύμφωνα με το Road & Track.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι εταιρείες στη Βρετανία που έκαναν την αλλαγή αυτή ανέφεραν αυξημένη παραγωγικότητα της εργασίας, καλύτερα ποσοστά διατήρησης θέσεων εργασίας και προσλήψεων και λιγότερες ημέρες ασθένειας.
Άλλα συνδικάτα στην αυτοκινητοβιομηχανία όμως δεν μπόρεσαν να πείσουν εταιρείες όπως η Ford, η General Motors και η Stellantis να εγκρίνουν τις μειωμένες ώρες εργασίας, σύμφωνα με την The Street.
«Να δουλεύετε λιγότερο και να εργάζεστε καλύτερα, αυτή είναι η αρχή που καθοδήγησε αυτή τη διαπραγμάτευση και η οποία αποτελεί μέρος μιας συνολικής συλλογιστικής», ανέφεραν τα συνδικάτα FIOM και FIM-CISL σε ανακοίνωσή τους, σύμφωνα με το Road & Track.
Και όλα αυτά λίγο πριν το τέλος μιας χρονιάς ιστορικών εξελίξεων για την αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά. Στα τέλη Οκτωβρίου, η απεργία του σωματείου United Auto Workers, που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις Ηνωμένες Πολιτείες και στο νότιο Οντάριο του Καναδά, έληξε τις απεργίες και κατέληξε σε προσωρινές συμφωνίες με τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, σύμφωνα με το Business Insider. Οι συμφωνίες περιλάμβαναν αυξήσεις 25%, προσαρμογές στο κόστος ζωής και πιο προσιτές διαδρομές προς την πλήρη αμοιβή.
- Θεσσαλονίκη: Τη ζωή του έχασε 53χρονος πατέρας σε τροχαίο – Μετέφερε τα παιδιά του στο σπίτι
- Το νέο «DNP» του Μίτσιτς… φουντώνει τα σενάρια
- Ουκρανία: Σήκωσε μαχητικά η Πολωνία λόγω «μαζικής επίθεσης της Ρωσίας» στη γείτονα
- Μέλπω Λεκατσά: «Τους πονάει που δεν μπόρεσαν να χειραγωγήσουν το Πολυτεχνείο»
- Ζωή Λάσκαρη: Σε δημοπρασία βγαίνουν τα προσωπικά αντικείμενα και τα κοσμήματα της ηθοποιού
- Οι διαιτητές δήλωσαν ότι ο Αντετοκούνμπο λανθασμένα χρεώθηκε με φάουλ! (vid)