H Tesla «ανακαλεί» δύο εκ. αυτοκίνητα στις ΗΠΑ λόγω Autopilot

Η ανάκληση πραγματοποιείται στο πλαίσιο ενός άτυπου συμβιβασμού ανάμεσα σε Tesla και NHTSA σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος αυτόνομης οδήγησης, Autopilot

H Tesla ανακοίνωσε ότι προτίθεται να προχωρήσει στην ανάκληση δύο εκατομμυρίων οχημάτων της που έχουν διατεθεί στις ΗΠΑ και εφοδιάζονται με το σύστημα Autopilot, επιλέγοντας τον συγκεκριμένο τρόπο προκειμένου να θέσει τέλος σε μια μακρά έρευνα της αμερικανικής αρχής για την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων η οποία είχε «ενστάσεις» για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος αυτόνομης οδήγησης της αμερικανικής φίρμας.

Επί της ουσίας δεν πρόκειται για μια τυπική ανάκληση μιας και οι βελτιώσεις θα πραγματοποιηθούν μέσω Over-The-Air αναβάθμισης η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα στοχεύσει στη διασφάλιση ότι ο οδηγός που χρησιμοποιεί το Autopilot, διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο και τα χέρια του στο τιμόνι, συνεχώς.

Η πλευρά της NHTSA ισχυριζόταν ότι ο τρόπος λειτουργίας του Autopilot αφήνει περιθώρια κατάχρησης του,  δηλαδή επιτρέπει στον οδηγό να αποσπάσει πλήρως την προσοχή του από τον δρόμο εξ ου και διεξήγαγε έρευνα σχετικά με αυτό.

Η πλευρά του Elon Musk και της Tesla αμφισβητεί τον ισχυρισμό ότι το Autopilot επιτρέπει τέτοιου είδους χρήση, ωστόσο συμφώνησε να αναβαθμίσει το λογισμικό με αντάλλαγμα τον τερματισμό της επίμαχης έρευνας από την NHTSA.

Σε ό,τι αφορά τις λεπτομέρειες της αναβάθμισης, σύμφωνα με την Tesla θα προστεθούν νέες ειδοποιήσεις στις ήδη υφιστάμενες οι οποίες «θα ενθαρρύνουν τον οδηγό να αναλαμβάνει πλήρως τις ευθύνες που του αναλογούν κατά την ενεργοποίηση της λειτουργίας Autosteer» (η λειτουργία που αναλαμβάνει (και) τον πλήρη έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης).

Η έρευνα της αμερικανικής αρχής αυτοκινητοδρόμων σχετικά με τον τρόπο και τις παραμέτρους  λειτουργίας του Autopilot ξεκίνησε μετά από περίπου 12 περιστατικά ατυχημάτων και δυστυχημάτων με εμπλεκόμενα Tesla τα οποία εμβόλισαν σταθμευμένα οχήματα σε δύο περιπτώσεις, πυροσβεστικά και περιπολικά οχήματα. Το σχετικό πόρισμα του NHTSA αναφέρει ως λόγο των παραπάνω περιστατικών «τον σχεδιασμό του Autopilot της Tesla ο οποίος μπορεί να επιτρέψει στον οδηγό να συμπεριφερθεί πλημμελώς σε σχέση με τα καθήκοντά του, και να καταχραστεί το σύστημα».

«Ως αποτέλεσμα με την ενεργοποίηση του Autopilot μπορεί να υπάρξει αυξημένος κίνδυνος ατυχήματος και σύγκρουσης, εφόσον ο οδηγός δεν έχει διαρκή επαγρύπνηση για να αναλάβει την ευθύνη της λειτουργίας του οχήματος ως όφειλε και εφόσον δεν είναι έτοιμος να αναλάβει ανά πάσα στιγμή τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου σε περίπτωση δυσλειτουργίας ή απεμπλοκής του Autopilot για οποιοδήποτε λόγο».

Προς το παρόν, η Tesla δεν έχει ανακοινώσει ανάλογα μέτρα για τα Tesla που εφοδιάζονται με Autopilot και έχουν διατεθεί σε ευρωπαϊκό έδαφος αν και η νομοθεσία στην γηραιά ήπειρο είναι πιο αυστηρή σε σχέση με τις παραμέτρους λειτουργίας του Autopilot.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αυτοκίνητο

Εβάν, το… εξοχικό σου

Το «πιστόλι» από την Γαλλία που οδήγησε στο 5Χ5 στο ΟΑΚΑ και την 7η σερί νίκη του Ολυμπιακού επί του ΠΑΟ στην Ευρωλίγκα, ο ΤΡΟΜΕΡΟΣ Βιλντόζα και ο κυρίαρχος «Μιλού».

Γιώργος Νοικοκύρης
Γιώργος Νοικοκύρης
Όλες οι Ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007