Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Οι δυο «μαύρες τρύπες» του τουρισμού – Πώς θα μείνει στην κορυφή το brand Ελλάδα

Οι δυο «μαύρες τρύπες» του τουρισμού – Πώς θα μείνει στην κορυφή το brand Ελλάδα

Τι δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Παράσχης για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός

Η βιωσιμότητα της ελληνικής τουριστικής επιχείρησης και η έλλειψη προσωπικού είναι δυο τεράστιες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει το 2024 και τα επόμενα χρόνια ο ελληνικός τουρισμός σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ.

Μιλώντας στο συνέδριο ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Παράσχης αναφέρθηκε ειδικότερα στην περιβαλλοντική διάσταση «αυτού που ονομάζουμε βιωσιμότητα στον τουρισμό» καθώς και στα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης των Deloitte – INSETE για τη βιωσιμότητα στην ελληνική αγορά τουρισμού. Ο κ. Παράσχης διαπίστωσε ότι «έχουμε ως τουριστικές επιχειρήσεις να καλύψουμε σημαντικό έδαφος». Είναι ενδεικτικό πως το 73% των ερωτηθέντων στην έρευνα δεν έχει θέσει στόχο μείωσης των εκπομπών άνθρακα για το 2030, ενώ μόλις το 20% θεωρεί ότι παρέχει εκπαίδευση στο προσωπικό του σε ζητήματα βιωσιμότητας.

Επίσης σύμφωνα με την ίδια έρευνα μόλις το 34% βρίσκεται στη διαδικασία ορισμού κάποιου σχετικού στόχου. Οι μισές επιχειρήσεις (52%) δεν συμμετέχουν σε στρατηγικές συνεργασίες / συμμαχίες για την προώθηση της βιωσιμότητας, ενώ το 60% δεν πραγματοποιεί μετρήσεις σχετικά με τη βιωσιμότητα, με κύριο λόγο το γεγονός ότι δε γνωρίζει πώς και με ποιον τρόπο.

Γιάννης Παράσχης – πρόεδρος του ΣΕΤΕ

Τι ανέφερε ο κ. Παράσχης

Οι ελλείψεις αυτές είναι ιδιαίτερα έντονες στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με έσοδα κάτω των 10 εκατ. Ευρώ που αποτελούν και την πλειοψηφία στον κλάδο. Όμως, η διαμόρφωση ενός βιώσιμου και περιβαλλοντικά υπεύθυνου τουριστικού επιχειρείν αποτελεί μονόδρομο εάν θέλουμε ο ελληνικός τουρισμός να συνεχίσει τη θετική του πορεία και το brand Ελλάδα να διατηρηθεί στην κορυφή, τόνισε ο κ. Παράσχης.

Για την κάλυψη αυτού του ελλείμματος ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ ανακοίνωσε μία συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Όπως είπε εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου και ενεργοποιείται η δημιουργία ενός Προγράμματος μετάβασης των Τουριστικών Επιχειρήσεων σε βιώσιμη λειτουργία. Φιλόδοξος στόχος μας είναι μετά την φάση ανάπτυξης της μεθοδολογίας και της πιλοτικής εφαρμογής σε συγκεκριμένο δείγμα επιχειρήσεων να προχωρήσουμε στο roll out εντός του 2024.

Στόχος της προσπάθειας αυτής είναι η παροχή μεθοδολογίας και εργαλείων που θα επιτρέπουν μέσα από συγκεκριμένα βήματα τη διάχυση της γνώσης, τη δέσμευση, τη στοχοθέτηση, την υλοποίηση και την πιστοποίηση της εξέλιξης των τουριστικών επιχειρήσεων προς την βιωσιμότητα και τους μηδενικούς ρύπους. Αυτή η πρωτοβουλία αυτορρύθμισης του κλάδου δεν είναι μόνο αναγκαιότητα αλλά και σωστή επιχειρηματική επιλογή, ένα θετικό business case, συμπλήρωσε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Το έλλειμμα σε προσωπικό

Η άλλη μεγάλη πρόκληση είναι η έλλειψη προσωπικού. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) ο κλάδος αντιμετωπίζει έλλειμμα 63.000 θέσεων προσωπικού. Αποτελεί πλέον κοινή πεποίθηση τόσο στις παραγωγικές τάξεις όσο και στην κυβέρνηση ότι το ζήτημα αυτό, δεδομένων και των δημογραφικών εξελίξεων θα αποτελέσει σημαντική δομική πρόκληση για τα επόμενα χρόνια, τόνισε ο κ. Παράσχης.

Όπως συμπλήρωσε βρισκόμαστε σε διάλογο με τα αρμόδια υπουργεία αναφορικά με τις απαραίτητες παρεμβάσεις στην αγορά εργασίας, έτσι ώστε, με προγράμματα προσέλκυσης, κατάρτισης και συνεχούς βελτίωσης δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού συμπεριλαμβανομένης και της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του θεσμοθετημένου πλαισίου των μετακλήσεων να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις στον χώρο της εργασίας και στις διεθνείς τάσεις που διαμορφώθηκαν μετά την πανδημία. Το ανθρώπινο κεφάλαιο παραμένει ο πιο κρίσιμος παράγοντας για την διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος.

Πηγή: ot.gr

Must in

Φαβορί για να κατακτήσει το Conference League η Τσέλσι – Πόσες πιθανότητες έχει ο Παναθηναϊκός (pic)

Η Τσέλσι και οι… άλλοι στις προβλέψεις για την κατάκτηση του Conference League. Μόλις στο 2% οι πιθανότητες του Παναθηναϊκού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο