Πότε θα είναι έτοιμος ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τη Δυτική Πελοπόννησο
Ξεπέρασε πλέον το 25% η πρόοδος υλοποίησης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ενώ είναι γεγονός οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις στην περιοχή της Αμαλιάδας.
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Ασφαλέστερο και γρηγορότερο θα γίνει το ταξίδι Αθήνα-Πύργος μόλις ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα προκαλέσει σειρά ευεργετικών επιδράσεων στη Δυτική Πελοπόννησο.
Ξεπέρασε πλέον το 25% η πρόοδος υλοποίησης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ενώ είναι γεγονός οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις στην περιοχή της Αμαλιάδας.
Έτοιμος το 2025
Υπενθυμίζεται ότι εδώ και αρκετές εβδομάδες υπάρχει πλήρης χάραξη του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή κάποιος μπορεί να μπει από το Μιντιλόγλι και να βγει στον Πύργο από το εργοτάξιο.
Η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει συνολικό μήκος 75 χλμ., εκ των οπoίων τα 13 χλμ. θα είναι στην υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα.
Τα τρία εργοτάξια
Το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει ένας όμιλος.
Σε πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκεται το τμήμα Γαστούνη-Πύργος, ενώ τα υπόλοιπα είναι το Μιντιλόγλι-Καραίικα που περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου με ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων στα πρώτα 12 χιλιόμετρα, και το Καραίικα-Γαστούνη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Οκτώ κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.
Σταθμοί διοδίων
Προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000. Ακόμα θα κατασκευαστούν 15 γέφυρες, 8 κόμβοι, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.
Με την ολοκλήρωσή του θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, ενώ το ταξίδι Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.
Τέλος, θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις