«Καθ’ οδόν» ο νέος ΚΟΚ – Ποια είναι η μεγάλη αλλαγή που έρχεται
Αυστηρότερες ποινές για συγκεκριμένες παραβάσεις αναμένεται να φέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Αυστηρότερες ποινές για συγκεκριμένες παραβάσεις και μια μεγάλη αλλαγή αναμένεται να φέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που θα προωθήσει το αρμόδιο υπουργείο.
«Η οδική ασφάλεια ενισχύεται και ψηφίζεται νέος ΚΟΚ που θα προστατεύει του χρήστες του οδικού δικτύου, θα περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα υποστηρίζει τη μικροκινητικότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της Βουλής.
Η σημαντική αλλαγή
Ειδικότερα, όπως έχει γίνει γνωστό, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποενοχοποιείται το όχημα και οι σχετικές ποινές θα αφορούν στον οδηγό που έκανε την παράβαση.
Ως εκ τούτου θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας.
Πιο αυστηρές ποινές
Μάλιστα, τα πρόστιμα και οι ποινές που θα επιβάλλονται στους οδηγούς αναμένεται να είναι βαρύτατες, ειδικά για μια κατηγορία παραβάσεων αυξημένης επικινδυνότητας.
Συγκεκριμένα, ο νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής:
- παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- υπερβολική ταχύτητα
- η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- αντικανονική προσπέραση
Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 προβλέπει μείωση των νεκρών και σοβαρών τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων
Τόσο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσο και στην Τροχαία έχουν αποφασίσει ότι για να πετύχουν το συγκεκριμένο σκοπό, θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές και στο καθεστώς των κλήσεων που βεβαιώνουν οι Αρχές και το αίσθημα δικαιοσύνης των πολιτών.
Ειδικότερα, σκοπός είναι να σταματήσει το σβήσιμο των κλήσεων, καθώς αυτές θα βεβαιώνονται και θα καταχωρούνται με ηλεκτρονικά μέσα, προκειμένου να γνωρίζει ο οδηγός ότι δεν πρόκειται να αποφύγει πρόστιμα και ποινές για τις παραβάσεις του.
Για το σκοπό αυτό, θα συγκροτηθεί ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.
Αυτή θα έχει ως εξής:
- Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
- Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δηλαδή με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
- Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
- Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
- Άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.
- Ομπράντοβιτς: «Δεν θέλω να υποτιμήσω τη δουλειά του Σπανούλη στη Μονακό, αλλά…»
- Μπόνους δόμησης: Μάχη χαρακωμάτων δημάρχων – ΥΠΕΝ μετά την απόφαση του ΣτΕ
- Εύβοια: «Τα παιδιά αυτά λειτούργησαν ως μαριονέτες» – Νέα στοιχεία για τη δολοφονία
- Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Εκτός εκπομπής – Τι είπε η Ανθή Βούλγαρη για την απουσία του
- Βεζένκοφ – Ναν: Ανταγωνισμός για τα πρωτεία
- Μιχαήλ Στασινόπουλος: Η πρώτη εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας μετά τη Χούντα