Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί οι ναυτιλιακές αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους – Το κρίσιμο πέρασμα που ελέγχουν οι Χούθι
Το 10% του πετρελαίου που διακινείται μέσω θαλάσσης περνά από την Ερυθρά Θάλασσα η οποία τείνει να γίνει απαγορευμένη ζώνη για τα εμπορικά πλοία
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Πολάκης: Η άσχημη εικόνα των δημοσκοπήσεων θα αλλάξει μετά τις εσωκομματικές εκλογές
- Το μετέωρο βήμα της ΝΔ και οι τριγμοί στη δεξιά πολυκατοικία
Αυτόν τον μήνα τουλάχιστον έξι εμπορικά πλοία που ταξίδευαν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας δέχθηκαν επιθέσεις από μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους καθώς πλησίαζαν στο στενό Bab el-Mandeb.
Οι επιθέσεις προέρχονται από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν αντάρτες Χούθι, οι οποίοι από το 2014 ελέγχουν ένα μεγάλο μέρος της δυτικής Υεμένης, συμπεριλαμβανομένης της πρωτεύουσας Σαναά και των παράκτιων περιοχών κατά μήκος της Ερυθράς Θάλασσας.
Οι Χούθι έχουν ξεκαθαρίσει ότι θα στοχεύουν κάθε πλοίο που έχει εμπορικές σχέσεις ή προορισμό το Ισραήλ έως ότου υπάρξει κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας.
Οι επιθέσεις θέτουν σε κίνδυνο τα πλοία που ταξιδεύουν μέσω αυτού του ζωτικού διαδρόμου και μεταφέρουν εμπορεύματα ή καύσιμα από τη διώρυγα του Σουέζ μέσω του στενού Bab el-Mandeb και προς τον Ινδικό Ωκεανό.
Ο Τζέικ Σάλιβαν δήλωσε στο Τελ Αβίβ την Παρασκευή ότι οι ΗΠΑ «δημιουργούν έναν συνασπισμό» και θα κάνουν «κάθε βήμα» για να αποτρέψουν τους Χούθι από το να πραγματοποιούν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα
Εάν το στενό αυτό πέρασμα αχρηστευθεί ουσιαστικά αποκόπτεται η σύνδεση με τον Ινδικό Ωκεανό. Όπως αναφέρει η Washington Post που παρουσιάζει χάρτες της περιοχής η Ερυθρά Θάλασσα ορίζεται από δύο στενά υδάτινα περάσματα:
Στα βόρεια, τη διώρυγα του Σουέζ, μια αιγυπτιακή υδάτινη οδό, και στα νότια, το στενό Bab al-Mandab. Το στενό έχει πλάτος μόλις 20 μίλια και συνορεύει με το Τζιμπουτί και την Ερυθραία στα δυτικά και την Υεμένη στα ανατολικά.
To στρατηγικό πέρασμα
Σχεδόν το 10% του συνόλου του πετρελαίου που διακινείται δια θαλάσσης περνάει από αυτό, ενώ εκτιμάται ότι μέσω του στενού διακινείται ετησίως ένα τρισεκατομμύριο δολάρια σε εμπορεύματα.
Η MarineTracker, μια εταιρεία που παρακολουθεί την παγκόσμια ναυσιπλοΐα, ανέφερε ότι ένα από τα πλοία που φέρεται να δέχθηκε επίθεση την Παρασκευή, το MSC Palatium III, πέρασε από το στενό και όταν δέχθηκε την επίθεση έκανε αναστροφή αντί να συνεχίσει βόρεια πιο κοντά στις ανταρτοκρατούμενες ακτές.
Την Παρασκευή, μία ημέρα μετά τον πύραυλο που πέρασε οριακά δίπλα από ένα πλοίο της Maersk, η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία έδωσε εντολή σε όλα τα πλοία της Maersk που επρόκειτο να περάσουν από το στενό Bab al-Mandab να διακόψουν τα ταξίδια τους μέχρι νεωτέρας.
Μια άλλη ναυτιλιακή εταιρεία, η Hapag-Lloyd με έδρα τη Γερμανία, ανέστειλε επίσης την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων μέχρι τη Δευτέρα.
Τη συνδρομή της διεθνούς κοινότητας ζητούν οι ναυτιλιακές
Η Maersk, με ανάρτηση στο Χ, ανέφερε ότι «οι πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στο στενό Bab al-Mandab είναι ανησυχητικές και αποτελούν σημαντική απειλή για την ασφάλεια & τη ζωή των ναυτικών. Το ζήτημα αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο από την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και καλούμε τη διεθνή κοινότητα να ενωθεί για να βρεθεί μια γρήγορη λύση ώστε να τεθεί η κατάσταση υπό έλεγχο».
Ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ Τζέικ Σάλιβαν δήλωσε στο Τελ Αβίβ την Παρασκευή ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες «δημιουργούν έναν συνασπισμό» και θα κάνουν «κάθε βήμα» για να αποτρέψουν τους αντάρτες Χούθι από το να πραγματοποιούν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις