Το μεγάλο deal: Οι επιχειρηματίες που μεταμόρφωσαν μόδα και ομορφιά τo 2023
Οι κορυφαίοι χρηματοδότες και διασημότητες της Α-list στη βιομηχανία της μόδας
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Η χρονιά που φεύγει, αφήνει πίσω της μια μεταμορφωμένη -από πολλές απόψεις- βιομηχανία μόδας και ομορφιάς. Παρά την έκρηξη παραγγελιών από τα σαρωτικά κινεζικά apps, και οι δύο κλάδοι επέδειξαν ανθεκτικότητα στις μεταβολές του ευρύτερου οικονομικού κλίματος και τις εναλλαγές της αγοραστικής συμπεριφοράς.
Χαρακτηριστικά, το 2022, ο κλάδος της μόδας σχεδόν ισοφάρισε το ρεκόρ οικονομικών κερδών του 2021, όπως δείχνει ο παγκόσμιος δείκτης μόδας της McKinsey. Επαναλαμβάνοντας το μοτίβο του προηγούμενου έτους, ο τομέας της πολυτέλειας υπεραπέδωσε, με 36% αύξηση του οικονομικού κέρδους που αντιστάθμισε την αδυναμία σε άλλους τομείς.
Ντεμοντέ η γρήγορη μόδα
Το 2023, η βιομηχανία της μόδας αγκαλιάζει όλο και περισσότερο τη συμμετοχικότητα και την ποικιλομορφία, με τα fashion brands να διαθέτουν μοντέλα με διάφορους σωματότυπους, εθνικότητες, στυλ, ηλικίες και ταυτότητες φύλου. Η γρήγορη μόδα αρχίζει να βγαίνει από τη μόδα. Το 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε μια νέα στρατηγική της ΕΕ για τα βιώσιμα και κυκλικά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Την ίδια στιγμή η νέα στρατηγική που ενέκρινε πέρυσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οριοθέτησε ένα όραμα για το μέλλον της μόδας: μέχρι το 2030, τα υφάσματα που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία θα είναι μακράς διαρκείας, κατασκευασμένα από ανακυκλωμένες ίνες και πλήρως ανακυκλώσιμα.
Ομοίως η McKinsey, επισήμανε πως το 2022, η αγορά της ομορφιάς απέφερε έσοδα περίπου 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σήμερα, η συγκεκριμένη βιομηχανία βρίσκεται σε ανοδική πορεία σε όλες τις κατηγορίες – από μαλλιά μέχρι skincare και αρώματα. Έχει αποδειχθεί ανθεκτική εν μέσω παγκόσμιων οικονομικών κρίσεων και σε ένα ταραχώδες μακροοικονομικό περιβάλλον.
Αποτελεί, δε, έναν κλάδο στον οποίο κορυφαίοι χρηματοδότες μέχρι διασημότητες της Α-list, θέλουν να συμμετέχουν – και όχι άδικα. Ύστερα από μια σταθερή μεταπανδημική ανάκαμψη, η αγορά ομορφιάς αναμένεται να φθάσει περίπου τα 580 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, με προβλεπόμενη ετήσια αύξηση 6% . Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί ή είναι ελαφρώς υψηλότερο από άλλα καταναλωτικά τμήματα, όπως η ένδυση, τα υποδήματα, τα γυαλιά, η φροντίδα κατοικίδιων ζώων και τα τρόφιμα και ποτά.
Joanne C. Crevoiserat, Tapestry
Τον Αύγουστο, η Tapestry, Inc. ανακοίνωσε την εξαγορά της Capri Holdings Limited ύψους 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων της πέρα από τα Coach, Kate Spade και Stuart Weitzman και συμπεριλαμβάνοντας επίσης τα Michael Kors, Jimmy Choo και Versace.
Της συγχώνευσης ηγήθηκε η διευθύνουσα σύμβουλος της Tapestry Joanne C. Crevoiserat, η οποία είχε βρεθεί στα ηνία της εταιρείας μόλις το 2020, αλλά είχε ήδη ασκήσει μεγάλο, θετικό αντίκτυπο στην επιχείρηση.
Για παράδειγμα, με βάση ένα σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού που είχε εφαρμόσει, οι πωλήσεις της εταιρείας στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2022 τριπλασιάστηκαν, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, αυξάνοντας από 600 εκατομμύρια δολάρια σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Danny Govberg, The 1916 Company
Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι καμία εταιρεία στην αμερικανική αγορά δεν είναι σε καλύτερη θέση για να καβαλήσει τα κύματα τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων ρολογιών, όπως η εταιρεία 1916. Ο Danny Govberg συνίδρυσε την ηλεκτρονική αγορά ρολογιών Watchbox το 2015, αλλά φέτος, η Watchbox συγχωνεύτηκε με τα παραδοσιακά κοσμηματοπωλεία Govberg Jewelers και Hyde Park Jewelers για να σχηματίσει την 1916 Company.
Η 1916 είναι μία από τις λίγες εταιρείες που επιλέχθηκαν από τη Rolex για να είναι εξουσιοδοτημένος πωλητής των νέων πιστοποιημένων προ-χρησιμοποιημένων ρολογιών της.
Oran Holtzman, Oddity
Η φετινή χρονιά σύμφωνα με το Glossy, ήταν δύσκολη για την αγορά των ΑΜΚ, δεδομένης της οικονομικής αβεβαιότητας για τις δημόσιες εταιρείες που έχουν καταναλωτικό προσανατολισμό. Ωστόσο, η Oddity ήταν η μοναδική εταιρεία ομορφιάς που κατάφερε να κάνει με επιτυχία το ντεμπούτο της στη δημόσια αγορά και να διατηρήσει τον αρχικό ενθουσιασμό της Wall Street.
Όμως ο Oran Holtzman, διευθύνων σύμβουλος της Oddity, δήλωσε ότι το πραγματικό επίτευγμα της εταιρείας ήταν η εξαγορά της εταιρείας βιοτεχνολογίας Revela τον Απρίλιο έναντι 76 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία βοήθησε στην επέκταση της Oddity Labs. Το εργαστήριο ηλικίας 2 ετών, απασχολεί 20 άτομα και χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει μια διαδικασία ανακάλυψης μορίων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε νέα προϊόντα ομορφιάς.
Jean Madar, InterParfums
Όταν ο Jean Madar, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αρωμάτων InterParfums, πηγαίνει στο γραφείο, έχει δηλώσει ευθαρσώς στο Glossy, ότι δεν φοράει άρωμα. Ο λόγος είναι για να μπορεί να δοκιμάζει τα τελευταία προϊόντα που βρίσκονται στα σκαριά. Η InterParfums κατέχει τις άδειες χρήσης αρωμάτων για πολυάριθμες οικιακές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Donna Karan/DKNY, Guess και Ferragamo.
Φέτος, η InterParfums συνέχισε να αυξάνει τόσο το χαρτοφυλάκιό της όσο και τις πωλήσεις της αποκτώντας τις άδειες για τα αρώματα Lacoste τον Μάρτιο και Roberto Cavalli τον Ιούλιο. Πρόσθεσε επίσης 100 υπαλλήλους στα εταιρικά γραφεία της στη Νέα Υόρκη και την Ιταλία. Η InterParfums ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις το 2022.
Michael O’Keeffe, Aesop
Από τότε που ανέλαβε τα ηνία της αυστραλιανής μάρκας περιποίησης δέρματος Aesop το 2003, ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Keeffe έχει δεσμευτεί να αναπτύξει την μάρκα από μια ανεξάρτητη εταιρεία που δραστηριοποιούνταν σε κομμωτήρια σε έναν γίγαντα πολυτελούς περιποίησης δέρματος. Είκοσι χρόνια μετά, η Aesop βρίσκεται στην πορεία ανάπτυξης που ο O’Keeffe είχε πάντα οραματιστεί για την εταιρεία.
Τον Απρίλιο, η πολυτελής μάρκα περιποίησης δέρματος έγινε πρωτοσέλιδο όταν η τότε μητρική της εταιρεία, η Natura & Co., υπέγραψε συμφωνία για την πώληση της μάρκας στην εταιρεία καλλυντικών L’Oréal. Η εξαγορά, η οποία αποτιμήθηκε στα 2,53 δισ. δολάρια, έγραψε ιστορία ως η μεγαλύτερη εξαγορά της L’Oréal μέχρι σήμερα και η συμφωνία ολοκληρώθηκε στις 30 Αυγούστου.
Ken Suslow, Sandbridge Capital
Ο Ken Suslow, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sandbridge Capital, έχει δημιουργήσει μια ιδιαίτερη και επιτυχημένη θέση στον τομέα των ιδιωτικών μετοχών καταναλωτικών κεφαλαίων τα τελευταία 12 χρόνια. Οι επενδύσεις των τελευταίων 12 μηνών περιλαμβάνουν την R.E.M. Beauty της Ariana Grande και τη μάρκα περιποίησης δέρματος U Beauty της Tina Craig, καθώς και την πρώτη εξωτερική επένδυση για τη μάρκα αρωμάτων Henry Rose της Michelle Pfeiffer.
Susan Yara, Naturium
Τον Αύγουστο, όταν η Susan Yara πούλησε τη Naturium στην E.l.f. Beauty έναντι 355 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά και μετοχές, έγινε μια από τις πρώτες πραγματικές δημιουργούς περιεχομένου που πούλησαν μια μάρκα. Αυτό αποκλείει μάρκες που έχουν ιδρυθεί από ειδικούς, όπως η Ouai της Jen Atkin, η οποία πωλήθηκε στην Procter & Gamble το 2021.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις