Στα θρανία 100.000 για μετεκπαίδευση στην πληροφορική – Το σχέδιο Πιερρακάκη
Aλλαγές στον τρόπο που διδάσκεται η πληροφορική στα σχολεία
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Το χάσμα των 8.000 ειδικών που λείπουν από τον κλάδο της πληροφορικής και της τεχνολογίας θέλει να κλείσει η κυβέρνηση. Με τον κλάδο να χρειάζεται 16.000 ειδικούς στον τομέα της πληροφορικής κάθε χρόνο την ώρα που οι σχολές «παράγουν» 8.000, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για άμεση ανάληψη δράσης.
Στο πλαίσιο αυτό, σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, δρομολογείται η επανεκπαίδευση 100.000 Ελλήνων πάνω σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων. Το πρόγραμμα που θα τρέξει με ευρωπαϊκά κονδύλια θα προωθήσουν από κοινού τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε, από το βήμα του Digital Economy Forum του ΣΕΠΕ, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Ένα σύγχρονο κράτος πρέπει να επενδύσει στις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού του και αυτό αποτελεί μία μεγάλη συζήτηση που έχουμε ανοίξει στο Υπουργείο παιδείας», τόνισε.
Στόχος είναι το υπουργείο Παιδείας να γίνει ένα ψηφιακό υπουργείο. «Το να ψηφιοποιήσεις 14 χιλιάδες σχολεία είναι επίπονη διαδικασία, αλλά όχι ακατόρθωτη», επεσήμανε.
Η επένδυση σε υποδομές, νέα λογισμικά, εγκατάσταση διαδραστικών πινάκων σε όλα τα σχολεία από Ε΄ δημοτικού, είναι, μεταξύ άλλων, πράγματα που θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη.
Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, για να καλυφθούν τα κενά στον τεχνολογικό κλάδο, προωθούνται ανατροπές στον τρόπο που διδάσκεται η πληροφορική στα σχολεία.
Αλγοριθμική σκέψη
«Ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται η πληροφορική στα σχολεία δεν είναι ο σωστός όπως και ότι τα βιβλία πληροφορικής είναι περισσότερο κοντά στην ιστορία της πληροφορικής και όχι κοντά στις δεξιότητες που απαιτούνται. Χρειάζεται να αναπτυχθεί από το σχολείο η αλγοριθμική σκέψη, το μάθημα της πληροφορικής να καταλήγει σε διεθνή πιστοποίηση», υποστήριξε, ξεδιπλώνοντας και την στρατηγική της κυβέρνησης για την ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ. «5 ξένα πανεπιστήμια να έρθουν είναι μία επιπλέον μονάδα στο ΑΕΠ.
Οι νέοι θα μείνουν στην χώρα αν ισχυροποιείται η ανάπτυξη και βελτιώνονται οι οικονομικές συνθήκες, ήδη και στον κλάδο της πληροφορικής έχει ξεκινήσει η αντιστροφή της τάσης φυγής των νέων. Από τους 40.000 Έλληνες που σπουδάζουν στο εξωτερικό εκτιμούμε πως οι 30.000 θα ήθελαν να μείνουν εδώ», κατέληξε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις