Όταν παραγγέλνεις καράφα και παραλαμβάνεις κανατάκι… – Τα τρικ των e-shops
Οι δυσάρεστες εκπλήξεις που επιφυλάσσει το ηλεκτρονικό εμπόριο στους καταναλωτές που δεν μελετούν σχολαστικά όσα παραγγέλνουν online
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι ήδη εδώ – Έχει άλλη μορφή και δεν γίνεται μόνο στην Ουκρανία
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Μπέζος για τη βία κατά των γυναικών: Έχουν ευθύνη όλοι οι θεσμοί
«Εντάξει, φτάνει για να γεμίσουμε δυόμιση ποτήρια…». Ο Ματιέ προσπαθεί να αντιμετωπίσει με χιούμορ και στωικότητα το πάθημά του. Διάλεξε από την ιστοσελίδα του αγαπημένου του παριζιάνικου καταστήματος μια καράφα για να κερνά με πορτοκαλάδα, χυμούς φρούτων ή και νεράκι τους φίλους του. Αλλά προς μεγάλη του έκπληξη, η καράφα που παρέλαβε ήταν 14 εκατοστά πιο κοντή από την προβλεπόμενη – και είχε τη μισή χωρητικότητα από την επιθυμητή…
Δεν είναι άμοιρος ευθυνών για το περιστατικό ο Ματιέ. «Η αλήθεια είναι ότι περιέγραφε το προϊόν ως ‘καράφα γάλακτος’, αλλά σκέφτηκα ότι θα μπορούσα κάλλιστα να την χρησιμοποιώ και για νερό ή αναψυκτικά. Στη φωτογραφία φαινόταν μια φυσιολογική καράφα αν συνέκρινε κανείς το μέγεθός της με τα μεγέθη των φλιτζανιών, των ποτηριών και των άλλων σκευών τέλος πάντων που εικονίζονταν. Αλλά παρέλαβα ένα καραφάκι που χρησιμεύει αποκλειστικά για να βάζει κανείς γάλα στο τσάι του», είπε μιλώντας στη «Le Figaro».
Είναι προφανές ότι οι φωτογραφίες της καράφας δεν απέδιδαν τα πραγματικά μεγέθη της. Αλλά ουσιαστικά η γκάφα εν προκειμένω είναι του καταναλωτή, ο οποίος αρκέστηκε με αφέλεια στο «φαίνεσθαι» και δεν έψαξε να βρει το «είναι». Παραδέχθηκε ότι δεν μελέτησε ολόκληρο το φάκελο με τα λεπτομερή χαρακτηριστικά και τις ακριβείς διαστάσεις του προϊόντος στο συγκεκριμένο κωδικό.
Η δέουσα προσοχή
Πάμπολλοι είναι οι καταναλωτές που πέφτουν θύματα των διαδικτυακών αγορών παραλαμβάνοντας μινιατούρες του προϊόντος που παράγγειλαν. Όταν αγοράζει κανείς πουκάμισο ή παπούτσια είναι πολύ σχολαστικός με τα μεγέθη. Αλλά μια κανάτα ή ένα σερβίτσιο πόσες διαστάσεις επιτέλους μπορεί να έχει;
Υπάρχουν φλιτζανάκια του καφέ και φλιτζάνια του τσαγιού, κουταλάκια του γλυκού και κουτάλια της σούπας… Υπάρχουν όμως και πιάτα που παραγγέλνει κανείς από το Ίντερνετ για φαγητό αλλά χωρούν μόνο ένα κομμάτι τούρτα (παρεμπιπτόντως, είναι χίλιες φορές προτιμότερα από εκείνα τα τεράστια της nouvelle cuisine που δεν χωρούν στο πλυντήριο των πιάτων).
«Άν και προς το παρόν δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι μαρτυρίες όσων παραλαμβάνουν από τις ηλεκτρονικές αγορές τους προϊόντα-μινιατούρες πολλαπλασιάζονται στα κοινωνικά δίκτυα», γράφει ο Αντουάν Μπουσέ στον «Figaro». Μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα ο Μπρένταν Ουίτσερ, ειδικός στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις τάσεις της τεχνολογίας στον χώρο του λιανικού εμπορίου, θεωρεί ότι τα προβλήματα υπάρχουν εξαιτίας της ολιγωρίας των καταναλωτών.
«Οι αγοραστές έχουν γίνει τεμπέληδες. Δεν δείχνουν τη δέουσα προσοχή όταν κάνουν ‘κλικ’ στην ένδειξη ‘αγορά’. Νομίζουν ότι αγοράζουν αυτομάτως το μέγεθος που επιθυμούν», σημειώνει.
Περιπτώσεις δόλου
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ειδικό, «ορισμένες επωνυμίες και ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν σκόπιμα μικρότερα αντικείμενα προς πώληση, διότι συχνά είναι λιγότερο ακριβά στην κατασκευή τους». Πρόκειται εν προκειμένω για εσκεμμένη παραπλάνηση του καταναλωτή και υπάρχουν τεχνάσματα που χρησιμοποιούν διάφορες ιντερνετικές πλατφόρμες για να μπερδέψουν τους πελάτες τους, τους οποίους φαίνεται ότι δεν ενδιαφέρονται να κρατήσουν για επόμενες αγορές – θεωρούν προφανώς πως στο Διαδίκτυο το πελατολόγιο είναι αστείρευτο.
«Η χρήση ενός απλού φόντου για την παρουσίαση του προϊόντος εμποδίζει συχνά τον χρήστη του Διαδικτύου να αντιληφθεί το πραγματικό μέγεθος του αντικειμένου», εξηγεί ο Μπρένταν Ουίτσερ.
Η φθήνια τρώει τον παρά
Η Πασκάλ, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αγόρασε μια ηλεκτρική συσκευή ισιώματος των μαλλιών από έναν κινεζικό ιστότοπο λιανικών πωλήσεων. Αν και δεν έχει πλέον την αναφορά της παραγγελίας της, επιμένει ότι το μέγεθος της συσκευής δεν αναφερόταν στην ιστοσελίδα. «Όταν είδα το ισιωτικό εξεπλάγην διότι ήταν πραγματικά πολύ μικρό», σημειώνει.
«Ήταν βέβαια πολύ φθηνό το προϊόν. Πλήρωσα μόνο 6 ευρώ. Τώρα καταλαβαίνω γιατί…» λέει η νεαρή γυναίκα, η οποία ωστόσο δεν μπήκε στον κόπο να υποβάλει τα παράπονά της στην κινέζικη ιστοσελίδα και κράτησε το ισιωτικό που εξάλλου «λειτουργεί πολύ καλά, απλώς πρέπει να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο για να ισιώσεις τα μαλλιά σου».
Η φθήνια τρώει αδιαμαρτύρητα τον παρά, σού τρώει όμως και τον χρόνο… Ούτε ο Ματιέ επέστρεψε την καράφα των δυόμιση ποτηριών για να πάρει πίσω τα χρήματά του, αναφέρει το ρεπορτάζ.
«Έπρεπε να ξαναβάλω την καράφα στο κουτί, να πάω στο ταχυδρομείο και να παραδώσω το δέμα. Πολύ κόπος για μια καράφα που κοστίζει 24 ευρώ», εξηγεί ο νεαρός.
«Την κράτησα και την χρησιμοποιώ σαν βάζο για να παρηγορηθώ. Αλλά ένας φίλος με πληροφόρησε ότι την Black Friday η τιμή της καράφας μου είχε πέσει στα 16,90 ευρώ…» πρόσθεσε απογοητευμένος ο Ματιέ.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις