«Girl Math»: Η νέα τάση του TikTok δίνει μια άλλη νότα στις χριστουγεννιάτικες αγορές
Αρκετοί φοβούνται ότι δημιουργούν στερεότυπα γύρω από το γυναικείο φύλο, ωστόσο ο τραπεζικός λογαριασμός σας έχει άλλη άποψη
Τα αποκαλούν «Girl Math» ή αλλιώς κοριτσίστικα μαθηματικά και υπόσχονται να προφυλάξουν την τσέπη σας ενόψει της πιο σπάταλης εποχής του έτους, που δεν είναι άλλη από τα Χριστούγεννα.
Ο όρος αναφέρεται σε μια νέα τάση του TikTok, όπου οι χρήστες ισχυρίζονται ότι εάν αγοράσουμε τα δώρα των γιορτών μήνες πριν από την άφιξή τους, μέχρι τον Δεκέμβρη θα είναι σαν να τα πήραμε… δωρεάν.
Ο όρος αν και έχει βρει πολλούς υποστηρικτές, ορισμένοι λένε ότι δημιουργεί στερεότυπα για τις γυναίκες και υποδηλώνει ότι δεν είναι καλές με τους αριθμούς και τις δαπάνες.
Τους είναι αδύνατο να μην ψωνίζουν, παρά την οικονομική πίεση
Η χριστουγεννιάτικη εκδοχή των «Girl Math» δείχνει πως οι καταναλωτές αρχίζουν να αισθάνονται μια πίεση στο πορτοφόλι τους, ωστόσο τους είναι αδύνατο να μην ψωνίζουν, καθώς όπως λένε «θέλουν να γιορτάσουν σωστά την περίοδο των εορτών».
Ένα μέσο για να δικαιολογήσουν τα έξοδά τους
Τα «Girl Math» έχουν γίνει ένα μέσο για τους καταναλωτές να δικαιολογήσουν τις συνήθειές τους στα έξοδα εξηγεί ο Bryan Gildenberg, διευθύνων σύμβουλος της Retail Cities. Στην πραγματικότητα, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν νωρίτερα από ό,τι το 2022 και αναμένεται να τελειώσουν στα τέλη του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία McKinsey & Company.
Μια «ολοένα και μεγαλύτερη» περίοδος διακοπών του 2023 στις ΗΠΑ ξεκίνησε πριν από το Halloween – το 50% των αγορών για τα Χριστούγεννα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο ή νωρίτερα, ακολουθούμενο από το 40% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με έκθεση της McKinsey.
Έρευνα δείχνει ότι οι αγορές θα συνεχιστούν μέχρι την τελευταία στιγμή
Οι καταναλωτές φάνηκε πως προτιμούν να κάνουν αγορές σε διάστημα δύο μηνών παρά όλες μαζί και άρχισαν την αναζήτηση νωρίτερα, εν αναμονή των αυξήσεων των τιμών, έδειξε η έρευνά τους. Αυτό ώθησε τις διαδικτυακές δαπάνες πριν από τις διακοπές στο ιστορικό υψηλό των 76,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο — περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.
Κι άλλα ψώνια
Σύμφωνα με το CNBC, oι δαπάνες των γιορτών αναμένεται επίσης να αυξηθούν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, φτάνοντας τα 966,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με πρόβλεψη της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής των ΗΠΑ. Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να κάνουν ακόμη πολλά ψώνια. Έρευνα της Morgan Stanley έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει από την 1η Δεκεμβρίου έως την ημέρα των Χριστουγέννων.
Το boost της οικονομίας «μυρίζει» γυναίκα
Μετά από ένα καλοκαίρι δαπανών, οι αγοραστές δεν φαίνεται να κάνουν πίσω αυτό το χειμώνα. Οι γυναίκες έδωσαν ώθηση στην οικονομία με την «ρεκόρ» συμμετοχή τους σε ταινίες και συναυλίες το καλοκαίρι – μια τάση που πιθανότατα θα διαρκέσει μέχρι το χειμώνα, προέβλεψε έκθεση της PwC. Αναμένεται να ξοδέψουν 11% περισσότερο φέτος σε σύγκριση με το 2022 και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν σε δώρα σε σύγκριση με τους άνδρες. Ωστόσο, η αύξηση των δαπανών από τις γυναίκες δεν σημαίνει απαραίτητα πως έδρασαν επιπόλαια.
Αντιθέτως, αποκαλύπτει τη στρατηγική προσέγγιση των γυναικών να διακρίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής.
Επιπλέον, οι νέοι γονείς προχώρησαν σε αρκετές αγορές για αυτές τις γιορτές. Μια έκθεση της Bankrate έδειξε ότι το 49% των γονέων με παιδιά κάτω των 18 ετών έκαναν αγορές στις εκπτώσεις του Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το 28% των καταναλωτών χωρίς παιδιά. Μια άλλη έρευνα διαπίστωσε ότι όσοι μένουν με την οικογένειά τους αυτές τις γιορτές αναμένεται να ξοδέψουν 53% περισσότερα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις