Η εορταστική διάθεση των ημερών δεν «έφτασε» στους γερμανούς εμπόρους
Ο δείκτης επιχειρηματικής κατάστασης για το λιανικό εμπόριο υποχώρησε στο -12,1 τον τελευταίο μήνα του έτους, από -8,8 τον Νοέμβριο.
Η εορταστική περίοδος δεν έφερε χαμόγελα στους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων και στους καταστηματάρχες λιανικής στη Γερμανία καθώς οι χριστουγεννιάτικες αγορές δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, σύμφωνα με έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας.
Οι Γερμανοί έμποροι παραμένουν απαισιόδοξοι για τις προοπτικές και τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε το Ινστιτούτο Ifo του Μονάχου.
«Για πολλούς εμπόρους λιανικής πώλησης οι πρώτες εβδομάδες της εορταστικής περιόδου δεν ήταν τόσο καλές όσο ήλπιζαν», δήλωσε ο Patrick Höppner του Ifo.
Οι πωλητές παιχνιδιών, ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, ηλεκτρονικών και οικιακών συσκευών, ήταν πιο απαισιόδοξοι για τις προοπτικές τον Δεκέμβριο, σε σχέση με τον Νοέμβριο.
Ο δείκτης επιχειρηματικής κατάστασης για το λιανικό εμπόριο υποχώρησε στο -12,1 τον τελευταίο μήνα του έτους
Η γκάμα των προϊόντων τους πωλούνται συνήθως κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και αποτελούν σημαντικό μέρος των ετήσιων πωλήσεων των εμπόρων μεταδίδει η Deutsche Welle.
Το οικονομικό ινστιτούτο δήλωσε ότι ο δείκτης επιχειρηματικής κατάστασης για το λιανικό εμπόριο υποχώρησε στο -12,1 τον τελευταίο μήνα του έτους, από -8,8 τον Νοέμβριο.
Αιτία της πτώσης είναι ότι οι αγοραστές είναι επιφυλακτικοί για τις περικοπές στον προϋπολογισμό και την αύξηση του πληθωρισμού.
Η Γερμανία -η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης- είδε φέτος μια σταθερή μείωση του πληθωρισμού. Τον Νοέμβριο διαμορφώθηκε στο 2,3%, αρκετά χαμηλά σε σύγκριση με το το 11,6% του Οκτώβριο (2022) που ήταν και το μέγιστο. Ωστόσο, οι πιθανότητες αύξησης των ρυθμών πληθωρισμού εξακολουθούν να είναι πολλές, καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει να περικόψει τις επιδοτήσεις και να εισαγάγει νέους φορολογικούς κανόνες στον προϋπολογισμό του 2024.
«Οι πελάτες κινούνται με αυτοσυγκράτηση και αυτό είναι πιθανό να δώσει στους λιανοπωλητές ένα δύσκολο ξεκίνημα για το 2024», δήλωσε ο Hoeppner.
Λιγότερα χρήματα για χριστουγεννιάτικα δώρα
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας συμβούλων EY (πρώην Ernst & Young) δύο στους τρεις Γερμανούς θα διαθέσουν λιγότερα χρήματα για χριστουγεννιάτικα δώρα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Μάλιστα ο ένας στους τέσσερις δηλώνει ότι θα δώσει «πολύ λιγότερα χρήματα».
Συγκεκριμένα, η μέση δαπάνη για τα δώρα των εορτών φτάνει τα 250 ευρώ, έναντι 252 ευρώ το 2022, 273 το 2021 και 281 ευρώ το έτος 2019, πριν από την έναρξη της πανδημίας. Κάθε πέρσι και καλύτερα, με άλλα λόγια. Αν συνυπολογίσουμε μάλιστα τον πληθωρισμό, φαίνεται ότι οι Γερμανοί θα δαπανήσουν ελαφρώς λιγότερα χρήματα, αλλά και για πολύ λιγότερα δώρα.
Σε παρεμφερή έρευνα του Ινστιτούτου INSA Consulere για την καθολική εφημερίδα Die Tagespost, στις αρχές Δεκεμβρίου, σχεδόν το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα για δώρα, το 14% λέει ότι δεν πρόκειται να κάνει δώρα, ενώ ένα ποσοστό 30% θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα καταναλωτικής δαπάνης.
Μετά την τελευταία απόφαση του Ανωτάτου Συνταγματικού Δικαστηρίου για τον προϋπολογισμό, που προκάλεσε «πολιτικό σεισμό» στο Βερολίνο και αναθεώρηση δαπανών για το επόμενο έτος, είναι ξεκάθαρο ότι έρχονται νέες αυξήσεις για τα νοικοκυριά στη Γερμανία. Κατ’ αρχάς, από την 1η Ιανουαρίου επανέρχεται ο συντελεστής ΦΠΑ 19% στην εστίαση, που είχε μειωθεί στο 7% λόγω πανδημίας. Από την αύξηση αυτή το υπουργείο Οικονομικών αναμένει επιπλέον έσοδα άνω των 3 δις ευρώ, αλλά οι εστιάτορες προειδοποιούν για αυξήσεις τιμών άνω του 10%.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις