Τι συνδέει τον Πόε με τη Eurovision;
Ιστορίες λογοτεχνικής τρέλας συγκέντρωσε η λογοτεχνική πλατφόρμα lithub.com από τα γεγονότα που συνέβησαν το 2023. Ξεχωρίζουν εκκεντρικές στιγμές, ιατροδικαστικές έρευνες, πολιτικά σκάνδαλα
Ο Εντγκαρ Αλαν Πόε πρωταγωνίστησε στην ποπ κουλτούρα. Το ντουέτο της Τέγια με τη Σαλένα και το τραγούδι τους «Who the Hell is Edgar?» ήταν η επίσημη συμμετοχή της Αυστρίας στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision 2023.
Στους στίχους του τραγουδιού τους η Teya και η Salena αναφέρονται στο φάντασμα του Εντγκαρ Αλαν Πόε να καταλαμβάνει τα σώματά τους παραπέμποντας στη μέθοδο του συγγραφέα-φάντασμα / ghostwriting.
Οι τραγουδίστριες ανέβηκαν στη σκηνή να χορέψουν με την όψη του Εντγκαρ Αλαν Πόε να πολλαπλασιάζεται από τα ειδικά εφέ ακολουθώντας τον ρυθμό της μουσικής τους.
Το όλο εγχείρημα κατέταξε την αυστριακή συμμετοχή στη 15η θέση στον μεγάλο τελικό.
Η δολοφονία του Νερούδα
Η επίσημη αιτία θανάτου του βραβευμένου με Νομπέλ Πάμπλο Νερούδα θεωρήθηκε ότι ήταν καρκίνος του προστάτη.
Ο χιλιανός ποιητής πέθανε στις 23 Σεπτεμβρίου 1973, μόλις δύο εβδομάδες μετά την ανατροπή της κυβέρνησης του δημοκρατικά εκλεγμένου (φίλου του Νερούδα) προέδρου Σαλβαδόρ Αλιέντε, από τον Πινοτσέτ, με στρατιωτικό πραξικόπημα που υποστηρίχθηκε από τις ΗΠΑ.
Ωστόσο υπήρχαν πάντα φήμες ότι ο Νερούδα δολοφονήθηκε για πολιτικούς λόγους.
Πενήντα χρόνια μετά τον θάνατό του το πόρισμα των ιατροδικαστών από την εγκληματολογική έρευνά τους επιβεβαίωσε ότι ο Νερούδα δηλητηριάστηκε, αφού στον σκελετό του βρέθηκαν ίχνη τοξίνης clostridium botulinum.
Οπως δήλωσε ο ανιψιός του Νερούδα, Ροδόλφο Ρέγιες, στο ισπανικό πρακτορείο ειδήσεων Efe, «αυτό σημαίνει ότι ο Νερούδα δολοφονήθηκε με παρέμβαση κρατικών παραγόντων».
Το πορνό του Ουελμπέκ
Ο ακραία ξενοφοβικός γάλλος φιλόσοφος Μισέλ Ουελμπέκ πρωταγωνίστησε σε ένα πειραματικό-καλλιτεχνικό φιλμ πορνό της ολλανδικής καλλιτεχνικής κολεκτίβας KIRAC, για το οποίο είχε μεσολαβήσει η σύζυγος του Ουελμπέκ, Qianyun Lysis.
Ο σκηνοθέτης της KIRAC Στεφάν Ρουιτενμπέεκ κινηματογράφησε τις σέξι στιγμές του Ουελμπέκ σε ένα ξενοδοχείο στο Αμστερνταμ με πολλά κορίτσια «που θα κοιμόντουσαν με τον διάσημο συγγραφέα από περιέργεια».
Εν μέσω των ηδονιστικών ονειροπολήσεών του ο Ουελμπέκ υπέγραψε μια δήλωση αποδέσμευσης στην οποία ο μόνος περιορισμός για τα γυρίσματα ήταν ότι «το πρόσωπο και τα γεννητικά του όργανα δεν θα εμφανίζονταν στην οθόνη την ίδια στιγμή».
Λίγους μήνες αργότερα, ο Ουελμπέκ προσπάθησε να αποτρέψει την κυκλοφορία του τρέιλερ και της ταινίας «KIRAC 27» στη Γαλλία και την Ολλανδία.
Το επιχείρημά του ήταν ότι θα βλάψει την τιμή του.
Η γαλλική δικαιοσύνη απέρριψε το αίτημά του.
Και ο ολλανδός δικαστής έκρινε ότι η KIRAC έχει κάθε δικαίωμα να διανείμει την ταινία, παρά τις διαμαρτυρίες του συγγραφέα ότι ήταν «καταθλιπτικός τη στιγμή της υπογραφής της συμφωνίας και είχε πιει αρκετά ποτήρια κρασί».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις