Μια συμφωνία πέρα από κάθε φαντασία!
Ο Μάικλ Τζόρνταν χάρη στο brand του Αir Jordan το 2023 κέρδισε τέσσερις φορές περισσότερα από ό,τι σε ολόκληρη την καριέρα του στο ΝΒΑ.
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Μέχρι πότε η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση, τι ισχύει για τα πρόστιμα
Ο Μάικλ Τζόρνταν κατάφερε να κλείσει μια τρελή χρονιά σε προσωπικό επίπεδο. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Joe Pompliano, ο Αμερικανός θα κλείσει τη χρονιά με έσοδα άνω των 300 εκατομμυρίων δολαρίων χάρη στα δικαιώματα που απέκτησε από τη συμμαχία του με τη Nike, την Air Jordan.
Ο πρώην παίκτης των Σικάγο Μπουλς υπέγραψε ένα ιστορικό συμβόλαιο με την εταιρεία Swoosh πριν από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, ενώνοντας το μέλλον του με αυτό της διάσημης μάρκας για να αποκτήσει το 5% των τιμολογηθέντων εσόδων της εταιρείας χρόνο με το χρόνο.
Από το 2018, η Nike προσπάθησε να δώσει περισσότερη ελευθερία στη θυγατρική της, βλέποντας πώς οι οικονομικές αποδόσεις της αυξάνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Από το 2018, η μάρκα Jordan κατάφερε να τριπλασιάσει σχεδόν το ετήσιο εισόδημά της, όπως ανακοίνωσε ο Pompliano, πηγαίνοντας από 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στα 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια με τα οποία θα κλείσει το 2023.
Με αυτά τα στοιχεία, ο Michael Jordan θα κερδίσει σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα ετησίως (330 εκατομμύρια δολάρια) από όσα κατάφερε να κερδίσει σε όλη την καριέρα του στο ΝΒΑ (94 εκατομμύρια δολάρια) κάτι που για πολλούς θεωρείται η καλύτερη συμφωνία στην ιστορία του αθλητισμού.
Σύμφωνα με διάφορες αναφορές, η μάρκα Jordan αντιπροσωπεύει το 14,16% του παγκόσμιου τζίρου της Nike.
Από τις πιο δημοφιλείς μάρκες
Η Air Jordan έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρισμένα προϊόντα παγκοσμίως, όντας ένα από τα πιο αναγνωρισμένα δημοφιλή προϊόντα στις δυτικές χώρες.
Όπως ανακοίνωσε η ίδια η Nike, «η μάρκα Jordan είναι κοντά στο να γίνει η δεύτερη πιο σημαντική μάρκα υποδημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες», ξεπερνώντας άλλες αναγνωρισμένες μάρκες όπως η Adidas, η Puma ή η New Balance σε πωλήσεις και μόνο πίσω από την ίδια τη Nike.
Στην αρχή, αν και η Nike δεν ήταν και τόσο σίγουρη για το κλείσιμο ενός τόσο σημαντικού συμβολαίου με τον «Rookie» Τζόρνταν, κλείνοντας ένα συμβόλαιο μισού εκατομμυρίου δολαρίων για πέντε χρόνια, τέσσερις δεκαετίες αργότερα μπορεί να ειπωθεί ότι ήταν μια από τις καλύτερες αποφάσεις της εταιρείας.
Η ένωση της Nike με τον Μάικλ Τζόρνταν έβαλε στον χάρτη την εταιρεία, η οποία μέχρι τότε ήταν γνωστή μόνο για τη σύνδεσή της με τον στίβο. Τον πρώτο χρόνο της ζωής της, ο Phil Knight περίμενε πωλήσεις ύψους τριών εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά κατέληξαν να κλείσουν το έτος 1984 με πωλήσεις 126 εκατομμυρίων δολαρίων.
Εκτίναξη πωλήσεων
Η επιτυχία είναι μυθική. Η Nike έχει επεκτείνει τη μάρκα Jordan τα τελευταία χρόνια και οι πωλήσεις έχουν εκτιναχθεί. Οι ετήσιες πωλήσεις επωνυμίας Jordan τα τελευταία πέντε χρόνια:
• 2018: 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια
• 2019: 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια
• 2020: 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια
• 2021: 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια
• 2022: 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια
• 2023: 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια
Με τον MJ να παίρνει στο σπίτι του το 5% από τα δικαιώματα…
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις