Ερυθρά Θάλασσα: Συνωστισμός στα λιμάνια της Αφρικής από πλοία που αποφεύγουν το κίνημα των Χούθι
Τα αφρικανικά λιμάνια κατακλύζονται από πλοία που ανακατευθύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα για να αποφύγουν τις ένοπλες δυνάμεις των Χούθι. Στοχεύουμε μόνο όσους πάνε στο Ισραήλ, λέει ο Αλ-Χούθι.
- Δημήτρης Κόκοτας: Είμαστε αισιόδοξοι λέει η σύζυγός του
- Νετανιάχου: Δεν δέχεται τερματισμό του πολέμου με τη Χαμάς στην εξουσία – Άφησε «παράθυρο» για μερική συμφωνία
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Πρόστιμα και επιπλέον φόροι για όσους δεν κλείσουν εκκρεμότητες μέχρι το τέλος του χρόνου
Οι ναυτιλιακές εταιρείες που διασχίζουν το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τις ένοπλες δυνάμεις των Χούθι της Υεμένης, κατακλύζουν τα αφρικανικά λιμάνια, καθώς παλεύουν με τη γραφειοκρατία, τη συμφόρηση και τις ανεπαρκείς εγκαταστάσεις, σύμφωνα με εταιρείες και αναλυτές.
Περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν να στέλνουν πλοία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, παρά τον ναυτικό συνασπισμό που συστάθηκε από τις ΗΠΑ για την προστασία των ισραηλινών πλοίων εν μέσω των επιθέσεων της Υεμένης σε ισραηλινά πλοία για την υποστήριξη της Γάζας, όπως αναφέρει το Al Mayadeen.
Tα μεγαλύτερα λιμάνια της Νότιας Αφρικής συγκαταλέγονται στα λιμάνια με τις χειρότερες επιδόσεις στον κόσμο
Τις τελευταίες εβδομάδες, οι ένοπλες δυνάμεις της Υεμένης ενέτειναν τις επιχειρήσεις τους, εστιάζοντας σε ισραηλινά εμπορικά πλοία κοντά ή σε πλοία που κατευθύνονται προς ισραηλινά λιμάνια κοντά στο στενό Bab al-Mandab στην Ερυθρά Θάλασσα σε πλοία που είτε ανήκουν σε ισραηλινές εταιρείες είτε βρίσκονται καθ’ οδόν προς το Ισραήλ.
Τα αφρικανικά λιμάνια δυσκολεύονται να παρέχουν ικανοποιητικές υπηρεσίες ελλιμενισμού
Μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας του 2022 από τον Μάιο δείχνει ότι τα μεγαλύτερα λιμάνια της Νότιας Αφρικής, συμπεριλαμβανομένου του Ντέρμπαν, ενός από τα μεγαλύτερα της Αφρικής όσον αφορά τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται, καθώς και του Κέιπ Τάουν και της Νγκκούρα, συγκαταλέγονται στα λιμάνια με τις χειρότερες επιδόσεις στον κόσμο.
Ο Alessio Lencioni, σύμβουλος logistics και εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε στο Reuters: «Ακόμη και στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται τώρα το Durban, εξακολουθεί να είναι το πιο προηγμένο και μεγαλύτερο λιμάνι στην Αφρική, οπότε τα πλοία που επαναδρομολογούνται σε όλη την ήπειρο έχουν πολύ περιορισμένες επιλογές για ελλιμενισμό για ανεφοδιασμό», προσθέτοντας ότι άλλα λιμάνια, όπως η Μομπάσα στην Κένυα και το Νταρ ες Σαλάμ στην Τανζανία, είναι πολύ υποκεφαλαιοποιημένα για να διαχειριστούν την προβλεπόμενη κίνηση τις επόμενες εβδομάδες.
Η Maersk δήλωσε ότι τα πλοία που ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο θα προσπαθήσουν να ανεφοδιάζονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην προέλευση ή τον προορισμό τους. Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες και η επιρρεπής σε κυκλώνες διώρυγα της Μοζαμβίκης σημαίνουν ότι τα πλοία μπορεί να εξαντλήσουν τα καύσιμά τους ταχύτερα, καθιστώντας τις υπηρεσίες ανεφοδιασμού κρίσιμες, σύμφωνα με τους ναυλωτές.
Τι είπε ο ίδιος ο Αλ-Χούθι
Ο Younes Azzouzi, αναλυτής αγοράς στην εταιρεία Kpler, που ειδικεύεται σε δεδομένα και αναλύσεις, ανέφερε ότι «η Νότια Αφρική αναμένει ρεκόρ εισαγωγών μαζούτ για τον Δεκέμβριο».
Ένα μέλος του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου της Υεμένης, ο Mohammad Ali al-Houthi, επιβεβαίωσε με δήλωσή του στην Al Mayadeen ότι ο στόχος του ναυτικού συνασπισμού αποσκοπούσε στην προστασία του Ισραήλ και όχι της διεθνούς ναυσιπλοΐας.
Ο Al-Houthi τόνισε ότι «ο λόγος και οι δηλώσεις των ενόπλων δυνάμεων της Υεμένης επιβεβαιώνουν ότι η διεθνής ναυσιπλοΐα είναι ασφαλής για όλους, εκτός από τα ισραηλινά πλοία ή εκείνα που κατευθύνονται στα λιμάνια της ισραηλινής κατοχής».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις