Kουνελάκι του Playboy, σωσίας της Τζάνετ Λι στο «Psycho» θυμάται το στριπτίζ στη σκηνή του ντους
Η Μάρλι Ρένφρο εμφανίζεται στο επερχόμενο ντοκιμαντέρ για το Playboy Club που αναμένεται να προβληθεί το φθινόπωρο του 2024.
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Πολάκης: Η άσχημη εικόνα των δημοσκοπήσεων θα αλλάξει μετά τις εσωκομματικές εκλογές
- Το μετέωρο βήμα της ΝΔ και οι τριγμοί στη δεξιά πολυκατοικία
Το πρώην κορίτσι του εξώφυλλου του Playboy προσλήφθηκε σιωπηλά από τον σκηνοθέτη Άλφρεντ Χίτσκοκ για να γίνει σωσίας της Τζάνετ Λι στην ταινία του «Ψυχώ», το 1960. Σχεδόν 60 χρόνια αργότερα, ο ρόλος της σε μια από τις πιο εμβληματικές στιγμές στην ιστορία του κινηματογράφου γιορτάστηκε στο ντοκιμαντέρ «78/52», του 2017. Προηγουμένως ήταν το θέμα του βιβλίου του Robert Graysmith «The Girl in Alfred Hitchcock’s Shower», του 2009.
Το μοντέλο παραμένει ενεργό. Είναι συχνά πρόσωπο του Comic-Con. Η 85χρονη εξακολουθεί να κάνει εμφανίσεις σε όλη τη χώρα για να συναντηθεί με τους θαυμαστές της και έχει πολλά ακόμη να κάνει. Πρόσφατα, συμμετείχε σε ένα ντοκιμαντέρ που βρίσκεται στα σκαριά για το Playboy Club που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το φθινόπωρο του 2024.
Η Ρένφρο ήταν μοντέλο pinup το 1960, όταν έμαθε ότι υπήρχε πρόσκληση για κάστινγκ στα στούντιο της Universal
«Θα το έκανα και δωρεάν»
«Κάποιος έγραψε κάποτε ότι είμαι ένας θηλυκός Forrest Gump», δήλωσε η Ρένφρο στο Fox News. «Έχω κάνει πολλά πράγματα. Και εξακολουθώ να διασκεδάζω».
Η Ρένφρο ήταν μοντέλο pinup το 1960, όταν έμαθε ότι υπήρχε πρόσκληση για κάστινγκ στα στούντιο της Universal. Ο Χίτσκοκ, ο «Μάστερ του Σασπένς», έψαχνε για σωσία που να ταιριάζει απόλυτα με την πρωταγωνίστριά του.
«Με προσέλαβαν», είπε η Ρένφρο. «Η συμφωνία μου ήταν να πληρωθώ 500 δολάρια για λίγες ημέρες. Αυτό ήταν όλο. Και αυτό με ικανοποιούσε. Για να σας πω την αλήθεια, θα το έκανα και δωρεάν μόνο και μόνο για να είμαι στην παρουσία του Χίτσκοκ, γιατί πάντα ήμουν μεγάλη θαυμάστρια του».
Η ζωή στα γυρίσματα δεν ήταν τόσο λαμπερή. Ο Ρένφρο κινηματογραφήθηκε σε μια «μικροσκοπική» περιοχή του πλατό. Χρειάστηκε ολόσωμο μακιγιάζ και περούκα που «πήρε αρκετή ώρα». Καθώς πήγαινε στο ντους, πέρασε μια σειρά από κερκίδες γεμάτες κυρίως με άνδρες – αρθρογράφους και μερικούς ηθοποιούς – που περίμεναν να δουν τη Ρένφρο σε δράση.
«Σκέφτηκα, ‘Ω, ρε παιδί μου’», θυμάται η Ρένφρο. «Σκέφτονται, ‘Να η στρίπερ έτοιμη να δώσει παράσταση’. Λοιπόν, το θέμα μου ως γυμνίστρια ήταν να μαυρίσω πλήρως, αφενός, αλλά και να παίξω βόλεϊ».
Ενώ η Ρένφρο προσλήφθηκε για να δουλέψει μόνο λίγες ημέρες, η περίφημη σκηνή του ντους της ταινίας απαιτούσε 78 σκηνικά και 52 κοψίματα
«Δεν υπήρχε κανένας καγχασμός. Όλοι ήταν πολύ επαγγελματίες»
«Με έβαλε να γδυθώ μέχρι το εσώρουχό μου», θυμάται η Ρένφρο. «Ήμουν γυμνίστρια και το να είμαι χωρίς ρούχα ήταν πολύ φυσικό για μένα. Ξαναφόρεσα τα ρούχα μου και πήγαμε να δούμε την Τζάνετ Λι. Έπρεπε να γδυθώ και για εκείνη, για να δούμε αν τα σώματά μας ήταν περίπου τα ίδια».
Ο Χίτσκοκ της είπε: «Είσαι μέσα τώρα». Έβγαλε τη ρόμπα της και τεντώθηκε. Επικράτησε σιωπή.
«Είχα μια πολύ έντονη υποψία ότι μίλησε με όλους όσοι συμμετείχαν όταν ήμουν στο πλατό», εξήγησε η Ρένφρο. «Δεν υπήρχε κανένας καγχασμός. Όλοι ήταν πολύ επαγγελματίες. Και αποδείχθηκε ότι ήταν μια πολύ άνετη κατάσταση εργασίας. Και νομίζω ότι όλοι εκεί απλά συνήθισαν να με βλέπουν χωρίς ρούχα».
Ενώ η Ρένφρο προσλήφθηκε για να δουλέψει μόνο λίγες ημέρες, η περίφημη σκηνή του ντους της ταινίας απαιτούσε 78 σκηνικά και 52 κοψίματα. Η εμφάνιση της Λι στη σκηνή περιορίστηκε σχεδόν μόνο σε γωνίες της κάμερας πάνω από το λαιμό, ανέφερε το περιοδικό People. Η Ρένφρο χρησιμοποιήθηκε για σχεδόν όλα τα κοντινά πλάνα του σώματος. Ο Χίτσκοκ ξέφυγε ακόμη και με τη σύντομη προβολή του αφαλού της Ρένφρο, αψηφώντας τη λογοκρισία του κινηματογράφου εκείνη την εποχή.
Δείτε το βίντεο
Η Ρένφρο είπε ότι ο Χίτσκοκ της συμπεριφέρθηκε με «μεγάλο σεβασμό»
«Ήταν αργά», είπε. «Το νερό ήταν ζεστό, όχι κρύο ή κάτι τέτοιο. Δούλεψα με τον σωσία του Άντονι Πέρκινς… Είχε το ίδιο ύψος και την ίδια σωματική διάπλαση με τον Τόνι Πέρκινς. Κατά τη διάρκεια της σκηνής της μάχης, με το νερό να τρέχει, ήταν πραγματικά το μόνο ανατριχιαστικό σημείο. Αν το μαχαίρι είχε γλιστρήσει ή κάτι τέτοιο, θα είχε συμβεί ατύχημα. Αλλά ευτυχώς δεν συνέβη κάτι τέτοιο».
Η Ρένφρο είπε ότι ο Χίτσκοκ της συμπεριφέρθηκε με «μεγάλο σεβασμό». Θυμήθηκε ότι δεν είχε αυτοπεποίθηση για το δάχτυλο του χεριού της, το οποίο είχε υποστεί ένα παιδικό ατύχημα με μια μηχανή του γκαζόν. Ο Χίτσκοκ δεν ενοχλήθηκε.
«Είχα τόσο άγχος να του το πω» θυμήθηκε η Ρένφρο. «Αν δεν του το έλεγα, θα το έβλεπε και θα θύμωνε μαζί μου επειδή κατέστρεψα το πλάνο. Έτσι, τον σταμάτησα μια μέρα και του το είπα. Ήθελε να μάθει όλη την ιστορία για το τι συνέβη. Τότε μου λέει: «Δεν συνέβη έτσι. Έψαχνες τη μύτη σου και φτερνίστηκες, και έφυγε το δάχτυλό σου». Μετά μου είπε: ‘Μην ανησυχείς γι’ αυτό’».
«Σκέφτηκα, ‘Ω, πόσο βαρετό’»
Όταν το «Psycho» έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους, η συγκάτοικος της Ρένφρο ήταν ενθουσιασμένη που είδε την ταινία. Η Ρένφρο δεν ήταν.
«Σκέφτηκα, ‘Ω, πόσο βαρετό’», είπε ο Ρένφρο. «Αλλά πήγαμε να τη δούμε και με τρόμαξε μέχρι θανάτου».
Η Λι αποθεώθηκε μέχρι θανάτου 20 λεπτά μετά την έναρξη του «Psycho». Η σύντομη ερμηνεία της σταρ της χάρισε μια Χρυσή Σφαίρα και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερου Β’ Γυναικείου Ρόλου. Η Λι δήλωσε αργότερα σε δημοσιογράφο ότι είχε σημαδευτεί τόσο πολύ από τη σκηνή που σταμάτησε να κάνει ντους και αντί γι’ αυτό κατέφυγε στα μπάνια.
Μετά το τέλος των γυρισμάτων, η Ρένφρο υπέγραψε μια συμφωνία εμπιστευτικότητας, υποσχόμενη να μην αποκαλύψει τίποτα σχετικά με την ταινία, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής της. Ακόμη και όταν εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του Playboy το 1960, η Ρένφρο έπρεπε να κρατήσει το στόμα της κλειστό.
Η Ρένφρο είχε δουλέψει ξανά σε ταινία, με τον σκηνοθέτη Φράνσις Φορντ Κόπολα όταν αυτός ήταν φοιτητής, στην πρώτη του ταινία.
«Εκείνη την εποχή ήταν φοιτητής στη σχολή κινηματογράφου του UCLA» δήλωσε η Ρένφρο για τον μάστερ του «Νονού». Δούλεψαν μαζί στην ταινία του 1960 «Tonight for Sure».
«Ο τρόπος που με σκηνοθέτησε, μου θύμισε τόσο πολύ τον Χίτσκοκ» είπε. «Σκέφτηκα, ‘Αυτός ο νεαρός άνδρας έχει κάτι να πει’. Απλά έχεις αυτό το συναίσθημα».
«Βρήκα δουλειά ως σερβιτόρα σε ένα τοπικό τζαζ κλαμπ, το The Cloisters. Δούλεψα εκεί για δύο ή τρεις εβδομάδες. Μετά επέστρεψα στο Playboy Club. Είπα, «Είμαι έμπειρη»»
Και τότε η Ρένφρο έλαβε μια προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί
«Έμαθα ότι έβαζαν τις τελευταίες πινελιές στο πρώτο Playboy Club» είπε η Ρένφρο. «Γύρισα πίσω στο σπίτι, στο Χόλιγουντ, τακτοποίησα τα πάντα και μετακόμισα στο Σικάγο».
Η Ρένφρο δούλευε ως υποδοχή στην πόρτα, αλλά οι σερβιτόρες ήταν αυτές που κέρδιζαν πολλά χρήματα.
«Πήγαινες σε ένα μπαρ και τα ποτά κόστιζαν 35 σεντς, αυτό ήταν το 1960», είπε χαμογελώντας η Ρένφρο. «Ήταν 35 σεντς οπουδήποτε πήγαινες. Αλλά στο Playboy Club, ήταν 1,50 δολάριο. Κανείς δεν παραπονέθηκε ποτέ. Και δούλεψα ως χορεύτρια στο Λας Βέγκας. Είχα επίσης μια δουλειά στη Λατινική συνοικία της Νέας Υόρκης.
»Ρώτησα έναν από τους διευθυντές, «Μπορώ να γίνω σερβιτόρα;». Μου είπε, ‘Ναι, έχεις εμπειρία;’. Είπα όχι. Και μου είπε, ‘Λοιπόν, όχι’. Έτσι, παραιτήθηκα. Βρήκα δουλειά ως σερβιτόρα σε ένα τοπικό τζαζ κλαμπ, το The Cloisters. Δούλεψα εκεί για δύο ή τρεις εβδομάδες. Μετά επέστρεψα στο Playboy Club. Είπα, «Είμαι έμπειρη». Έτσι, με προσέλαβαν ξανά».
Μέσα στη στολή του Playboy Bunny
Ως Playboy Bunny, η Ρένφρο έπρεπε να φορέσει το εμβληματικό κοστούμι σερβιτόρας των κοκτέιλ, το οποίο ήταν ένας κορσές με ψηλό κόψιμο που τόνιζε τα μακριά, αδύνατα πόδια και το σχήμα κλεψύδρας. Συνδυάστηκε με αυτιά λαγού και μια χνουδωτή ουρά. Το 1962, η στολή αναβαθμίστηκε με γιακά και μανσέτες.
«Οι άνδρες δεν με άγγιζαν, ποτέ», δήλωσε η Ρένφρο. «Ήταν οι γυναίκες. Τους άρεσε να μου τραβούν τα αυτιά και να προσπαθούν να μου πάρουν την ουρά. Αλλά δεν έκαναν τίποτα κακό ή κάτι τέτοιο».
Η ενασχόληση της Ρένφρο με τις ταινίες φαινομενικά ξεχάστηκε μέχρι το 2001. Εκείνη την εποχή, το Associated Press δημοσίευσε μια ιστορία ότι ένας τεχνικός είχε καταδικαστεί για «τη δολοφονία δύο ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένης μιας ηθοποιού που ήταν σωσίας της Τζάνετ Λι στην ταινία ‘Ψυχώ’», ανέφερε το περιοδικό People.
Η ηθοποιός ήταν η Μάιρα Ντέιβις. Ωστόσο, ορισμένα μέσα ενημέρωσης ανέφεραν λανθασμένα ότι επρόκειτο για την Ρένφρο.
Σύμφωνα με το πρακτορείο, ο Graysmith ήταν αυτός που έμαθε γράφοντας το βιβλίο του ότι η Ρένφρο και η Ντέιβις ήταν δύο διαφορετικά άτομα. Ανακάλυψε επίσης ότι η Ρένφροήταν ακόμη ζωντανή. Η Ντέιβις, η οποία πέθανε το 1988, εργάστηκε στο «Psycho» ως αντικαταστάτης στον φωτισμό.
Μετά την έκδοση του βιβλίου, έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για τη συμβολή της Ρένφρο στις ταινίες.
Ένα από τα πιο περήφανα επιτεύγματα της Ρένφρο; Το ότι το όνομά της εμφανίστηκε δύο φορές στο αμερικανικό σόου «Jeopardy!».
«Την πρώτη φορά, ήταν στα 75α γενέθλιά μου» είπε. «Γιορτάζαμε όλοι μαζί σε ένα μεξικάνικο εστιατόριο, απολαμβάνοντας μαργαρίτες και σφηνάκια. Έλαβα ένα τηλεφώνημα από έναν φίλο: «Το όνομά σου είναι στο ‘Jeopardy!’ Και μετά από πέντε χρόνια, ήμουν πάλι μέσα. Μπορεί να μην είμαι διάσημη, αλλά έκανα κάτι διάσημο».
*Με στοιχεία από foxnews.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις