Το απροσδόκητο φαινόμενο της μεταπώλησης χάρτινων τσαντών από μεγάλα brands
Η τάση είναι να τις πλαστικοποιούν, ώστε να μην καταστρέφονται και να μπορούν να κρατηθούν σαν κανονικές τσάντες.
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Μέχρι πότε η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση, τι ισχύει για τα πρόστιμα
Μια γρήγορη επισκόπηση των πλατφορμών μεταπώλησης όπως το Vinted, το Ebay ή το Grailed είναι αρκετή για να ανακαλύψετε την αγορά των επώνυμων χάρτινων σακουλών. Η τάση είναι να τις πλαστικοποιούν, ώστε να μην καταστρέφονται.
Στο TikTok υπάρχουν δεκάδες τσάντες πολυτελών εμπορικών σημάτων στη μέτρια τιμή των 50 δολαρίων. Δεν είναι απομιμήσεις, ή τουλάχιστον όχι τεχνικά. Εδώ και μερικά χρόνια, η τάση στα κοινωνικά δίκτυα είναι να προσαρμόζουν αυτές τις τσάντες, να τις πλαστικοποιούν και να τους βάζουν δερμάτινα χερούλια. Μπορείτε ακόμη και να αγοράσετε κιτ κατασκευής και, φυσικά, υπάρχουν κατατάξεις για το ποιες τσάντες είναι οι πιο επιθυμητές.
Άλλωστε, μια χριστουγεννιάτικη τσάντα Dior περιορισμένης έκδοσης δεν είναι το ίδιο με μια βασική λευκή τσάντα. Ούτε είναι το ίδιο με μια μαύρη τσάντα της Chanel, με τη χάρτινη καμέλια, η οποία προσφέρει στην ιδιοκτήτριά της πολλαπλές χρήσεις ως καρφίτσα ή άλλο αξεσουάρ.
Από το να φωτογραφίζουμε φαγητό ή να μετατρέπουμε μια γωνιά του σαλονιού σε νεκρή φύση, φτάσαμε στο να κουβαλάμε επώνυμες τσάντες με τάπερ ή ρούχα γυμναστικής μέσα
Το «εννοιολογικό» χαρτί της μόδας
Παραδόξως, η μεταφορά της χάρτινης τσάντας ως αποκλειστικό αξεσουάρ είναι μια πρακτική που έκανε την ίδια την πολυτέλεια μόδα. Η μόδα παίζει εδώ και πολλά χρόνια το «εννοιολογικό» χαρτί της μετατροπής αυτού που είναι δημοφιλές σε αντικείμενο λατρείας.
Από τη θρυλική καμπάνια του Marc Jacobs με τη Victoria Beckham χωμένη σε μια γιγαντιαία τσάντα μέχρι την επίδειξη του οίκου Chanel, τo 2014, που αναπαρήγαγε ένα σούπερ μάρκετ γεμάτο λογότυπα με διπλό C, ή, πιο κυριολεκτικά, τις πολλαπλές ποικιλίες «signature bags» με τετραψήφιες τιμές.
Το 2012, η Jill Sander λάνσαρε μια χάρτινη τσάντα χωρίς χερούλι, αλλά «ραμμένη στο χέρι». Την ονόμασε Vasari και την πούλησε (εξαντλήθηκε) για 290 δολάρια. Έχοντας μόλις φτάσει στην Balenciaga, ο Ντέμνα Γκβασάλια, ειδικός στο να μετατρέπει το κοινότυπο σε πολυτέλεια, άρχισε να διαθέτει στην αγορά τη λευκή τσάντα της μάρκας σε δερμάτινη εκδοχή το 2017.
Δείτε το βίντεο στο Tik Tok
@zetgvddl796 #diy #bag ♬ original sound – zetgvddl796
Η σιωπηλή πολυτέλεια
Ακολούθησε η περίφημη τσάντα του Ikea, η οποία πουλήθηκε για 2.000 δολάρια, μετά η δερμάτινη που έμοιαζε με σακούλα σκουπιδιών και, πιο πρόσφατα, η τσάντα από το καλιφορνέζικο πολυτελές κατάστημα υγιεινής διατροφής Erewhon που πήρε η Kim Kardashian στην επίδειξη μόδας του brand πριν από λίγες εβδομάδες.
Λίγες ημέρες αργότερα, η Bottega Veneta ξεκίνησε την καμπάνια της «κλεμμένης πόζας» των διασημοτήτων. Σε μία από τις εικόνες, ο ράπερ A$AP Rocky κρατάει μια κλασική χάρτινη τσάντα με λουλούδια μέσα, μόνο που στην πραγματικότητα δεν είναι χαρτί, αλλά δέρμα με «εμφάνιση χαρτιού», όπως εξηγείται στο κατάστημά του, και κοστίζει 2.500 δολάρια. Φαίνεται ότι η σιωπηλή πολυτέλεια δεν έχει φτάσει ακόμη στο απόγειό της.
Δείτε το βίντεο
@hotbag2021 DIY paper bag.Recycle your brand paper bag.#DIYpaperbag #DIY #DIYtoolkit #louisvuitton #hermes #recycle #foryou #funny #fypシ ♬ original sound – hotbag2021
Ο πολλαπλασιασμός του κοινότυπου επί χίλια
Είναι λογικό ότι αν ο κόσμος της πολυτέλειας παίζει με τον πολλαπλασιασμό της τιμής του κοινότυπου επί χίλια (επειδή υπάρχει ζήτηση), ένα μέρος του πραγματικού κόσμου παίζει επίσης με το να κάνει την καθημερινή του ρουτίνα κάτι αποκλειστικό.
Από το να φωτογραφίζουμε φαγητό ή να μετατρέπουμε μια γωνιά του σαλονιού σε νεκρή φύση, φτάσαμε στο να κουβαλάμε επώνυμες τσάντες με τάπερ ή ρούχα γυμναστικής μέσα. Στην Ιαπωνία είναι από καιρό σύνηθες για τους νέους να μεταφέρουν καθημερινά αντικείμενα σε μια τσάντα Prada ή Dior (ένα ρεπορτάζ των New York Times του 2009 μιλούσε ακόμη και για την κληρονομιά «οικογενειακών τσαντών») για να σηματοδοτήσουν το στάτους τους.
Αυτό είναι τελικά το ζητούμενο της τάσης, ακόμη και αν το εν λόγω status είναι μόνο συμβολικό.
Δείτε το βίντεο
@swift_ts0 Luxury Paper Bag #Paperbag #LV #gucci #Chanel ♬ Fall In Love Alone – Super Sped Up Version – Stacey Ryan
Η πανδημία δεν επιβράδυνε την κατανάλωση πολυτελείας, το αντίθετο μάλιστα
Τα λουκέτα και τα κλειστά καταστήματα αύξησαν την επιθυμία για επίδειξη. Σε σημείο που σε περιοχές όπως η Σαγκάη ορισμένοι κάτοικοι κρέμασαν τσάντες Chanel ή Hermès στα πόμολα των θυρών με τα αντίστοιχα τεστ COVID στο εσωτερικό τους. Τότε ήταν που ο κόσμος έμαθε να ζει και να επικοινωνεί μέσω μιας οθόνης, όσο είναι δυνατόν.
Στο Tiktok, νέοι άνθρωποι έφτιαχναν και φτιάχνουν βίντεο με φόντο πολυτελείς τσάντες. Αυτές τις μέρες το Instagram γεμίζει με ιστορίες με τις ίδιες τσάντες κάτω από χριστουγεννιάτικα δέντρα, φυσικά χωρίς unboxing ενδιάμεσα.
Μια γρήγορη επισκόπηση των πλατφορμών μεταπώλησης όπως το Vinted, το Ebay ή το Grailed είναι αρκετή για να ανακαλύψετε την αγορά για επώνυμες χάρτινες τσάντες. Σχεδόν 15 δολάρια για μια τσάντα Chanel, 10 δολάρια για μια από την Tiffany ή 55 δολάρια για ένα πακέτο από τσάντες Hermès σε διάφορα μεγέθη.
Μια κλασική τσάντα δεν είναι το ίδιο με μια ειδική χριστουγεννιάτικη έκδοση
Οι τσάντες της Loewe που τυπώνονται από το στούντιο Ghibli κοστίζουν πάνω από 100 δολάρια αν συνοδεύονται από το μικρό σημειωματάριο που συνήθως περιλαμβάνουν ως δώρο στο κατάστημα, ή 50 δολάρια χωρίς αυτό. Οι «σχεδιαστές» τσαντών έχουν ήδη πολλαπλασιαστεί στο TikTok. Ένας τέτοιος σχεδιαστής είναι ο Winxin Bear, ο οποίος προσαρμόζει τις τσάντες με δερμάτινα χερούλια ή ραφές μέχρι να γίνουν πολυτελείς τσάντες που πωλούνται λίγο πάνω από 50 δολάρια.
Είναι τόσο απλό όσο η αγορά ενός κραγιόν, ρουζ ή αρώματος στο κατάστημα της μάρκας για να πάρετε την τσάντα, τη χριστουγεννιάτικη κάρτα και μερικές φορές ακόμη και ένα κουτί με δείγματα. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι τα δείγματα, αλλά το κουτί, το οποίο είναι πλέον ένα διακοσμητικό αντικείμενο, και η τσάντα, η οποία είναι πλέον μια τσάντα για να την πάρετε στο γραφείο ή στο γυμναστήριο, ή ακόμη και ένα πιθανό αντικείμενο μεταπώλησης.
Τη χρονιά κατά την οποία οι μεγάλες μάρκες έπαιξαν τα πάντα σε μια λεγόμενη ήσυχη πολυτέλεια, η λογομανία μετενσαρκώθηκε σε ένα είδος DIY κατάλληλο για όλα τα ακροατήρια και τις τσέπες. Η εποχή της δημοκρατικής πολυτέλειας έχει έρθει.
*Με στοιχεία από elpais.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις