Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Η αυτοκρατορία της Κιάρα Φεράνι κρέμεται σε μια κλωστή εξαιτίας μιας ψεύτικης φιλανθρωπικής καμπάνιας

Η αυτοκρατορία της Κιάρα Φεράνι κρέμεται σε μια κλωστή εξαιτίας μιας ψεύτικης φιλανθρωπικής καμπάνιας

Μετά την επιβολή προστίμου στην Ιταλίδα influencer για την προώθηση ενός προϊόντος για ψευδείς φιλανθρωπικούς σκοπούς, αρχίζουν να έρχονται στο φως και άλλες αμφίβολες καμπάνιες ενώ οι εταιρίες-πελάτες της αποχωρούν.

Αφού έχτισε μια αυτοκρατορία πολλών εκατομμυρίων πάνω στην εικόνα της, η Κιάρα Φεράνι βρίσκεται αντιμέτωπη με απώλεια κύρους λόγω μιας αμφιλεγόμενης, ψευδώς φιλανθρωπικής καμπάνιας που της επέφερε πρόστιμο 1 εκατομμυρίου ευρώ για «λανθασμένες εμπορικές πρακτικές» και την ανάγκασε να ζητήσει συγγνώμη μέσω ενός βίντεο που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πέρυσι, η influencer συνεργάστηκε με την εταιρεία ζαχαρωτών Balocco για να λανσάρει ένα pandoro (ένα τυπικό χριστουγεννιάτικο κέικ) με το λογότυπο της Ferragni, στην τιμή των 9 ευρώ (σχεδόν 10 δολάρια), τριπλάσια της συνήθους τιμής του. Το κουτί του προϊόντος ισχυριζόταν ότι η πώλησή τους θα μεταφραζόταν σε δωρεά προς το παιδιατρικό νοσοκομείο Regina Margherita στο Τορίνο, αλλά στην πραγματικότητα, η δωρεά, ύψους 50.000 ευρώ, είχε ήδη γίνει από την Balocco πριν καν βγουν τα pandoro προς πώληση, ενώ η Φεράνι τσέπωσε 1 εκατομμύριο ευρώ με εκείνη την καμπάνια.

Δείτε τι είπε η Φεράνι για να εξηγήσει το λάθος της

Στο μάτι ενός τυφώνα που απειλεί την αυτοκρατορία των 30 εκατομμυρίων followers της

Σε ένα βίντεο που δημοσίευσε στο Instagram -το κοινωνικό δίκτυο που την ανέδειξε και όπου καθημερινά προωθεί τις δικές της και άλλες μάρκες, καθώς επιδεικνύει την πολυτελή ζωή της- η Φεράνι ζήτησε συγγνώμη για το «επικοινωνιακό λάθος» που έκανε σχετικά με το pandoro και ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει το εκατομμύριο ευρώ που πήρε στο νοσοκομείο του Τορίνο. Αυτή είναι η τελευταία ανάρτηση στον λογαριασμό της, όπου επικρατεί εδώ και μέρες μια ασυνήθιστη σιωπή.

Ωστόσο, ενώ η Φεράνι περίμενε ότι όλα θα ηρεμήσουν, η καταιγίδα εντάθηκε και η Ιταλίδα influencer -μια από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη- βρίσκεται στο μάτι ενός τυφώνα που απειλεί την αυτοκρατορία των 30 εκατομμυρίων followers της. Αυτό είναι το πρώτο σημαντικό πλήγμα για τη Φεράνι, η οποία είχε συνηθίσει να βρίσκεται σε σταθερή άνοδο στο τιμόνι μιας καλολαδωμένης μηχανής, συγκεντρώνοντας συνεργασίες και χορηγίες που το 2022 απέφεραν κέρδη άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο με την εικόνα της.

Πατινάζ σε λεπτό πάγο για αυτή την 36χρονη Μιλανέζα επιχειρηματία

Αυτές τις μέρες έρχονται στο φως και άλλες περιπτώσεις αμφιβόλου εγγυρότητας φιλανθρωπικών εκστρατειών, αρκετοί χορηγοί και εταιρείες αποσύρονται από τις συνεργασίες τους, η ίδια βιώνει τη μεγαλύτερη απώλεια ακολούθων από τότε που απογειώθηκε η καριέρα της ως influencer και οι κινήσεις της ερευνώνται από το νόμο. Πατινάζ σε λεπτό πάγο για αυτή την 36χρονη Μιλανέζα επιχειρηματία που ξεκίνησε το 2009 το blog μόδας, The Blonde Salad, έκανε μια περιουσία, έγινε αντικείμενο μελέτης ενός μεταπτυχιακού στο Harvard Business School και που μέχρι τώρα είχε μετατρέψει σε χρυσό ό,τι άγγιζε, όπως τα μπουκάλια νερού που πουλάει με το λογότυπό της για 8 ευρώ.

Η εισαγγελία ερευνά δύο καμπάνιες με πασχαλινά αυγά, που πωλήθηκαν το 2021 και το 2022 από την εταιρεία Dolci Preziosi, τυλιγμένα στο κλασικό ροζ χρώμα της και με το λογότυπό της, τα οποία υπόσχονταν να συνεισφέρουν σε ένα φιλανθρωπικό έργο υπέρ της ένταξης παιδιών με αυτισμό. Ενώ η καμπάνια συγκέντρωσε περισσότερα από 1 εκατομμύριο ευρώ, διαπιστώθηκε ότι η δωρεά ανήλθε σε μόλις 36.000 ευρώ. Οι ερευνητές προσπαθούν να διαπιστώσουν αν επρόκειτο για μια εμπορική επιχείρηση μεταμφιεσμένη σε φιλανθρωπική.

Το κουτί του προϊόντος ισχυριζόταν ότι η πώλησή τους θα μεταφραζόταν σε δωρεά προς το παιδιατρικό νοσοκομείο Regina Margherita στο Τορίνο, αλλά στην πραγματικότητα, η δωρεά, ύψους 50.000 ευρώ, είχε ήδη γίνει από την Balocco πριν καν βγουν τα pandoro προς πώληση, ενώ η Φεράνι τσέπωσε 1 εκατομμύριο ευρώ με εκείνη την καμπάνια

Το επίμαχο βίντεο προώθησης του pandoro 

Η Safilo την εγκατέλειψε, το ίδιο και 90.000 ακόλουθοι

Εν τω μεταξύ, η Safilo, ένας ιταλικός όμιλος που ειδικεύεται στα υψηλής ποιότητας γυαλιά, ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη συνεργασία της με την Φεράνι, «μετά την παραβίαση των συμβατικών δεσμεύσεων που ανέλαβε ο ιδιοκτήτης της μάρκας», όπως εξηγείται σε σχετική ανακοίνωση. Η εταιρεία, ιδιοκτήτρια εμπορικών σημάτων όπως τα Carrera και Polaroid και σχεδιάστρια άλλων όπως τα Carolina Herrera και Jimmy Choo, δεν διευκρίνισε σε ποια συμβατική παραβίαση αναφέρεται η ανακοίνωση.

Παρόλο που η λεγεώνα των ακολούθων της είναι τεράστια, φτάνοντας σχεδόν τα 30 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, μέσα στην εβδομάδα μετά την αποκάλυψη της υπόθεσης Balocco, η Ιταλίδα έχασε περίπου 90.000 ακολούθους, δηλαδή το 0,3% της κοινότητάς της. Η DeRev, εταιρεία που ειδικεύεται στην ψηφιακή στρατηγική και επικοινωνία, ανέλυσε τα δεδομένα από τους λογαριασμούς της Φεράνι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για λογαριασμό της εφημερίδας la Repubblica και διαπίστωσε ότι «αντίθετα με ό,τι θα μπορούσε κανείς να φανταστεί, η καμπύλη πτώσης των followers δεν έχει απλά υποχωρήσει μετά την απολογία του βίντεο- στην πραγματικότητα έχει αρνητική εκτόξευση. Ειδικά όσον αφορά το κοινό του Instagram, αυτό αποτελεί το πρώτο πραγματικό πισωγύρισμα για την Κιάρα Φεράνι και τη μεγαλύτερη αιμορραγία ακολούθων στην ιστορία του λογαριασμού της».

Τόνισαν επίσης ότι, σε γενικές γραμμές, τα σχόλια που αφήνουν οι χρήστες στις τελευταίες αναρτήσεις της είναι αρνητικά, ειδικά στην ενότητα των εμπορικών συνεργασιών, όπου διαφημίζει διάφορες μάρκες. Οι επισημάνσεις αυτές είναι σημαντικές, αν αναλογιστεί κανείς ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της αυτοκρατορίας της Φεράνι.

Η Τζόρτζια Μελόνι εκμεταλλεύτηκε την είδηση του pandoro και τη φήμη της Φεράνι για να απαξιώσει γενικά τη δουλειά των influencers, η οποία, σύμφωνα με την ίδια, είναι λιγότερο ευγενής από άλλες, επειδή «προωθεί» αντικείμενα αντί να τα «παράγει»

Της «την έπεσε» και η Τζόρτζια Μελόνι αρπάζοντας την ευκαιρία

Η υπόθεση προκάλεσε τέτοια αναστάτωση στην Ιταλία που, εκτός από το γεγονός ότι προβάλλεται σε περίοπτη θέση στα ενημερωτικά και άρθρα απόψεων των περισσότερων εφημερίδων και στις τηλεοπτικές εκπομπές, έφτασε και στον τομέα της πολιτικής. Ακόμη και η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι επιτέθηκε στην influencer σε μια από τις ομιλίες της (χωρίς να την αναφέρει ευθέως). Ενώ η πολιτικός υπογράμμισε τις δραστηριότητες της κυβέρνησης κατά το περασμένο έτος και επέκρινε την αντιπολίτευση, εξαπέλυσε σκληρή επίθεση κατά της Φεράνι: «Τα αληθινά πρότυπα δεν είναι οι influencers που βγάζουν χούφτες λεφτά φορώντας ρούχα ή δείχνοντας τσάντες, ή ακόμα και προωθώντας πολύ ακριβά κέικ με τα οποία κάνουν τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι θα κάνουν φιλανθρωπία, αλλά των οποίων η τιμή χρησιμεύει μόνο για να πληρώσουν παχυλές αμοιβές. Τα αληθινά πρότυπα είναι εκείνοι που εφευρίσκουν, σχεδιάζουν και παράγουν αυτή την ιταλική αριστεία» είπε η πρωθυπουργός, υψώνοντας τη φωνή της, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η νεολαία του κόμματός της.

Η Τζόρτζια Μελόνι εκμεταλλεύτηκε την είδηση του pandoro και τη φήμη της Φεράνι για να απαξιώσει γενικά τη δουλειά των influencers, η οποία, σύμφωνα με την ίδια, είναι λιγότερο ευγενής από άλλες, επειδή «προωθεί» αντικείμενα αντί να τα «παράγει». Η ευθεία επίθεσή της σε μια Ιταλίδα επιχειρηματία όπως η Φεράνι επικρίθηκε επίσης ευρέως, ωστόσο, επειδή θεωρήθηκε ανάρμοστη.

Η Κιάρα Φεράνι δεν απάντησε στην προσβολή, αλλά ο ράπερ Fedez, σύζυγος της influencer, δήλωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι θεωρεί περίεργο που η Μελόνι επέλεξε να επιτεθεί σε όσους εργάζονται στο διαδίκτυο αντί να επικεντρωθεί σε πολιτικά ζητήματα. «Μίλησε για την ανεργία των νέων; Όχι. Μήπως μίλησε για τον οικονομικό ελιγμό που κάνουν με τον κ@λο τους και που δεν έχουν τελειώσει ακόμα; Όχι. Μίλησε για τη δημοσιονομική πίεση της χώρας; Όχι. «Να είστε προσεκτικοί με τους ανθρώπους που δουλεύουν στο διαδίκτυο»: αυτή είναι η προτεραιότητα της πρωθυπουργού μας», σχολίασε ο τραγουδιστής.

*Με στοιχεία από elpais.com

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024