Σε εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους στην Καλαμάτα – Τι λένε οι εμπειρογνώμονες
Το αεροσκάφος κατέπεσε μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
- Economist: Ο πόλεμος στην Ουκρανία ταράζει τους Ελληνοκύπριους, αλλά είναι... τυχεροί
- Συγκλονίζει ο 95χρονος γιατρός του Πολυτεχνείου: Καμιά αμφιβολία για τους νεκρούς – Πολλοί τραυματίστηκαν από σφαίρες
- «Ήταν πολύ λεπτομερής» λέει ο Σολτς για τη συνομιλία του με τον Πούτιν – Τι αποκαλύπτει ο καγκελάριος
- Οι celebrities δεν έδωσαν λάμψη στην Κάμαλα – Τελείωσε η εποχή πολιτικής επιρροής τους;
Σοκ προκαλεί στο πανελλήνιο, η απώλεια του επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα που έχασε την ζωή του εν ώρα καθήκοντος. Ο επισμηναγός επέβαινε στο εκπαιδευτικό αεροσκάφος, το οποίο συνετρίβη μπροστά στα μάτια της συζύγου του και των δύο παιδιών τους που παρακολουθούσαν την μοιραία πτήση.
Συγκεκριμένα, ο 40χρονος χειριστής του εκπαιδευτικού αεροπλάνου Τ-2, πετούσε κοντά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, έχοντας αναπτύξει μεγάλη καθοδική ταχύτητα και χωρίς να έχει αναφέρει κάποια βλάβη το αεροσκάφος έπεσε ξαφνικά.
Από ότι φαίνεται, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, όταν ο επισμηναγός αντιλήφθηκε το πρόβλημα του αεροσκάφους, εκτιμάται ότι, είτε δεν πρόλαβε να εκτιναχθεί με το κάθισμα, είτε δεν ήθελε να ρίξει το αεροσκάφος σε κατοικημένη περιοχή.
«Έπρεπε το αεροπλάνο να είχε αντικατασταθεί»
Σε συνέντευξη του στο MEGA, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραιωσηφίδης, ανέφερε ότι είναι «Βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος». Συνέχισε λέγοντας ότι «Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».
Όπως λέει ο ίδιος: «Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».
Σύμφωνα με τον κ. Καραιωσηφίδη: «Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».
Τέλος, ο ίδιος υπογραμμίζει πως: «Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία αντικατάστασης».
Τι λένε οι εμπειρογνώμονες
Έχοντας αναλύσει το δυστύχημα, οι εμπειρογνώμονες μετά τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, ανέφεραν πως υπάρχουν δύο ενδεχόμενα, είτε πρόκειταιγια μηχανική βλάβη, που οδήγησε στη συντριβή, είτε για λάθος εκτίμηση του χειριστή.
Όπως τονίζουν, αυτές οι ασκήσεις έχουν μεγάλη κλίση και πολλά G. Αν κανείς υπερβεί τα μέγιστα επιτρεπτά G της άσκησης, ενδέχεται το αεροσκάφος να έχει απώλεια στήριξης. Λόγω του ύψους, ο επισμηναγός υπάρχει περίπτωση να μην πρόλαβε να εκτιναχθεί, ώστε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος.
Επίσης, λόγω της υπέρβασης των G υπάρχει περίπτωση να υπήρξε κάποια βλάβη, είτε στην άτρακτο, είτε στα πηδάλια, είτε στο φτερό. Όλα τα ενδεχόμενα θα ερευνηθούν από την αρμόδια επιτροπή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.
Δύο σενάρια για την πτώση του αεροσκάφους που επέβαινε ο επισμηναγός
Το χρονικό
Η πτήση της Τετάρτης 27ης Δεκεμβρίου θα ήταν η τελευταία πτήση του επισμηναγού με αεροσκάφος Τ-2 Buckeye. Θα πέταγε πλέον με τα εκπαιδευτικά αεροπλάνα τύπου Τ-6.
Το δυστύχημα έγινε λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι. Μόλις ο ίδιος είχε απογειωθεί από την 120 πτέρυγα εκπαίδευσης αέρος με το διθέσιο αεροπλάνο. Ήταν 11.28 το πρωί, όταν το αεροσκάφος, τύπου Τ-2E Buckeye κατέπεσε μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος
«Η Ελλάδα θρηνεί έναν περήφανο Έλληνα Ίκαρο, που έπεσε σε μία αποστολή από εκείνες που δεν σταματούν σε καμία στιγμή του χρόνου», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Η απώλεια αυτή αναδεικνύει πόσο δύσκολο είναι το έργο των πιλότων μας. Αλλά και πόσο μεγάλη η αφοσίωσή τους στο καθήκον. Η πατρίδα θα ευγνωμονεί για πάντα τον επισμηναγό. Μένοντας στο πλευρό της οικογένειάς του, προς την οποία απευθύνω και εγώ τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια».
Με απόφαση του υπουργού Άμυνας κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος. «Ο θάνατος εν ώρα καθήκοντος του Επισμηναγού (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα, προκαλεί θλίψη σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία» τόνισε ο Νίκος Δένδιας. Ο ΑΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος επέστρεψε από το Καστελόριζο στην Αθήνα εσπευσμένα διακόπτοντας την περιοδεία του.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις