Υεμένη: Πώς οι ναυτιλιακές επικοινωνούν με τους Χούθι για να μην τους επιτεθούν
Οι ναυτιλιακές εταιρείες που δεν έχουν σχέση με το Ισραήλ, βρήκαν έναν απλό τρόπο να επικοινωνούν με τους Χούθι και να περάσουν το στενό Μπαμπ αλ-Μεντέμπ χωρίς να πέσουν θύματα επίθεσης.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες βρήκαν έναν τρόπο για να μην κινδυνέψουν τα πληρώματά τους από τις επιθέσεις των Χούθι.
Χρησιμοποιούν τους αναμεταδότες AIS (συστήματα αυτόματης αναγνώρισης) για να επικοινωνήσουν με τους Χούθι όταν περνούν από το στενό Bab al-Mandeb.
Το πιο «δημοφιλές» στις παραλλαγές του σήμα είναι πλέον το VL NO CONTACT ISRAEL
Συνήθως μέρος των πληροφοριών Συστημάτων Αυτόματης Αναγνώρισης/AIS είναι το λιμάνι προορισμού. Πλέον οι πιο συνηθισμένες επιλογές όσων τολμούν να περάσουν το στενό είναι οι εξής: ARMED GUARDS ONBOARD, IRAN-ARM GUARDS, SUEZ-ARMED GUARDS (τα ARMED GUARDS – Ένοπλοι Φρουροί χρησιμοποιούνταν και εναντίον της πειρατείας) και το προφανές VL NO CONTACT ISRAEL. Πως το πλοίο δεν σχετίζεται με το Ισραήλ.
Και γιατί να μην απενεργοποιήσουν οι ναυτιλιακές εντελώς το AIS;
Κάποιοι ίσως αναρωτηθούν γιατί τα πλοία δεν απενεργοποιούν το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης/AIS για να μην μεταδίδουν την θέση τους σε πραγματικό χρόνο. Κάποιοι τολμουν και το κάνουν με κινδύνους όμως για την ναυσιπλοϊα και την ασφαλή διέλευση, ενώ το ίδιο πράτουν και όσοι διέρχονται υπό στρατιωτική συνοδεία.
Η απενεργοποίηση του AIS καθιστά πιο δύσκολο για τα άλλα εμπορικά πλοία να δουν τα παραπλέοντα σκάφη, καθώς τα δεδομένα χρησιμοποιούνται στους ηλεκτρονικούς χάρτες (ECDIS) για να δείξουν τις θέσεις των υπόλοιπων πλοίων.
Την ίδια στιγμή ακόμα και να κλείσει ένα πλοίο το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης, αυτό το καθιστά τουλάχιστον ύποπτο, ενώ το στενό έχει πλάτος μόλις 26 χιλιομέτρων. Αν κάποιος βρίσκεται στην νησίδα Περίμ «οπλισμένος» με ένα ζευγάρι καλά κυάλια και ένα λάπτοπ δει πλοίο εκεί που δεν θα έπρεπε να υπάρχει, τότε είναι πιο πιθανό να το αναφέρει στους ανωτέρους του για επίθεση.
Ο κατάσκοπος από το Ιράν
Αμερικανοί αξιωματούχοι επισημαίνουν ότι το σκάφος Behshad στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ιρανικό κατασκοπευτικό σκάφος και αυτό θα είχε σαφώς τη δυνατότητα να χαρτογραφεί όλα τα σκάφη σε πραγματικό χρόνο, ανεξάρτητα από τη χρήση του AIS. Σύμφωνα με την ανάλυση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, το σκάφος αυτό παρείχε πληροφορίες σχετικά με τη θέση του σκάφους Galaxy Leader το οποίο υπέστη πειρατεία από τους Ανσάρ Αλλάχ/Χούθι- παρά το γεγονός ότι το Galaxy Leader είχε απενεργοποιήσει το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης/AIS.
Τι λέει το Bloomberg που συγκέντρωσε στοιχεία από την Flexport ηγέτιδα εταιρεία στα παγκόσμια logistics
Το ήμισυ του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ αποφεύγει τώρα τη διαδρομή λόγω της απειλής επιθέσεων, σύμφωνα με νέα στοιχεία του κλάδου. Τα εκτρεπόμενα ταξίδια γύρω από την Αφρική μπορεί να διαρκέσουν έως και 25% περισσότερο από τη χρήση της σύντομης διαδρομής της διώρυγας του Σουέζ μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, σύμφωνα με την Flexport που έδωσε τα στοιχεία στο Bloomberg.
Τα ταξίδια αυτά είναι πιο δαπανηρά και μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε όλα τα είδη, από αθλητικά παπούτσια μέχρι τρόφιμα και πετρέλαιο. Μέχρι στιγμής έχουν στοχοποιηθεί τα πλοία με δεσμούς με το Ισραήλ και όσα κατευθύνονται προς ισραηλινά λιμάνια.
Η τάση στους αριθμούς της Flexport αντικατοπτρίζει μια ξεχωριστή καταμέτρηση από την ελβετική διαμεταφορική Kuehne+Nagel International που, στις 27 Δεκεμβρίου, έδειξε ότι 364 πλοία με χωρητικότητα πέντε εκατομμυρίων, 20-ποδών μονάδων εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναδρομολογηθεί γύρω από την Αφρική. Αυτό συγκρίνεται με 314 πλοία στις 22 Δεκεμβρίου.
- e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο χάρτης πληρωμών της εβδομάδας
- Αυτή είναι η βαθμολογία της Euroleague μετά τη νίκη του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ (pic)
- Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 89-94: Θρύλος στο ΟΑΚΑ με σούπερ Φουρνιέ!
- Γαλλία: «Με νάρκωσαν και με βίασαν;» αναρωτιούνται οι σύντροφοι των κακοποιητών της Πελικό
- Κασσελάκης: Αποχωρεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και προχωρά σε νέα κίνηση
- Ξανά στο τιμόνι του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ, το «γεράκι των δασμών» Ρομπ Λάιχτιτζερ