Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Χόλιγουντ και Συμπερίληψη: Κάλπικες οι υποσχέσεις των «μεγάλων» της βιομηχανίας;

Χόλιγουντ και Συμπερίληψη: Κάλπικες οι υποσχέσεις των «μεγάλων» της βιομηχανίας;

Δύο νέες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι γυναίκες σκηνοθέτες εξακολουθούν να υπο-εκπροσωπούνται παρά τις πρόσφατες επιτυχίες, όπως η Barbie.

Μπορεί η ταινία Barbie της Γκρέτα Γκέργουιγκ να ήταν η ταινία με τα υψηλότερα έσοδα του 2023, αλλά οι γυναίκες εξακολουθούν να υπο – εκπροσωπούνται σημαντικά πίσω από την κάμερα στο Χόλιγουντ, σύμφωνα με δύο μεγάλες έρευνες που έγιναν στην κινηματογραφική βιομηχανία.

«Εδώ και δεκαπέντε χρόνια, το ποσοστό των γυναικών στις κορυφαίες διευθυντικές θέσεις δεν έχει αυξηθεί ούτε κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες», δήλωσε η δρ Stacy L Smith

Την ίδια στιγμή, τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο που δεσμεύτηκαν να επανεξετάσουν τις πρακτικές τους όσον αφορά την ποικιλομορφία και τη συμπερίληψη μετά τις διαμαρτυρίες του Black Lives Matter το 2020, συνεχίζουν «ακάθεκτα» να μην δημιουργούν επαρκώς ταινίες μαύρων καλλιτεχνών, σύμφωνα με την πρωτοβουλία Annenberg Inclusion Initiative του USC.

Απογοητευτικά τα ευρήματα της έρευνας

Η τελευταία έκθεση του κέντρου, με τίτλο «Inclusion in the Director’s Chair» (Συμπερίληψη στην καρέκλα του σκηνοθέτη), χαρακτήρισε τις δεσμεύσεις της βιομηχανίας του θεάματος για την προώθηση της συμπερίληψης «επιτελεστικές πράξεις» και «όχι πραγματικά βήματα προς την αλλαγή».

Είναι η δεύτερη έκθεση μέσα σε λίγες ημέρες που αποκαλύπτει ότι, παρά τη θεαματική επιτυχία των ταινιών που σκηνοθέτησαν γυναίκες το 2023, όπως η Barbie και η Cocaine Bear της Ελίζαμπεθ Μπανκς, τα στούντιο εξακολουθούν να μην δίνουν στις γυναίκες τις ίδιες ευκαιρίες πίσω από την κάμερα σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους

Έρευνα του κέντρου για τις Γυναίκες σε Κινηματογράφο και Τηλεόραση του Κρατικού Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο διαπίστωσε ότι οι γυναίκες αποτελούσαν μόλις το 16% των σκηνοθετών στις 250 ταινίες με τα υψηλότερα έσοδα το 2023, όταν το 2022 ήταν στο 18%.

«Ο θρίαμβος της Γκρέτα Γκέργουιγκ διαψεύδει την ανισότητα που διαπερνά την κυρίαρχη κινηματογραφική βιομηχανία»

Η έκθεση του USC διαπίστωσε ότι από το σύνολο των 116 σκηνοθετών που συμμετείχαν στις 100 εγχώριες ταινίες με τα υψηλότερα έσοδα το 2023, μόλις 14 από αυτούς, ή αλλιώς το 12,1%, ήταν γυναίκες.

Αληθινές, ταλαντούχες γυναίκες

Αυτό συνιστά μια βελτίωση από το 9% των ταινιών με τα υψηλότερα έσοδα που σκηνοθετήθηκαν από γυναίκες το 2022, αλλά η έκθεση αναφέρει ότι το ποσοστό των γυναικών σκηνοθετών στις κορυφαίες ταινίες δεν έχει βελτιωθεί αισθητά από το 2018, όταν το 4,5% των σκηνοθετών ήταν γυναίκες. Μόνο το 6% των ταινιών μυθοπλασίας με τα υψηλότερα έσοδα μεταξύ 2007 και 2023 σκηνοθετήθηκαν από γυναίκες, σύμφωνα με το κέντρο.

«Εδώ και δεκαπέντε χρόνια, το ποσοστό των γυναικών στις κορυφαίες διευθυντικές θέσεις δεν έχει αυξηθεί ούτε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες», δήλωσε η δρ Stacy L Smith, συντάκτρια της έκθεσης του USC και ιδρύτρια της Πρωτοβουλίας για την Ένταξη.

«Τα στοιχεία αυτά δεν είναι απλώς δεδομένα σε ένα διάγραμμα. Αντιπροσωπεύουν αληθινές, ταλαντούχες γυναίκες που εργάζονται για να έχουν μια σταθερή σταδιοδρομία σε μια βιομηχανία που δεν τις προσλαμβάνει σε θέσεις εργασίας που έχουν τα προσόντα να κατέχουν αποκλειστικά και μόνο λόγω της ταυτότητας τους».

«Οι αριθμοί λένε την ιστορία»

Τα ευρήματα προκύπτουν ακόμη και όταν οι γυναίκες παρήγαγαν μερικές από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες της χρονιάς, όπως το Saltburn της Emerald Fennell, το Past Lives της Celine Song και το Priscilla της Sofia Coppola, ενώ η Gerwig έγινε η πρώτη γυναίκα που σκηνοθέτησε μια ταινία με εισπράξεις άνω του 1 δισ. δολαρίων- ποπ σταρ όπως η Taylor Swift και η Beyoncé κυριάρχησαν στο box office με κινηματογραφικές ταινίες από τις επικερδείς συναυλίες τους.

Φωτογραφία: Γκρέτα Γκέργουιγκ

Αλλά αυτή η καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία δεν έχει μετατραπεί σε ουσιαστικές αλλαγές στη βιομηχανία. Συνολικά, οι γυναίκες αποτελούσαν το 22% του συνόλου των σκηνοθετών, σεναριογράφων, παραγωγών, εκτελεστικών παραγωγών, μοντέρ και κινηματογραφιστών που εργάζονταν στις 250 ταινίες με τα υψηλοτέρα έσοδα, από το 24% που ήταν το 2022, σύμφωνα με την έκθεση της πολιτείας του Σαν Ντιέγκο.

Και το 75% των ταινιών με τα υψηλότερα έσοδα απασχολούσαν 10 ή περισσότερους άνδρες σε βασικούς ρόλους εκτός κάμερας, ενώ μόλις το 4% απασχολούσε 10 ή περισσότερες γυναίκες.

«Είναι η απόλυτη ψευδαίσθηση. Ο θρίαμβος της Γκρέτα Γκέργουιγκ διαψεύδει την ανισότητα που διαπερνά την κυρίαρχη κινηματογραφική βιομηχανία», δήλωσε η Δρ Μάρθα Λάουζεν, συγγραφέας της έκθεσης. «Οι αριθμοί λένε την ιστορία. Οι αναλογίες των δύο φύλων στο Χόλιγουντ πίσω από τις σκηνές παραμένουν δραματικά λοξές υπέρ των ανδρών».

Must in

Ολυμπιακός: Ο «καυτός» Φουρνιέ και οι… εκλεκτές παρουσίες (vid)

Δείτε μέσα από την παρακάμερα της ΚΑΕ Ολυμπιακός όσα έγιναν εντός και εκτός παρκέ στην αναμέτρηση με την Βίρτους (18/12).

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο