134.514 νέα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2023
Πρώτα σε προτιμήσεις τα μοντέλα βενζίνης και τα υβριδικά - Προβληματισμός για την αγορά αυτοκινήτου το 2024, χωρίς κίνητρα για απόσυρση παλαιών ΙΧ
- Παγιδευμένοι στα δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Τι περιμένουν 200.000 οικογένειες
- Σε απόγνωση οι ένοικοι της πολυκατοικίας στους Αμπελόκηπους - Ακόμη περιμένουν ενημέρωση για την κρατική αρωγή
- «Σπεύσατε για χρυσό» - το σημείωμα των αναλυτών της Goldman Sachs
- Πάνω από 100 νεκροί σε μία μέρα από ισραηλινούς βομβαρδισμούς σε Γάζα και Λίβανο
Ζεστάθηκε η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου το 2023, με τους Ελληνες να στρέφονται στα μοντέλα βενζίνης αλλά και τα υβριδικά που κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Με σύμμαχο την ομαλοποίηση στις παραδόσεις των αυτοκινήτων το 2023, εξαιτίας των πολύμηνων μεγάλων καθυστερήσεων που υπήρξαν λόγω του ουκρανικού πολέμου και της παρατεταμένης έλλειψης εξαρτημάτων στην παραγωγή των εργοστασίων, η αγορά αυτοκινήτου πάτησε και πάλι γκάζι το 2023, με τα νούμερα να ζεσταίνουν τις αντιπροσωπείες νέων μοντέλων στη χώρα μας.
Για να καταφέρει η αγορά αυτοκινήτου να εκτοξευτεί θα πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα στην απόσυρση των παλαιών οχημάτων
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το 2023 στους ελληνικούς δρόμους πρωτοκυκλοφόρησαν 134.514 νέα οχήματα, αύξηση 27,8% σε σχέση με το 2022 – που είχαν πουληθεί 105.283 νέα μοντέλα.
Αρκετά αποδοτικός κρίνεται σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου και ο περασμένος Δεκέμβριος που έκλεισε με 8.270 αυτοκίνητα (+26,3% συγκριτικά με τον περσινό μήνα), όντας ο 12ος συνεχόμενος μήνας ανοδικής πορείας στην αγορά ΙΧ.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η αγορά αυτοκινήτου είχε να περάσει το όριο των 130 χιλιάδων μονάδων από το 2010!
Τι αγοράζουν
Οσον αφορά τις προτιμήσεις των καταναλωτών με γνώμονα το καύσιμο το 38% στρέφεται στα μοντέλα βενζίνης – και ιδιαίτερα στα μοντέλα με κυβισμούς από 1.000 έως 1.200 κ.εκ. – ενώ μεγάλη είναι η αύξηση στα υβριδικά που κατέχουν πάνω από το 32% της συνολικής πίτας στην αγορά.
Τα ηλεκτρικά μαζί με τα plug-in υβριδικά έχουν το 13% της αγοράς, κάτι στο οποίο συνέβαλε σημαντικά η παχυλή επιδότηση των προγραμμάτων «Κινούμαι ηλεκτρικά», που συνεχίζουν να λαμβάνουν όσοι είχαν αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο την περασμένη χρονιά.
Ιδιαίτερα μικρό είναι το ποσοστό στις πωλήσεις μοντέλων υγραερίου και φυσικού αερίου όπου το μερίδιό τους δεν ξεπερνά το 3%.
Η Toyota αναδείχθηκε πρωταθλήτρια πωλήσεων με πάνω από 16.400 μονάδες, στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Opel με 10.383 ΙΧ και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με 10.194 αυτοκίνητα.
Ακολούθησαν η Hyundai (9.880), η Citroen (9.752), η VW (8.383), η Suzuki (7.610), η Kia (6.365), η BMW (6.200) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Fiat με 5.840 αυτοκίνητα.
Στην Ευρώπη άξιο αναφοράς ότι έως και τον Νοέμβριο τα μοντέλα με ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχούσαν στο 47,6% των ταξινομήσεων νέων επιβατικών οχημάτων στην ΕΕ, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών μειώθηκαν κατά 22,1%.
Προβλέψεις
Οι προβλέψεις των ανθρώπων της αγοράς αυτοκινήτου για το 2024 δεν είναι και τόσο αισιόδοξες, αναφέροντας ότι η δυναμική στις πωλήσεις θα διατηρηθεί στις 130 χιλιάδες μονάδες, εφόσον δεν θα αλλάξει κάτι σημαντικά στην πριμοδότηση για την απόκτηση νέων αυτοκινήτων.
Για να καταφέρει η αγορά αυτοκινήτου να εκτοξευτεί θα πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα στην απόσυρση των παλαιών οχημάτων, όπου η Ελλάδα έχει το μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Για κάθε 20 νέα μοντέλα που πωλούνται μόλις τα 3 παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνα, αποσύρονται στα κέντρα ανακύκλωσης, με τους περισσότερους Ελληνες να διατηρούν ένα σαραβαλάκι παρκαρισμένο χωρίς πινακίδες, επιβαρύνοντας το περιβάλλον.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις