Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κρίση στην Boeing μετά το τμήμα που αποκολλήθηκε – Η έρευνα και τα οικονομικά προβλήματα

Κρίση στην Boeing μετά το τμήμα που αποκολλήθηκε – Η έρευνα και τα οικονομικά προβλήματα

Η Boeing δέχεται πιέσεις για να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο MAX και να μειώσει το χάσμα με την αντίπαλη Airbus

Τρόμος επικράτησε στον αέρα όταν το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση 1282 της Alaska Airlines, αναγκάστηκε να προσγειωθεί, λόγω της αποκόλλησης τμήματος της ατράκτου. Το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν 171 επιβάτες και 6 μέλη προσωπικό, είχε μόλις απογειωθεί από το διεθνές αεροδρόμιο του Πόρτλαντ στο Όρεγκον και την ώρα που βρισκόταν στα 16.000 πόδια έγινε η έκρηξη και έφυγε η άτρακτος. 

Σύμφωνα με το Reuters, μετά το παραπάνω συμβάν, η Boeing βρίσκεται ακριβώς στην θέση που οι επενδυτές ήθελαν να αποφύγει, την ώρα που περίμενε την έγκριση των νέων μοντέλων της. Οι ερευνητές λένε ότι είναι ακόμα νωρίς για να προσδιορίσουν τι προκάλεσε την πτώση της ατράκτου, από την πλευρά ενός αεροσκάφους που διαχειρίζεται ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, η Alaska Airlines.

Παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος 171 Boeing

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε την Κυριακή ότι 171 αεροσκάφη Boeing MAX 9 BA.N θα παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος έως ότου η υπηρεσία πειστεί ότι μπορούν να λειτουργήσουν με ασφάλεια.

Το ατύχημα έρχεται την ώρα που η Boeing και ο προμηθευτής Spirit AeroSystems (SPR.N), ο οποίος κατασκεύασε τον πίνακα, παλεύουν με συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στην παραγωγή, οι οποίες έχουν δυσχεράνει την ανάκαμψη από μια προηγούμενη μακρά απαγόρευση της ασφάλειας των 737 MAX και την ευρύτερη αναστάτωση από την πανδημία.

Η Boeing δέχεται πιέσεις για να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο MAX και να μειώσει το χάσμα με την αντίπαλη Airbus (AIR.PA), η οποία έχει επεκτείνει τα κέρδη σε μερίδιο αγοράς μετά τα δύο δυστυχήματα του Boeing MAX το 2018 και το 2019, τα οποία προκάλεσαν τον θάνατο σχεδόν 350 ανθρώπων και οδήγησαν στην παγκόσμια καθήλωση του MAX για 20 μήνες.

Το ιστορικό των MAX και η σημασία τους για το μέλλον

Το προβληματικό ιστορικό του MAX οδήγησε σε σαρωτικές μεταρρυθμίσεις των αμερικανικών κανονισμών για τα αεροπλάνα το 2020 και το περιστατικό στην Αλάσκα θα μπορούσε να ωθήσει τις ρυθμιστικές αρχές να ακολουθήσουν πιο σκληρή γραμμή σε άλλα εκκρεμή ζητήματα.

Οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν όλο και περισσότερο να μεταφέρουν περισσότερους επιβάτες με αεροσκάφη ενός διαδρόμου για να επωφεληθούν από τις αυξήσεις στις επιδόσεις και την εμβέλεια, ενώ παράλληλα επωφελούνται από το χαμηλότερο κόστος τους.

Μετά τις απογοητευτικές πωλήσεις του MAX 9, του μεγαλύτερου στενού αεροσκάφους της Boeing, η εταιρεία πόνταρε στη νεότερη πρότασή της, το μεγαλύτερης χωρητικότητας MAX 10, για να μειώσει τις ανεξέλεγκτες πωλήσεις του A321neo της Airbus στο πιο πολυσύχναστο άκρο της αγοράς.

Οι αναλυτές λένε ότι η πλήρης εξάπλωση της σειράς MAX είναι ζωτικής σημασίας για να βοηθήσει την Boeing να σταθεροποιήσει ή να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς που κατέχει, περίπου 40%, και να δημιουργήσει αρκετά μετρητά για να περάσει άνετα την επόμενη δεκαετία.

Οι αναλυτές αναζητούν τον λόγο για τον οποίο αποκολλήθηκε η άτρακτος

Μεγάλα οικονομικά προβλήματα

Η Boeing, η οποία είναι επιβαρυμένη με χρέος ύψους 39 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ήταν απρόθυμη να επενδύσει σε ένα ολοκαίνουργιο αεροπλάνο έως ότου η τεχνολογία των κινητήρων ωριμάσει την επόμενη δεκαετία. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στην πιστοποίηση του MAX 10 θα μπορούσαν να θέσουν τη στρατηγική της Boeing για τη γεφύρωση του 2020 υπό νέα πίεση, δήλωσαν οι αναλυτές.

Οι αγώνες της Boeing έρχονται επίσης υπό το άγρυπνο μάτι της Κίνας, μιας βασικής αγοράς που έκλεισε σε μεγάλο βαθμό για τον κατασκευαστή αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια, καθώς οι ανησυχίες για την ασφάλεια του MAX επικαλύφθηκαν με τις εμπορικές εντάσεις.

Κινέζοι αξιωματούχοι αναζήτησαν ενημερώσεις σχετικά με το περιστατικό στην Αλάσκα το Σάββατο, δήλωσαν πηγές. Από τότε που το 737 MAX καθηλώθηκε στο έδαφος τον Μάρτιο του 2019, οι μετοχές της Boeing έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 40%, ενώ οι μετοχές της Airbus έχουν αυξηθεί κατά 25%.

Η έκρηξη έβγαλε στην φόρα προβλήματα ποιότητας

Παρόλο που είναι πολύ νωρίς για να προσδιοριστεί η αιτία της αποκόλλησης ατράκτου, οι ειδικοί δήλωσαν ότι η έρευνα θα μπορούσε να αναζωπυρώσει μια συζήτηση σχετικά με τα πρόσφατα προβλήματα ποιότητας, εάν ένα ζήτημα παραγωγής ήταν η βασική αιτία της αποκόλλησης του πάνελ του MAX 9.

«Πόσες ελλείψεις στην παραγωγή και ποιοτικές διαφυγές χρειάζεστε πριν αρχίσετε πραγματικά να εξετάζετε πώς να τυλίξετε τα χέρια σας γύρω από την όλη διαδικασία και να θεραπεύσετε όλα αυτά;», δήλωσε ο Guzzetti.

Η Boeing έχει εισαγάγει ρομποτικά συστήματα στην κατασκευή του 737, αλλά στοχεύει σε πιο τολμηρές ψηφιακές μεταρρυθμίσεις σε μελλοντικά προγράμματα, στο πλαίσιο μιας αυξανόμενης μάχης για τη στρατηγική παραγωγής με την Airbus, ενώ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας και εργασίας.

Οι πρόσφατες αναποδιές στην παραγωγή του 737 περιλαμβάνουν χαλαρό ή ελλιπές υλικό στο σύστημα πηδαλίου δύο αεροσκαφών MAX, ακατάλληλα διανοιγμένες οπές που έγιναν από την Spirit και τη λανθασμένη σύνδεση των βραχιόνων που ενώνουν την πρύμνη της ατράκτου του MAX με την ουρά του.

Τρόμο στον αέρα ζήσαν οι επιβάτες με το αεροπλάνο να βρίσκεται στα 16.000 πόδια

Διέκοψε τις παραδόσεις λόγω σφαλμάτων στην ανάλυση των δεδομένων

Τον Φεβρουάριο, η Boeing αναγκάστηκε να διακόψει τις παραδόσεις του 787 Dreamliner μετά τη διαπίστωση ενός σφάλματος στην ανάλυση δεδομένων – ένα πρόβλημα που η Boeing δήλωσε ότι δεν σχετίζεται με προηγούμενα ζητήματα που σταμάτησαν τις παραδόσεις μεταξύ 2021 και 2022.

«Το σύστημα παραγωγής μας είναι έτοιμο για σταθερές και αποτελεσματικές αυξήσεις, αλλά δεν θα ωθήσουμε το σύστημα πολύ γρήγορα και θα διασφαλίσουμε ότι η βάση εφοδιασμού θα συμβαδίζει μαζί μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dave Calhoun τον Οκτώβριο.

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024