Τέμπη: Εάν είχε ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, κατέθεσε ο Ρέππας στην Εξεταστική
Ο Δημήτρης Ρέππας δήλωσε, επίσης, ότι ο μοιραίος σταθμάρχης στα Τέμπη αποδείχτηκε ότι ήταν «ακατάλληλος»
Στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή 57 ανθρώπων, κατέθεσε ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος σημείωσε πως «εάν είχε ολοκληρωθεί η εκτέλεση της σύμβασης 717, θα είχαμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, και θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα».
Ο κ. Ρέππας ανέφερε, μάλιστα, πως με την εφαρμογή τού συστήματος ECTS (European Traffic Control System), «τα τρένα αυτομάτως μειώνουν ταχύτητα, θέλει δεν θέλει ο μηχανοδηγός, ή και ακινητοποιούνται, εφόσον κινούνται στην ίδια γραμμή και, μάλιστα, σε διαφορετική κατεύθυνση, περισσότερα του ενός: «Αυτό το σύστημα δεν υπήρχε, δεν είχε ολοκληρωθεί», όπως είπε.
Τρεις παράγοντες «οδήγησαν» στο δυστύχημα
Ο πρώην υπουργός κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ κατέθεσε, επίσης, ότι «δεν υπήρχε το κατάλληλο-επαρκές προσωπικό», τονίζοντας πως με το νόμο 3891 «είχαμε προβλέψει» στο προσωπικό των υπηρεσιών κυκλοφορίας «860 υπαλλήλους – στελέχη» (κλειδούχους, σταθμάρχες κ.ά.), όσους περίπου προέβλεψε και το υπουργείο Μεταφορών το 2022, δηλαδή 828.
«Με τη διαφορά ότι οι θέσεις αυτές ήταν κενές, ενώ επί των ημερών μας ήταν πλήρεις», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ως ένα ακόμη στοιχείο, που ίσως έπαιξε ρόλο στην τραγωδία, ήταν ότι δεν υπήρχαν βοηθητικά συστήματα ασφαλείας-δικλείδες, ανέφερε ο κ. Ρέππας.
«Κατά την κυβερνητική μας θητεία, (α) σε κάθε μεγάλο σταθμό, όπως αυτός της Λάρισας, υπήρχαν δύο σταθμάρχες και ένας επιθεωρητής και αυτό δεν υπήρχε πλέον στην περίπτωση του δυστυχήματος, (β) σε κάθε αμαξοστοιχία υπήρχε ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, που είχε την ευθύνη της επικοινωνίας με τα άλλα συνεργαζόμενα μέρη, που ούτε αυτό υπήρχε και (γ) ότι σταμάτησε να λειτουργεί το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας που εδρεύει στην οδό Καρόλου».
Όσο για τον σταθμάρχη της Λάρισας την ώρα του δυστυχήματος, ο Δημήτρης Ρέππας σημείωσε ότι εκ του αποτελέσματος βγαίνει το συμπέρασμα πως ήταν ακατάλληλος γι’ αυτή τη θέση: «Γύρισε 59 ετών, μετά από υπερδεκαετή αποστασιοποίησή του από τον ΟΣΕ, τον Ιούλιο του 2022, ολοκλήρωσε την εκπαίδευση τον Μάιο του 2023, και ανέλαβε καθήκοντα αμέσως, και μετά από ενάμιση-δύο μήνες έγινε το τραγικό δυστύχημα».
«Υπάρχει πολιτική ευθύνη»
Ο Δημήτρης Ρέππας έκανε λόγο για «βαρύτατες πολιτικές ευθύνες» και τόνισε ότι ο ΟΣΕ, τις τελευταίες δεκαετίες, έχει λάβει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα δημόσια ταμεία πάρα πολλά χρήματα, αλλά δεν έχουν πάει όλα στη σωστή κατεύθυνση και δεν ολοκληρώθηκαν τα έργα.
Το πρωί της Τετάρτης θα συνεδριάσει εκ νέου η εξεταστική επιτροπή και θα καταθέσει ως μάρτυρας ο σημερινός υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοίδης, και πρώην υπουργός Μεταφορών.
- Οι celebrities δεν έδωσαν λάμψη στην Κάμαλα – Τελείωσε η εποχή πολιτικής επιρροής τους;
- LIVE: Κολοσσός – Παναθηναϊκός
- Χανιά – Κηφισιά 0-3: Επιστροφή στην κορυφή με «τριάρα»
- Από τη Λούφα και Παραλλαγή στη Φούσκα – Ο Νίκος Περάκης κινηματογράφησε μια ολόκληρη εποχή
- Φαν Ντάικ: «Δείχνει πολλή δύναμη το ότι οι Ούγγροι συνέχισαν να παίζουν»
- ΣΥΡΙΖΑ για Μητσοτάκη: Κάνει μαθήματα δημοκρατίας με συνεργάτες Βορίδη, Άδωνι και Πλεύρη