«H ταινία δεν δίδαξε τίποτα στη Mattel»: Οι σεναριογράφοι αντιδρούν στη νέα σειρά από κούκλες Barbie
«Που είναι η Βarbie - σεναριογράφος;» έγραψε στο X (πρώην Twitter) η δημιουργός της σειράς Fleishman Is in Trouble και συγγραφέας βιβλίων, Taffy Brodesser-Akner.
Οι συγγραφείς του Χόλιγουντ έχουν προχωρήσει σε καυστικά σχόλια μετά την αποκάλυψη της σειράς παιχνιδιών Barbie, Γυναίκες στον Κινηματογράφο, από την Mattel για την ετήσια συλλογή «Καριέρα της Χρονιάς».
«Πήγαμε σε απεργία και αυτό είναι που παίρνουμε;»
Μετά την τεράστια απήχηση της καλοκαιρινής ταινίας Barbie της Γκρέτα Γκέργουιγκ της Warner Bros που ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο δολάρια στο παγκόσμιο box office, η Mattel ανήγγειλε αυτή την εβδομάδα ότι θα κυκλοφορήσει κούκλες Barbie που αφορούν τέσσερις επαγγελματικές κατηγορίες σχετικές με τον κινηματογράφο: στέλεχος στούντιο, σκηνοθέτης, κινηματογραφιστής και σταρ του κινηματογράφου.
«Που είναι η Βarbie – σεναριογράφος;»
Στη σειρά δεν περιλαμβάνεται καμία κούκλα που να αντιπροσωπεύει τους σεναριογράφους, κάτι που είναι ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτο μετά την πρόσφατη απεργία του Συνδικάτου των Σεναριογράφων της Αμερικής που είδε τους συγγραφείς να βγαίνουν στο δρόμο για να υπενθυμίσουν στη βιομηχανία τη σημασία τους στη διαδικασία παραγωγής ταινιών.
Αρκετοί σεναριογράφοι του Χόλιγουντ κατέφυγαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επισημάνουν ότι η καθοριστική πορεία καριέρας δεν αποτελεί επιλογή της Barbie.
«Που είναι η Βarbie – σεναριογράφος;» έγραψε στο X (πρώην Twitter) η δημιουργός της σειράς Fleishman Is in Trouble και συγγραφέας βιβλίων, Taffy Brodesser-Akner.
Η Eden Dranger, της οποίας οι τηλεοπτικές συγγραφικές δουλειές συμπεριλαμβάνουν το «The Unicorn» και το «Beavis and Butt-Head», ανταποκρίθηκε στην ανάρτηση της Brodesser-Akner με την εξής φράση: «Πήγαμε σε απεργία και αυτό είναι που παίρνουμε;»
Δύο μελέτες που δημοσιεύθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα έδειξαν ότι η πρόοδος στην εκπροσώπηση των γυναικών πίσω από την κάμερα ήταν νωχελική, παρά τις εν λόγω επιτυχημένες περιπτώσεις
Επίσης, η Carolina Munhóz, συγγραφέας που έχει εργαστεί στους πορτογαλόφωνους κύκλους του Netflix Invisible City και The Chosen One, έγραψε στο Twitter για τις νέες κούκλες. «Εντάξει, άρα δεν υπάρχουν ατάκες σε αυτή την ταινία;» δημοσίευσε η Munhóz. «Που είναι η σεναριογράφος Barbie; Με την υπογραφή ενός σεναριογράφου που ήταν η Barbie για το Halloween».
Ο Κρίστοφερ Ντέρικ, ο οποίος έχει αναλάβει το σενάριο για τηλεοπτικές σειρές, όπως το The Equalizer και το Star Trek: Picard, εξέφρασε την αμφιβολία του για τη συμπερίληψη στη νέα σειρά από κούκλες και σημείωσε: «Δεν θα υπήρχε καμία επιτυχημένη ταινία που να το προκάλεσε αυτό χωρίς τους σεναριογράφους».
Η σωστή κατεύθυνση
Η κριτικός κινηματογράφου Anna Smith ήταν πιο θετική για τη συγκεκριμένη σειρά. «Νομίζω ότι συνολικά η σειρά αντιπροσωπεύει την πρόοδο», δήλωσε στην εφημερίδα Guardian. «Πόσο απίθανο είναι για τα παιδιά να έχουν ένα παιχνίδι με γυναίκα σκηνοθέτη για να παίξουν!».
Η Smith φιλοξενεί το podcast Girls On Film και αναφέρει ότι πολλές από τις καλεσμένες της λένε ότι είχαν προεξοφλήσει την καριέρα τους στον κινηματογράφο εξαιτίας της ανεπαρκούς εκπροσώπησης. «Δεν μεγάλωσαν βλέποντας ή ακούγοντας για γυναίκες στη βιομηχανία, εκτός από ηθοποιούς.
Φυσικά, θα ήταν υπέροχο να βλέπαμε όλες τις πλευρές της βιομηχανίας να εκπροσωπούνται, με δεκάδες Barbie, από grips μέχρι σεναριογράφους και σχεδιαστές. Αλλά συνολικά αισθάνομαι ότι η σειρά έχει κάνει ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση».
Γυναίκες στον κινηματογράφο
Η τετράδα της νέας σειράς από κούκλες αποτελεί μέρος της ετήσιας εκστρατείας της Mattel για την «καριέρα της χρονιάς», η οποία αναδεικνύει έναν συγκεκριμένο κλάδο ή επάγγελμα. Το εγχείρημα έρχεται μετά την επιτυχία της αγαπημένης ταινίας της Γκρέτα Γκέργουιγκ, Barbie, την οποία έγραψε η Γκέργουιγκ μαζί με τον Νόα Μπάουμπαχ, ενώ την παραγωγή ανέλαβε η πρωταγωνίστρια Μάργκοτ Ρόμπι.
Η ταινία, η οποία πήρε δύο Χρυσές Σφαίρες την περασμένη Κυριακή, αποτέλεσε την ταινία με τα υψηλότερα έσοδα του 2023 και την πρώτη ταινία που σκηνοθετήθηκε από γυναίκα και ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια.
Where is Screenwriter Barbie? Does Mattel not know how to make sweatpants? Does Mattel not know how to get avocado toast on a t-shirt and just kind of leave it there? https://t.co/VXmZIjaP7N
— Taffy Brodesser-Akner (@taffyakner) January 10, 2024
Βρίσκεται ανάμεσα σε πολλές ταινίες γυναικών σεναριογράφων-σκηνοθετών που εμφανίζονται στη φετινή απονομή των βραβείων, στην οποία περιλαμβάνονται επίσης το Saltburn της Έμεραλντ Φενέλ, το Past Lives της Σελίν Σονγκ και το Priscilla της Σοφία Κόπολα. Οι συναυλιακές ταινίες της Τέιλορ Σουίφτ και της Μπιγιονσέ έχουν επίσης αποδειχθεί επικερδείς έλξεις στο box office τους τελευταίους μήνες.
Δύο μελέτες που δημοσιεύθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα έδειξαν ότι η πρόοδος στην εκπροσώπηση των γυναικών πίσω από την κάμερα ήταν νωχελική, παρά τις εν λόγω επιτυχημένες περιπτώσεις.
Η τελευταία έκθεση της πρωτοβουλίας Annenberg Inclusion Initiative του USC, με τίτλο Inclusion in the Director’s Chair, χαρακτήρισε τις υποσχέσεις της βιομηχανίας του θεάματος για την προώθηση της συμπερίληψης «επιτελεστικές πράξεις» και «όχι πραγματικά βήματα προς την κατεύθυνση της προώθησης της αλλαγής».
Εν τω μεταξύ, μια μελέτη του Κέντρου για τη Μελέτη των Γυναικών στην Τηλεόραση και τον Κινηματογράφο του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο διαπίστωσε ότι οι γυναίκες απαρτίζουν μόλις το 16% των σκηνοθετών και το 17% των σεναριογράφων στις 250 ταινίες με τα μεγαλύτερα έσοδα το 2023, από 18% το 2022.
*Με πληροφορίες από Guardian | Kεντρική φωτογραφία θέματος: Mattel | hollywoodreporter
- Ο Φρανκ Άουερμπαχ, ο κορυφαίος παραστατικός ζωγράφος που διέφυγε από τους Ναζί, πέθανε στα 93 του
- Τόμας Γουόκαπ: Το πιο χρήσιμο μηδενικό!
- Λίβανος: Το Ισραήλ εξέδωσε νέες εντολές εκκένωσης – Τουλάχιστον έξι νεκροί κοντά στη Βηρυτό
- Η διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ δεν ξεκίνησε τώρα, τώρα απλώς πέφτουν οι τίτλοι τέλους
- Αρκάς: Μια καλημέρα με αέρα… μετανάστευσης
- Ο πονοκέφαλος του Χατζηδάκη, θα πούμε το νερό, νεράκι και το φαί, φαγάκι