Τουρκία: Ερχεται το εγχώριο μαχητικό Hurjet που θα αντικαταστήσει τα F-16
Ο στόχος είναι να εισέλθει το μαχητικό αεροσκάφος Hürjet της Τουρκίας σε μαζική παραγωγή έως το 2025 και να παραχθεί μια έκδοση που θ’ αναπτυχθεί στο αεροπλανοφόρο Anadolu.
- Νέα σελίδα στις σχέσεις Τραμπ και Πούτιν – Θέλουν να χωρίσουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής;
- Είχε μεταφερθεί στην Ψυχιατρική του ΠΑΓΝΗ ο δολοφόνος της 36χρονης στο Ηράκλειο αλλά δεν τον κράτησαν
- Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι - Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων του Λιβάνου
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
Το τουρκικό εκπαιδευτικό και ελαφρά επιθετικό αεροσκάφος Hürjet (φωτογραφία, επάνω, από TAI) ετοιμάζεται να ενταχθεί στο στόλο της πολεμικής αεροπορίας της Τουρκίας έως το 2025, ενώ ανακοινώθηκε η τιμή του προκειμένου ν’ αρχίσει να δέχεται παραγγελίες κι από άλλες χώρες.
Η Turkish Aerospace Industries (TUSAŞ) θα παράγει από τον επόμενο χρόνο 2 αεροσκάφη κάθε μήνα, με απώτερο στόχο να ενταχθούν στην τουρκική πολεμική αεροπορία 24 αεροσκάφη μέσα σ’ ένα έτος. Ο τουρκικός στρατός έχει ήδη κάνει μια αρχική παραγγελία για 16 κομμάτια.
Η εκτιμώμενη τιμή πώλησής του θ’ ανέρχεται στο 1/3 ή περίπου στο μισό της σημερινής ενός F-16
Το Hürjet, ως προς τις διαστάσεις του σχεδιάστηκε κατά τα πρότυπα του αμερικανικού F-16, αλλά είναι πολύ πιο οικονομικό και θα μπορεί να χρησιμοποιήσει σχεδόν όλους τους πυραύλους που διαθέτει η τουρκική πολεμική αεροπορία.
Η εκτιμώμενη τιμή πώλησής του θ’ ανέρχεται στο 1/3 ή περίπου στο μισό της σημερινής ενός F-16.
Η έκδοση Viper των F-16 της αμερικανικής Lockheed Martin πωλείται μεταξύ 60-65 εκατομμυρίων δολαρίων. Για το Hürjet η τιμή πώλησης θα είναι 20-25 εκατομμύρια δολάρια.
Για το Anadolu
Το νέο αεροσκάφος διαθέτει κινητήρα F404 που παράγεται από την General Electric. Στόχος είναι να εισέλθει σε μαζική παραγωγή έως το 2025 και να παραχθεί μια έκδοση που θ’ αναπτυχθεί στο αεροπλανοφόρο Anadolu.
Με την ενσωμάτωση του ραντάρ AESA Murad που κατασκευάζεται από την ASELSAN, το Hürjet θα είναι σε θέση να εκτελεί πλήρως τις αποστολές των F-16.
Ενα F-16 έχει μήκος 15 μέτρα και άνοιγμα πτερυγίων 9,9 μέτρα. Το Hürjet έχει μήκος 13,6 μέτρα και το άνοιγμα των φτερών του φτάνει τα 9,5 μέτρα, ενώ το πίσω κατακόρυφο πτερύγιο, με ύψος 5,1 μέτρα πάνω από το έδαφος, του παρέχει τη δυνατότητα απότομης ισχύος ελιγμών. Η υψηλή ισχύς ώσης που λαμβάνει από τον κινητήρα τού επιτρέπει να φτάσει την ταχύτητα των 1700 km/h (1,4 mach) σε υψόμετρο 14 χιλιομέτρων.
Αντικατάσταση των F-16
Μπορεί ν’ ανέβει 12 χλμ. μέσα σε 1 λεπτό μετά την απογείωση, και να φτάσει σε αυτονομία 2222 km. Εχει τη δυνατότητα μεταφοράς 2.700 kg ωφέλιμου φορτίου κάτω από τα φτερά και την άτρακτο. Προβλέπεται, επίσης, να χρησιμοποιηθεί και ως ακροβατικό αεροσκάφος, αντικαθιστώντας το T-38.
Τούρκοι εμπειρογνώμονες εκφράζουν την πεποίθηση ότι το νέο αεροσκάφος είναι ικανό ν’ αντικαταστήσει τα F-16 μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, αν και οι περισσότεροι τούρκοι στρατιωτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η Τουρκία χρειάζεται οπωσδήποτε τουλάχιστον 40 εκσυγχρονισμένα F-16 ή Eurofighters, μέχρι ν’ αναπτυχθεί το εγχώριο υπερόπλο ΚΑΑΝ 5ης γενιάς, για να μπορεί στο μεσοδιάστημα ν’ ανταγωνιστεί την Ελλάδα στο Αιγαίο.
Πηγή: sigmalive.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις