Ηyundai Mobion Concept: Μια περιστροφική εμπειρία
To βασισμένο στο Hyundai Ioniq 5, πρωτότυπο Mobion μπορεί να εκτελέσει επιτόπου περιστροφή 360 μοιρών ή να κινηθεί πλαγίως χάρη σε μια τεχνολογία που οι Κορεάτες σχεδιάζουν να περάσουν στην παραγωγή
Η Hyundai παρουσίασε στο CES του Las Vagas μια διαφορετική πρωτότυπη εκδοχή του Ioniq 5 η οποία χάρη στην τεχνολογία «e-Corner», ένα ιδιότυπο σύστημα τετραδιεύθυνσης με ηλεκτρικό έρεισμα το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο Mobion Concept, όπως ονομάζεται το επίμαχο concept, να κινηθεί προς πάσα κατεύθυνση με τρόπους ασυνήθιστους για αυτοκίνητο, δηλαδή διαγωνίως, πλαγίως ή να εκτελεί επιτόπου περιστροφή.
Η τεχνολογία και οι παραπάνω δυνατότητες που γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης αν λάβουμε υπόψη την αντίστοιχη δυνατότητα της μελλοντικής Mercedes EQG ή το «crab walking» του ηλεκτρικού Hummer της GM, εξελίχθηκε από την θυγατρική της Hyundai, Mobis η οποία μάλιστα ανακοίνωσε ότι έχει ήδη διεξάγει δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με το Mobion κατά τη διάρκεια του 2023.
Όπως μάλιστα σημείωσε ο αντιπρόεδρος της Hyundai Mobis, Lee Seung-Han κατά την παρουσίαση του Mobion στο La Vegas η «in-Wheel» τεχνολογία, όπως την αποκαλούν οι Κορεάτες έχει σχεδιαστεί για να περάσει στην παραγωγή. «Το Mobion εκπροσωπεί τις δυνατότητες εκεινών των τεχνολογιών της Hyundai Mobis που είναι έτοιμες να περάσουν στην ευρεία παραγωγή», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό, προκειμένου να καταστεί εφικτή η κίνηση των τροχών προς όλες σχεδόν τις κατευθύνσεις, το Mobion κρύβει στην αθέατη πλευρά του μια αρκετά διαφορετική αρχιτεκτονική σε σχέση με τον γνωστό Ioniq 5 καθώς η τεχνολογία in-Wheel τοποθετεί ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε τροχό αντί του ενός ή δύο που συνήθως εφοδιάζουν τα ηλεκτρικά μοντέλα.
«Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιτρέπει κάθε τροχό να βασίζεται στην δική του ισχύ και να στρέφεται ανεξάρτητα από τους υπόλοιπους» εξήγησε κατά την παρουσίαση ο Lee Young Kook, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης ηλεκτρικων εφαρμογών.
Το μεγαλύτερο φάσμα κινήσεων βέβαια ενέχει και ένα μεγαλύτερο φάσμα κινδύνων, στοιχείο που προέβλεψε η Hyundai φροντίζοντας να εφοδιάσει το Mobion με ένα σετ επιπλέον Lidar και αισθητήρων που επιτηρούν σημεία μέχρι πρότινος αχρείαστα για ένα αυτοκίνητο εν κινήσει προς τις συνήθεις κατευθύνσεις.
- Συρία: Το Ιράν ζητά την διερεύνηση της δολοφονίας εργαζομένου στην πρεσβεία του στη Δαμασκό
- Νότια Αφρική: Σεισμός 5,3 Ρίχτερ έπιασε τους κατοίκους στον ύπνο – Αισθητός στο Κέιπ Τάουν
- Μαγδεμβούργο: Ο ύποπτος Ταλέμπ Α. οδηγήθηκε ενώπιον ανακριτή
- Βραζιλία: Τουλάχιστον 38 νεκροί μετά σύγκρουση λεωφορείου με μπλοκ γρανίτη σε αυτοκινητόδρομο
- Ινδία: Κατάρρευση τριώροφου κτιρίου στην πολιτεία Παντζάμπ σε πρόσφατα «εξευγενισμένη» περιοχή
- Ρωσία: Ο Πεσκόφ επεξηγεί την πρόκληση Πούτιν στην Δύση για «τεχνολογική μονομαχία» με Ορέσνικ