Ποιο είναι το brand στο οποίο «πόνταραν» οι κυβερνοαπατεώνες
Η Microsoft επιστρέφει στην πρώτη θέση ως το εμπορικό σήμα που μιμήθηκαν περισσότερο στις επιθέσεις phishing οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου το δ’ τρίμηνο του 2023
- Ουίνστον Τσώρτσιλ: Η iconic φωτογραφία του 1941, η φθηνή κόπια των 5.000 δολαρίων και το σκάνδαλο 83 χρόνια μετά
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές το 2027 – Καμία ανησυχία στην κυβέρνηση για διαρροές στον προϋπολογισμό – Τι είπε για ΠτΔ και για ψήφο εμπιστοσύνης
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Brand Phishing Report της Check Point Research, η Microsoft είναι το νούμερο ένα εμπορικό σήμα που υποδύονται οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, ενώ ο τομέας της τεχνολογίας κυριαρχεί στην πρώτη δεκάδα.
Η έκθεση αναδεικνύει τα εμπορικά σήματα που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή οικονομικά διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023.
Το προηγούμενο τρίμηνο, η Microsoft κατέλαβε την πρώτη θέση ως το νούμερο ένα μιμούμενο εμπορικό σήμα, αντιπροσωπεύοντας το 33% όλων των προσπαθειών phishing μέσω εμπορικών σημάτων. Ο τομέας της τεχνολογίας ξεχώρισε ως ο πιο στοχευμένος κλάδος συνολικά, με την Amazon να «εξασφαλίζει» τη δεύτερη θέση με 9% και την Google να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 8%. Τα κοινωνικά δίκτυα και οι τράπεζες αντιπροσώπευαν τους άλλους δύο κλάδους που αποτέλεσαν τον μεγαλύτερο στόχο.
Οι καταναλωτικές δαπάνες που σχετίζονταν με την εορταστική περίοδο έδιναν λόγο στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να συνεχίζουν τη στόχευση τους προς το λιανεμπόριο και τις ταχυμεταφορές το 4ο τρίμηνο του 2023.
Η ευρέως γνωστή εταιρεία διανομής DHL μετακινήθηκε στην πρώτη δεκάδα, πιθανώς λόγω της αυξημένης αγοραστικής δραστηριότητας κατά τον μήνα Νοέμβριο, ενώ η κατάταξη της Amazon μπορεί να αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στην ετήσια φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο Amazon Prime Day που είχε προγραμματιστεί τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου.
«Ενώ αποχαιρετήσαμε το 2023, ένα πράγμα μας ακολούθησε στο νέο έτος και αυτό είναι η απειλή του phishing. Ακόμη και οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου με περιορισμένη τεχνογνωσία στον τομέα της πληροφορικής μπορούν να μιμηθούν με ακρίβεια νόμιμες μάρκες για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πελάτες και να πραγματοποιήσουν επιθέσεις κοινωνικής μηχανικής» δήλωσε ο Omer Dembinsky, Data Group Manager στην Check Point Software.
«Με την ευρεία χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, μπορούμε να περιμένουμε να δούμε φέτος μεγαλύτερο όγκο εκστρατειών phishing που θα είναι ακόμα περισσότερο δύσκολο να ξεχωρίσουν από τις πραγματικές εταιρικές επικοινωνίες. Καθώς τα μεγαλύτερα ονόματα της τεχνολογίας, της κοινωνικής δικτύωσης και των τραπεζών συνεχίζουν να πέφτουν θύματα μίμησης, οι τελικοί χρήστες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν εμπλέκονται με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θεωρητικά προέρχονται από αξιόπιστες μάρκες».
Τα κορυφαία phishing brands
Ακολουθούν τα 10 κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε περιστατικά ηλεκτρονικού «ψαρέματος» σημάτων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023:
- Microsoft (33%)
- Amazon (9%)
- Google (8%)
- Apple (4%)
- Wells Fargo (3%)
- LinkedIn (3%)
- Home Depot (3%)
- Facebook (3%)
- Netflix (2%)
- DHL (2%)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις