Tesla: Πρώτο θύμα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα
Το gigafactory του Βερολίνου σταματά την παραγωγή για τρεις εβδομάδες λόγω έλλειψης εξαρτημάτων.
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Η αυτοκινητοβιομηχανία Tesla του Έλον Μασκ έγινε η πρώτη εταιρεία που ανακοινώνει ότι περιορίζει την παραγωγή λόγω των επιθέσεων σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Λόγω έλλειψης εξαρτημάτων, το γιγάντιο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας έξω από το Βερολίνο θα σταματήσει σχεδόν πλήρως την παραγωγή από τις 19 Ιανουαρίου και για τρεις εβδομάδες.
Η ανακοίνωση της Tesla ήρθε λίγες ώρες πριν από τους αμερικανο-βρετανικούς βομβαρδισμούς κατά των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη, οι οποίοι επιτίθενται με πυραύλους και drone κατά φορτηγών πλοίων που κατευθύνονται στη Διώρυγα της Σουέζ, την ταχύτερη διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, η οποία εξυπηρετεί περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Η Tesla αντιμετωπίζει έλλειψη εξαρτημάτων στο gigafactory του Βερολίνου λόγω της καθυστέρησης που φέρνει η αναδρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική, ανέφερε η εταιρεία. «Οι σημαντικά μεγαλύτεροι χρόνοι μεταφοράς δημιουργούν κενό στις εφοδιαστικές αλυσίδες» είπε.
Η ανακοίνωση είναι μια ένδειξη ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, έμμεση παρενέργεια του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς, επηρεάζει την οικονομία της Γερμανίας, τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, σχολιάζει το Reuters.
Αν και η Tesla είναι η πρώτη εταιρεία που ανακοινώνει διαταραχές στην παραγωγή, άλλες μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely και η σουηδική Ikea, έχουν προειδοποιήσει για καθυστερήσει σε παραλαβές.
Αναλυτές εκτιμούν ότι η κρίση μπορεί να επηρεάσει και άλλους κατασκευαστές οχημάτων.
«Η εξάρτηση από την Ασία, και ειδικά την Κίνα, για τόσο πολλά εξαρτήματα αποτελούσε ένα δυνητικά αδύναμο σημείο για την εφοδιαστική αλυσίδα οποιασδήποτε αυτοκινητοβιομηχανίας» σχολίασε ο Σαμ Φιοράνι, αντιπρόεδρος της εταιρείας AutoForecast Solutions που παρακολουθεί τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
«Η Tesla εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα για εξαρτήματα μπαταριών, τα οποία πρέπει να μεταφερθούν στην Ευρώπη μέσω Ερυθράς Θάλασσας, κάτι που θέτει την παραγωγή σε διαρκή κίνδυνο».
«Δεν πιστεύω ότι είναι οι μόνοι, απλά οι πρώτοι που το συνειδητοποίησαν».
Η αναστολή λειτουργίας του gigafactory στο Βερολίνο έρχεται να προστεθεί στη διαμάχη που αντιμετωπίζει η Tesla με το σουηδικό συνδικάτο IF Metall, το οποίο απαιτεί συλλογική σύμβαση εργασίας και έχει εξασφαλίσει τη συμπαράσταση άλλων εργατικών ενώσεων που ξεκίνησαν απεργίες σε όλη τη Σκανδιναβία.
Στη νορβηγική μεταλλουργική εταιρείας Hydro Extrusions, οι εργάτες έχουν σταματήσει την παραγωγή εξαρτημάτων για την Tesla από τις 24 Νοεμβρίου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις