Η Κομισιόν ελέγχει επιτόπου τις κινεζικές βιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων
Οι ερευνητές της ΕΕ θα επιθεωρήσουν τις BYD, Geely και SAIC της Κίνας σε έρευνα EV
- Οι αναρτήσεις της Ειρήνης μετά το θάνατο κάθε παιδιού στην Αμαλιάδα
- «Ένα μεγάλο ευχαριστώ»: Ο πλανόδιος μουσικός που αγκάλιασε ο Σταύρος Ξαρχάκος αποτίει φόρο τιμής στον συνθέτη
- Συναγερμός για τα κρούσματα σαλμονέλας από ντοματίνια σε 16 χώρες της Ευρώπης
- Ένα κουταβάκι με σπασμένο ποδαράκι μάς χρειάζεται – Βοηθάμε τους εθελοντές που «αιμορραγούν» οικονομικά
Οι ερευνητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρόκειται να επιθεωρήσουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τις επόμενες εβδομάδες στο πλαίσιο έρευνας για την επιβολή τιμωρητικών δασμών για την προστασία των ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), είπαν στο Reuters τρία άτομα που εμπλέκονται στη διαδικασία.
Οι επιθεωρητές θα επισκεφθούν τις BYD, Geely και SAIC, δήλωσαν δύο πηγές, με τη μία να λέει ότι οι ερευνητές δεν θα επισκεφθούν μη κινεζικές εταιρείες που κατασκευάζουν οχήματα στην Κίνα, όπως η Tesla, Renault και BMW.
Η έρευνα, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο και έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει 13 μήνες, επιδιώκει να προσδιορίσει εάν τα φθηνότερα, κινεζικής κατασκευής EV επωφελούνται άδικα από τις κρατικές επιδοτήσεις. Η έρευνα που η Κίνα αποκαλεί προστατευτισμό έχει κλιμακώσει τις εντάσεις μεταξύ του Πεκίνου και της ΕΕ.
Μια πηγή είπε στο Reuters ότι οι ερευνητές έφτασαν στην Κίνα, ενώ μια άλλη είπε ότι οι επισκέψεις έχουν προγραμματιστεί για αυτόν τον μήνα και τον Φεβρουάριο.
Οι επισκέψεις γίνονται για εργασίες επαλήθευσης – επιτόπιες επιθεωρήσεις που ελέγχουν τις απαντήσεις που έδωσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα ερωτηματολόγια – είπε μια πηγή. Έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έρευνα αναφέρουν ότι βρίσκεται στο «στάδιο έναρξης», με επισκέψεις επαλήθευσης έως τις 11 Απριλίου.
Την περασμένη εβδομάδα, η Κίνα άνοιξε έρευνα αντιντάμπινγκ για το μπράντι που εισάγεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα βήμα που φάνηκε να στοχεύει στη Γαλλία, η οποία υποστηρίζει την έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα δημοφιλή κινεζικά μοντέλα που εξάγονται στην Ευρώπη περιλαμβάνουν το MG της SAIC και το Volvo της Geely.
Το μερίδιο των οχημάτων κινεζικής κατασκευής στην αγορά EV της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει αυξηθεί στο 8% και θα μπορούσε να φτάσει το 15% το 2025, με αυτά τα EV να πωλούνται συνήθως 20% λιγότερο από τα μοντέλα της ΕΕ.
Τον Οκτώβριο, η κινεζική Great Wall Motor ανακοίνωσε ότι ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που υπέβαλε απαντήσεις στην έρευνα για τις επιδοτήσεις της ΕΕ.
Οι σχέσεις μεταξύ Κίνας και ΕΕ έχουν ενταθεί από παράγοντες όπως οι στενότεροι δεσμοί του Πεκίνου με τη Μόσχα μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η ΕΕ επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, ιδίως για υλικά και προϊόντα που χρειάζονται για την πράσινη μετάβασή της.
Ταυτόχρονα, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την κορυφαία BYD έως τους μικρότερους ανταγωνιστές Xpeng και Nio, εντείνουν τις προσπάθειες για επέκταση στο εξωτερικό καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη διευκολύνεται. Πολλοί έχουν κάνει τις πωλήσεις στην Ευρώπη προτεραιότητα.
Η Κίνα εκτιμάται ότι ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι, στέλνοντας 5,26 εκατομμύρια οχήματα αξίας περίπου 102 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα μια κινεζική ένωση αυτοκινήτων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις